Dag dames
Welke verzekering hebben jullie ? Ik wil vanaf het nieuwe jaar overstappen naar een verzekeraar die alle kosten zal dekken dus ipv een gedeeltelijke vergoeding van de kraamzorg volledige vergoeding. Ik ben benieuwd of jullie dit ook aan het overwegen zijn of rekening hebben gehouden met jullie zwangerschap en bijkomende kosten straks bij het afsluiten van een zorg verzekering?
Ik denk dat deze er eigenlijk niet is. Volgens mij betaal je altijd eigen bijdrage voor de kraamzorg. Mocht je hem wel vinden..zou ik zeker uitrekenen of je er wel voordelig aandoet om het te doen. Je betaald de rest van het jaar dan wellicht ook een hogere premie voor die paar uurtjes kraamzorg die je gaat krijgen.
Bij mijn eerste zat ik via United Consumers bij VGZ. Beviel goed. Nu kijk ik een beetje maar aangezien ik medisch ben en we er vanuit gaan weer een week in het zkh te liggen kijk ik niet heel bewust deze keer.
Hoi! Zorgzaam Ster 4 (of 5) geeft een volledige vergoeding voor de eigen bijdrage kraamzorg. Deze hadden wij 2,5 jaar terug ook en hebben nergens voor betaald (inclusief 8 dagen ziekenhuis en extra medische kraamzorg) :)
Reken inderdaad goed uit of de extra kosten van de verzekering niet hoger zijn dan het bedrag wat je terug krijgt. Dat bleek bij mijn vorige zwangerschap wel omdat ik ook medisch was en sowieso niet voor bevalling in het ziekenhuis hoefde te betalen.
Zelf de kraamzorg betalen was toen een stuk goedkoper dan de aanvullende verzekering
Reken inderdaad goed uit of de extra kosten van de verzekering niet hoger z ...
Voor mij was vorig jaar aanvullend verzekeren 20 euro duurder. Hier had ik wel extra dingen meegenomen, zoals krijg je een gratis kraampakket, en krijg je extra vergoedingen voor cursussen die ik miss wilde volgen.
Ik heb toen wel gekozen voor aanvullend, ondanks dat ik medisch ben. Ook omdat ik met de vorige bevalling nog extra uren kraamzorg heb gekregen. Dan wordt het goedkoper om die mee te verzekeren.
Zo zie je maar dat het echt een persoonlijke berekening is die je zelf zal moeten maken.