36 Reacties
één maand geleden
Reactie op Redrose89
Ooh dan heeft het je zeker veel opgeleverd! 20 per jaar is zeer weinig.
Nee, helaas liep mijn zwangerschap uit in een miskraam en heb ik dit jaar helemaal geen kosten gemaakt. Aanvullend verzekeren was dus helemaal niet nodig geweest..
Ik had dit jaar CZ zorgbewust met basis aanvullend. Voor komend jaar ga ik straks wanneer de prijzen bekend zijn weer de berekening maken tussen zelf betalen (kraamzorg, kraampakket, cursussen) of aanvullend verzekeren en kies ik dan weer de goedkoopste optie.
één maand geleden
Tip! Kijk ook naar (bekken) fysiotherapie! Bij mijn vorige zwangerschap had meer dan de helft van de deelnemers in de zwangerschapscursus last van haar bekken; dan is het natuurlijk super fijn als je daar geen extra kosten voor maakt (gemiddeld minimaal €45 per behandeling als je niet verzekerd bent).
Als ik het goed heb is de eigen bijdrage kraamzorg €5,10 per uur, maar deze wordt dus ook door een aantal verzekeringen vergoed in een aanvullend pakket.
Daarnaast zou ik altijd voor een vrije keuze basispakket gaan. Je kindje komt ook op jouw verzekering te staan uiteindelijk, en wanneer er iets mis gaat wil je niet voor de keuze komen te staan dat het niet in een bepaald ziekenhuis behandeld mag worden (zelf na afgelopen zwangerschap meegemaakt en heel blij dat wij hier geen zorgen om hebben gehad en dat alle kosten vergoed werden, deze waren enorm!).
één maand geleden
Reactie op Redrose89
Welke aanvullend heb je ,best?
Aanvullend best inderdaad!
één maand geleden
Reactie op Redrose89
Dankjewel voor je reactie en je tips, ik heb ze genoteerd! Welke verzekerin ...
Ik zit zelf bij ASR, met doorgaan extra als aanvullend pakket
één maand geleden
Reactie op Redrose89
Mag ik vragen wat je uiteindelijk in totaal hebt betaald aan eigen bijdrage ...
De eigen bijdrage kraamzorg is dit jaar €5,10 per uur, geen idee of dat volgend jaar veranderd
één maand geleden
Reactie op Redrose89
Klopt maar ik bedoel, is dat standaard dan 10x€5,10?
Je krijgt minimaal 24 uur kraamzorg, maar standaard is 49 uur. En als je extra aandacht of problemen hebt, kan je ook meer uren krijgen. Ik kreeg iets van 5 uur extra vanwege keizersnede en borstvoedingproblemen.
Dus je bent minimaal 122,40 kwijt, maar waarschijnlijk 249,90, of zelfs meer..
één maand geleden
Ik heb heel simpel uitgerekend wat het mij kost om me een jaar lang hoger te verzekeren tegenover de kosten wanneer ik dit niet doe! Ik ben dan een stuk goedkoper uit met een hogere verzekering voor een jaar, de keuze was dus snel gemaakt 😊
één maand geleden
Reactie op BabyGroot1
Ik heb heel simpel uitgerekend wat het mij kost om me een jaar lang hoger t ...
Jaa dat heb ik ook. Alleen ik denk dan weer stel je wordt medisch dan kost in ziekenhuis bevallen dus geen geld en is jaar lang extra betalen weer zonde. Daarom vind ik het lastig haha
één maand geleden
Reactie op Niessie31
Jaa dat heb ik ook. Alleen ik denk dan weer stel je wordt medisch dan kost ...
Ik ben uitgegaan van alleen de eigen bijdrage aan kraamzorg en ben uitgegaan van de standaard uren.. dan was ik goedkoper uit met extra verzorgd 2 (menzis) dan de kraamzorg zelf betalen scheelde iets van 80 euro 😊, stel ik ben niet medische wanneer ik ga bevallen dan scheelt het me dus alsnog iets in kosten!
één maand geleden
Reactie op Niessie31
Jaa dat heb ik ook. Alleen ik denk dan weer stel je wordt medisch dan kost ...
Ik ben sowieso medisch vanwege een eerdere keizersnede, maar toen was het alsnog goedkoper om aanvullend te verzekeren.
Naast de kraamzorg en poliklinische bevalling moet je ook kijken naar kosten van het kraampakket (wordt die vergoed of niet?), vergoeding van cursussen (vorige keer met mijn man 'samen bevallen' gedaan, deze keer wil ik zwangerfit gaan doen) en vergoedingen voor lactatiekundige (workshops, consult of huren van een sterke borstkolf om productie op gang te brengen). Eventueel kan je ook nog rekening houden met fysiobehandelingen, veel vrouwen krijgen bekkenklachten, maar daar had ik geen rekening mee gehouden.