6 Reacties

15 dagen geleden

Ja! Mijn ADHD gaat door het dak. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik direct met medicatie (ritalin) gestopt. En sindsdien is elke dag een strijd. Krijg bijna niks meer gedaan, ook door de heftige moeheid en misselijkheid. Ik probeer het te accepteren, maar mijn zelfbeeld is er de afgelopen weken flink op achteruit gegaan. Voel me een luie niksnut en worstel enorm met depressieve gevoelens. Gelukkig krijg ik wel ondersteuning van een psycholoog en psychiater en ben ik doorverwezen naar de pop-poli. Naast ADHD heb ik ook complexe PTSS. Wat me op de been houdt is dat het goed kan dat het na het eerste trimester veel beter zal gaan, dus nog een paar weken volhouden en hopelijk dan verlichting haha. Sterkte en succes🍀

15 dagen geleden

Heey, ik had daar ook veel last van. Ben tot week 9.3 heeel misselijk geweest en alleen maar op de bank gelegen. Kon daardoor echt niks. Mentaal door het vele rust nemen voel ik mij wel kalmer. Merk dat ik mij nu minder misselijk voel, wel nog veel moeite heb met in actie te komen maar gaat beter. Ik probeer vooral mijzelf het niet kwalijk te nemen in deze weken van overleven. Dan maar even niet 🤷🏼‍♀️ naar mate je je beter voelt zullen we hopelijk weer wat meer kunnen doen. Succes!🍀

15 dagen geleden

Reactie op MeginR

Ja! Mijn ADHD gaat door het dak. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ...
Ja oestrogeen moet ons dopamine tekort aanvullen vanaf het tweede trimester 🤞

15 dagen geleden

Reactie op VeelzijdigeGolf254966

Ja oestrogeen moet ons dopamine tekort aanvullen vanaf het tweede trimester ...
Cant wait haha

14 dagen geleden

Ik lees hier ook even mee! Sinds ik weet dat ik zwanger ben ook gestopt met mijn adhd medicatie en echt al de hormonen en het stoppen van de medicatie is voor mij ook intens. ADHD olee olee. Zeggen we dan maar😅 Kan niet wachten tot de oestrogeen inkickt inderdaad!!

13 dagen geleden

Nou, volgens mij ben ik wel verwarder en verstrooider dan eerst en behoorlijk verveeld (maar dat kan ook door de herfst komen). Kom maar op met de oestrogeen! Ik gebruik al jaren geen medicatie meer trouwens.