7 Reacties

3 dagen geleden

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap ! Ik ben nu ook bijna 10 weken en zwanger van de tweede. Ik herken je situatie met alle prikkels enzo. Ik ben dan niet alleenstaand, de eerste keer zwanger had ik ook veel emoties en gedachten. Allemaal heel normaal, zeker in jouw situatie... hopelijk lukt het je om er een beetje mee om te gaan. Ben je voor de eerste keer zwanger? Wat mij de eerste keer veel hielp is op tijd beginnen met alle voorbereidingen. Maak een lijstje en verzamel rustig je spullen. Begin ook tijdig aan de babykamer. Daarnaast vond ik het prettig een goede online bevalcursus te volgen, zodat ik beter wist wat er tijdens de bevalling ging gebeuren. Zo was ik daar ook rustiger over. Ik weet niet wat je van plan bent met de bevalling. Het kan fijn zijn dat niet alleen te hoeven doen. Kan je met iemand afspreken dat die bij je is tijdens de bevalling? Succes en geniet van deze tijd. Ik vond het buitengewoon bijzonder om een mensje in mij te ontwikkelen.

3 dagen geleden

Ja ik weet niet 🤷🏼‍♀️ of je dit bedoeld maar ik heb ADHD en ben snel overprikkeld, HSP hooggevoelig. Nu merk ik dat zeker wel alles zie ik nog feller, alles hoor ik nog luider. Ja wat mij helpt is toch echt soms even uurtje bijslapen, of bijkomen, even ontprikkelen. Verder qua emoties ben ik nu stabieler dan met mijn menstruatie dan zak ik weg in een depressie. Maar ja 👍🏻 voor mij werkt nu ben ik mijn huis helemaal schoon 🧽 aan het maken, ruimte per ruimte. Dan weggooien dan even feestdagen en dan ga ik een keer alles doen. En ga ik het zo indelen dat het voor iedereen goed is. Verder kan het lastig 😥 zijn idk 🤷🏼‍♀️ maar niks is te gek bespreek alles met jouw dokter/verloskundige. Ik probeer ook iedere dag bewust even weg te komen uit mijn drukke hoofd. Maak lijstjes en verder leg ik die soms even weg simpel. Het is een gekke emotionele tijd voor iedere zwangere vrouw 🤰🏼 en zeker als alleenstaande mama. Ik hoop 🤞🏻 dat je wel een goed netwerk om je heen hebt. Dit helpt voor als jij misschien even moet ventileren, of uurtje moet bijkomen.

3 dagen geleden

Reactie op denniese

Ja ik weet niet 🤷🏼‍♀️ of je dit bedoeld maar ik heb ADHD en ben snel over ...
Dankjewel voor je reactie en Ja dat is precies wat ik bedoel geuren, licht, geluid het komt allemaal x10 binnen wat alleen naar buitengaan soms lastig maakt

3 dagen geleden

Reactie op Didifr

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap ! Ik ben nu ook bijna 10 weken en z ...
Dankjewel voor je reactie dit is inderdaad mijn eerste zwangerschap ik heb nu ook een 9 maanden boekje gekocht voor de herinneringen en ook beetje van me af te schrijven en de bevalling moet daar nog over nadenken dacht in eerste instantie aan in het ziekenhuis maar snap niet helemaal hoe dat zit met de verzekering het lijkt me ook zo lastig als je thuis bent en dan alsnog weer naar het ziekenhuis moet wat bij 50% het geval is

3 dagen geleden

Reactie op EnthousiasteDauw306410

Dankjewel voor je reactie dit is inderdaad mijn eerste zwangerschap ik heb ...
Hoihoi, ja tsja de bevalling. Kom er rustig achter waar je het liefst wil bevallen. Thuis of ziekenhuis. Ik woon inmiddels niet meer in NL, en hier gelden andere regels waarbij het heel normaal is om in het ziekenhuis te bevallen. Voor jou, volgensmij moet je in NL een medische indicatie hebben om in het ziekenhuis te mogen bevallen. Misschien slik je ook adhd medicijnen, ook een puntje om door te bespreken. Je zou dit alles met je arts kunnen bespreken en vragen of je een medische indicatie kan krijgen... als je tenminste in het ziekenhuis wil bevallen. Het gaf mij wel rust dat ik daar in goede handen was. + als er iets zou gebeuren, je al in het ziekenhuis bent. En nu ik er over nadenk, ook om een ruggenprik te krijgen. Voor mij waren anders de weeën te heftig. Ik raakte zo snel uitgeput. Die ruggenprik heeft me echt geholpen. Ook zou ik goed in je dossier laten zetten wat je nodig hebt / of je schijft in je boekje je bevalplan. Bijvoorbeeld, meer uitleg vragen zodat het geruststelt en minder opeens nieuw binnenkomt,, weinig dokters in je kamer, dat ze rekening houden met dat je niet zo tegen prikkels kan etcetc. En het ook soms blijven herhalen. Ik had daarom het gevoel dat ze veel begripvoller naar me waren en heb onderandere daardoor een prettige bevalling gehad.

één dag geleden

Reactie op EnthousiasteDauw306410

Dankjewel voor je reactie dit is inderdaad mijn eerste zwangerschap ik heb ...
Nee valt echt mee. In het ziekenhuis bevallen kost een x bedrag, maar in jouw geval kan het ook medisch zijn en dan hoef je niets te betalen. Maar was echt iets van €140 tegenover zoveel onrust ja dat ga ik niet riskeren. Maar het kan per zorgverzekeraar verschillen dus misschien 🤔 wisselen in december? Ja het is pittig alles zo intens horen, zien en ruiken maar het hoort ook bij de hormonen. Idd een gedachten boekje en je zal zien dat het beter wordt.

één dag geleden

Hoi, heel bekend verhaal. Ook 33 en op dit moment in verwachting van mijn 3e kindje. Ook voelde ik was bang voor een depressie aangezien ik altijd al last heb van mijn hormonen. Voor de zwangerschap PMS waardoor ik altijd even “van de wereld” was. Door vermoeidheid ook heel chagrijnig en zag het niet heel rooskleurig in. Ik merk nu richting de 12 weken dat het wat rustiger gaat worden, doordat vermoeidheid en misselijkheid wat minder gaat worden. Krijg ook weer wat meer energie om beter voor mezelf te gaan zorgen.