5 Reacties

één maand geleden

Ik ben zwanger van ons 2de kindje. Mijn eerste zwangerschap zat ik vanaf 7 weken in de ziektewet omdat ik niet meer kon werken (werk onregelmatig, in het ziekenhuis). Uiteindelijk ben ik ook ingeleid met 38+6 omdat ik alleen nog maar kon slapen. Wel moet ik zeggen dat dit uitzonderlijk is omdat vrouwen met chronische migraine vaak klachten vrij zijn in de zwangerschap… Ik ben vanaf mei gestopt met mijn dagelijkste medicatie en als ik nu een aanval heb neem ik paracetamol en ga ik slapen. Sumatriptan wordt door mijn neuroloog afgeraden want wanneer neem je wel en wanneer niet? Bij iedere aanval is niet aan te raden volgens hem. Tot nu toe heb ik kleine aanvallen met aura. Ik ben nu 8 weken zwanger dus ik heb goeie hoop dat ik deze zwangerschap iets beter doorkom. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel 😊

één maand geleden

Hier ook migraine patient. Tijdens mijn vorige zwangerschapen en ook nu weer hevige migraine met aura’s. Ik gebruikte vooreen 100mg sumatriptan bij start van aanval en diclofenac. Ik probeer zo min mogelijk te nemen dus als de aanval mild is probeer ik geen gebruik te maken van pcm etc. Ik moet na 12w stoppen met de inname omdat het dan schadelijker kan zijn voor de kleine. Iom mijn arts mag ik tot 13w minimaal gebruik maken, alleen bij ondragelijke aanvallen. Nemen mijn aanval aanzienlijk toe dan voorheen of komt het na de 13w nog zo voor dan moet ik opnieuw naar de neuroloog met gyn inconsult om te kijken naar de beste behandeling. Wat vooral voor jezelf belangrijk is goed contact houden met je (huis)arts, liever het zekere voor het onzekere nemen!

één maand geleden

Volgens de huisarts en apotheek mag je sumatriptan dus 1x per maand gebruiken! Hopelijk heb je er niet teveel last van!🤗

één maand geleden

Hier helaas ook een migraine patiënt. Voor mijn eerste zwangerschap besloot ik al dat ik geen enkele medicatie wilde innemen, al zijn de meningen verdeeld over welke medicatie wel/niet mag. Ik wilde geen enkel risico nemen. Het eerste trimester was echt afzien, enorm veel migraine gehad. Tussen week 8-10 dagelijks. Gelukkig in het tweede trimester stopte het en de hele verdere zwangerschap geen last van gehad. Nu pril zwanger van de tweede en ben erg benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Zeker nu er ook een peuter rond loopt. Informeer bij je arts wat de mogelijkheden voor jou zijn en maak dan een keuze waar je je goed bij voelt. Ik duim voor je dat je weinig last zult hebben in je zwangerschap. Er zijn namelijk een hoop vrouwen die juist minder tot geen klachten hebben in de zwangerschap.🍀

één maand geleden

Poeh, deze verhalen klinken toch wel heftig. Ik hoop ook dat de aanvallen minder zullen worden dan normaal want dit is niet te doen anders. Uiteindelijk wel paracetamol genomen en een sumatriptan 50mg maar niks doet iets. Normaal slik ik bij een aanval 3x sumatriptan 50mg en dan stopt de aanval ergens in de middag. Dit gaan nog zware maanden worden...