4 Reacties
één maand geleden
Hi ik ben ook zelfstandige en tenzij je geen AOV hebt is de ZEZ de enige voorziening vanuit de overheid.
Als je aan de voorwaarden voldoet (minimum aantal uur) krijg je idd het max minimumloon voor een periode van minimaal 16 weken.
Ik weet niet in welke branche je werkt maar je zou wel door mogen werken tijdens je verlof en op die manier nog wat facturen kunnen sturen. Dat is natuurlijk niet in elke branche maar als het mogelijk is is dit misschien wel een optie
Dat heb ik met een opdrachtgever waar ik een project voor doe al zo afgesproken. Huidige project is bijna afgerond en volgend jaar zomer start een nieuw project waar ze mij voor willen hebben. Omdat dit nog in mijn verlofperiode valt hebben we de afspraak dat ik de voorbereidingen en aansturing vanuit huis doe en dat ik langer bezig zal zijn omdat ik minder uren ga draaien.
één maand geleden
Reactie op Baby 2 - mei 2025
Hi ik ben ook zelfstandige en tenzij je geen AOV hebt is de ZEZ de enige vo ...
Klinkt als win-win!
één maand geleden
Reactie op UitbundigeFee804344
Klinkt als win-win!
Haha precies!
Zeker als je tijdens je verlof de helft van de uren die je normaal werkt nog kan blijven werken.
Heb het mijn andere opdrachtgever vandaag verteld en zij zeggen ook kijk maar wat je nog wel kunt in de tijd dat je met verlof bent.
Nu heb ik wel een flinke spaarpot opgebouwd dus het komt goed. Heb namelijk geen aov, ik ben 3 jaar geleden als zzp’er begonnen toen ik 38 was, dit was toen al behoorlijk prijzig. Toen ik met mijn huidige vriend het gesprek over kinderen had ongeveer een jaar geleden heb ik wel gekeken naar een aov. Alleen moet je bij de meeste 2 jaar verzekerd zijn. Toen de keuze gemaakt om het bedrag voor de verzekering elke maand opzij te zetten om het zo zelf te regelen.