31 Reacties

één maand geleden

Hoi ik heb precies de zelfde bmi nooit geen problemen mee gehad met vorige zwangerschap zelfs,eet wat je kan ♥️

één maand geleden

Ik kan je maar 1 tip geven, als ook moeder met overgewicht. Niks van aantrekken wat een ander zegt. 🥰 Voornamelijk zorgpersoneel kan er een heel ding van maken, mooi laten doen. Laat je niet onzeker maken met vage verhalen en doemscenario's. Even lullig gezegd, een dun persoon kan precies dezelfde klachten krijgen als een dik persoon. Dat is gewoon een kwestie van pech. En oké je hebt misschien een hogere kans, maar het zegt echt precies niks. Ik had gewoon een prachtige buik, en heb geen rare complicaties gehad die ook maar iets te maken zouden hebben met mijn gewicht. Ik heb duidelijk aangegeven bij de intake bij de verloskundige dat ik geen behoefte heb aan gezeur over gewicht, BMI of ook maar iets in die zin. Dat ging top. 🥰

één maand geleden

Mijn BMI is bijna 35, was hij ook toen ik in verwachting was van mijn dochter. Ik heb het nooit als onzeker ervaren en is mij ook niet specifiek op gewezen o.i.d. Kreeg wel een andere 'route' met meer echo's, maar hee daar zouden veel vrouwen blij mee zijn! Succes met je zwangerschap en ja het ziet er iets anders uit bij 'ons' maar zeker niet minder mooi! Wees trots op je lichaam en wat het allemaal kan :)

één maand geleden

Ohhh dankjewel voor jullie reacties, dat maakt echt gewoon al meteen een wereld van verschil voor mij! 😍 Geeft echt vertrouwen😊

één maand geleden

Reactie op Daphnee3

Ik kan je maar 1 tip geven, als ook moeder met overgewicht. Niks van aant ...
En wat je zegt, zorgpersoneel. Ik snap het wel, maar ik voelde me echt een beetje op het strafbankje gezet 😂 Ik denk deels ook hormonen, ik ben wat sneller op de kast te jagen nu hahaha

één maand geleden

En wat je zegt, zorgpersoneel. Ik snap het wel, maar ik voelde me echt een ...
Nahja ik vind altijd. Ze doen net of je gek bent. Ik heb eens gezegd: denk je dat ik zelf niet zie dat ik te dik ben? Dat ik zelf geen spiegel heb? Waarschijnlijk inderdaad hormonen, maar het feit dat ze je inderdaad dat strafbankje opschuiven vind ik echt een dikke no go

één maand geleden

Hi meid, ik snap het hoor. Ik had bij mijn eerste overgewicht en nu ook (maar nu even vraagtekens of het wel goed gaat). Ik had mijn eerste zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes, dat was erg vervelend. Maar voordeel was wel dat ik echt mega gezond at en ook niet ben aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik had verder door mijn gewicht en gewoon niet fitheid constant twijfels over of ik de bevalling wel aankon, of zelfs wel zou overleven 😂. Maar ben lekker gaan wandelen. Overdag wanneer het oke weer was ergens een half uur a uur en in de avond zonder uitzondering ook altijd met mijn man nog eens een half uur stevig doorwandelen. Deed mijn mentale welzijn, zelfverzekerdheid, in elk geval al veel goeds. Wb een zwangere buik, die had ik wel duidelijk. Het duurde langer voor het zichtbaar was (leek lang een gewone dikke buik) maar uiteindelijk vond ik het een prima babybuik geworden. En duidelijk een babybuik en geen gewone dikke buik. Ik heb wel vaak zorgen gehad over wat anderen zouden denken omdat ik dik ben en dan zwanger. Maar mijn gewicht en wat anderen denken is sowieso al een levenslange strijd. Enorm vaak veel afgevallen en weer aangekomen door mijn leven en ik zat in mijn vorige zwangerschap en in deze dus in een dikke fase 🙄.

één maand geleden

Ik heb ook overgewicht maar voel me verder altijd fysiek gezien gewoon fit. Kan alles gewoon doen en heb ook echt wel uithoudingsvermogen met wandelen enzo. Ik kom helaas gewoon snel aan. Wat voor mij ook even slikken was was 2 weken terug het afsluiten van mijn levensverzekering met mijn partner voor ons nieuwe huis. Omdat ik door mijn bmi volgens de verzekeraar morbide obesitas ben moet ik meer premie gaan betalen omdat ik dus meer risico heb op eerder overlijden daardoor. Dat deed wel even wat met me. Ik heb ook van mezelf wel een beetje een klein hangbuikje dus ik ben dan inderdaad ook bang geen mooie zwangerschaps buik te krijgen. Qua eten probeer ik gewoon gezond te eten en ik wandel elke dag wel 1,5 uur met de hond dus dat zou wel goed moeten zitten

één maand geleden

Als eerste: wees supertrots op dat je zoveel bent afgevallen dat is heel knap! En nu mag je gewoon genieten van je zwangerschap (wanneer de kwaaltjes dat een beetje toestaan). Ik herken je verhaal zeker. Bij mijn vorige zwangerschap had ik zelfs een bmi >45. Zwangerschap is helemaal prima verlopen en een gezonde, mooie dochter! En die zwangere buik? Dat gaat echt wel goed komen! De grap bij mij was dat ik voor het eerst in m'n leven ook echt trots was op m'n buik. Dus wie weet hoe jij het gaat ervaren;) Nu ook bijna 30 kg afgevallen en weer opnieuw zwanger. Dit keer van een tweeling. Nieuwe zwangerschap, weer andere risico's, weer nieuwe onzekerheden. Ik denk dat het ook een beetje bij zwanger zijn hoort: onzeker, zorgen of het goed gaat etc. Behoefte hebben om daar over te praten is volgens mij heel menselijk en zeer zeker geen klagen. Hopelijk kun je wat meer rust vinden en kun je straks ook wat meer genieten❤️

één maand geleden

Reactie op Tara89

Als eerste: wees supertrots op dat je zoveel bent afgevallen dat is heel kn ...
Haha dat zou zomaar kunnen, dat ik dan voor het eerst trots ga zijn op mijn buik🤪 en zo fijn te horen dat alles goed is gegaan bij je vorige zwangerschap. Wauw en wat ben jij ook goed bezig, zoveel afgevallen! Ik hoop dat deze zwangerschap ook goed mag gaan en dat je er opnieuw van kan genieten! 😍🍀

één maand geleden

🙋🏼‍♀️ Hier 10 maanden post partum en was mijn zwangerschapskilo's (10 kg) nog niet kwijt, dus ik begin zwaarder dan bij vorige zwangerschap. Ik maak me er nu minder druk om, maar ja ik weet nu al wat er bij de controles gezegd gaat worden over m'n gewicht

24 dagen geleden

Ik heb ook een bmi van rond de 45. Vorige zwangerschap wel zwangerschap diabetes gehad. Was niet echt leuk maar prima te overzien. Inderdaad meer echo’s gehad was alleen maar fijn. Ik kreeg een medische indicatie dat was top want ik wilde toch al in het ziekenhuis bevallen met een ruggenprik. Kind was vrij groot maar met 37+2 gehaald en was. 4350 gr, dat heb ik met een kleine knip prima gered!

24 dagen geleden

Ik heb zwaar overgewicht, zwangerschap volgens het boekje gehad, bevalling volgens het boekje en met 38 + 5 bevallen van een zoon met een gewicht van 3275. Ondanks het gewicht nooit ergens problemen mee gehad. Ik was ook zo hersteld na de bevalling. Zorgpersoneel altijd vriendelijk, tuurlijk wezen ze me er wel op maar nooit de grond in gedrukt. Nu weer zwanger, zelfde gewicht nog steeds dus we gaan zien hoe het zal gaan! Ik hoop natuurlijk hetzelfde als bij de eerste 😬

23 dagen geleden

Hier ook een bmi van 39! 2de zwanger en bij de eerste was ik ook ongeveer zo zwaar. Heb dat toen echt als traumatisch ervaren door mijn verloskundige. Daardoor vind ik het nu ook echt weer heel spannend. Mooie is wel dat ik de vorige keer buiten misselijkheid wel een hele makkelijke zwangerschap heb gehad en een kindje van 3170 gram. Dus daar zal ik ze mee om haar oren slaan dit keer 😂

23 dagen geleden

Reactie op Happymom2025

Hier ook een bmi van 39! 2de zwanger en bij de eerste was ik ook ongeveer ...
Haha en gelijk heb je!😜 Wat fijn om te horen dat het toen ondanks alles zo goed is gegaan. Ik maakte ook kennis met de impact die een uitspraak van de verloskundige kan maken, pfoe en dan je al zo onzeker voelen, zet het dan maar eens van je af.. Maar ik heb er nu ook wel rust in gevonden dat het eenmaal zo is en ik het nu niet kan veranderen, en hoop dat het allemaal goed mag gaan 🥰🍀 Fijne zwangerschap!

23 dagen geleden

Nogmaals, jullie reacties zijn echt zo fijn! Geeft me mijn (zelf)vertrouwen weer een beetje terug, en merk ook echt dat ik er nu veel luchtiger naar kan kijken. Ik ben dus zeker niet de enige en er zijn gelukkig ook verhalen met een prachtige afloop 🥰👏

23 dagen geleden

Haha en gelijk heb je!😜 Wat fijn om te horen dat het toen ondanks alles zo ...
Dankjewel 🥰. Jij ook!

23 dagen geleden

Oh wat is dit een fijne plek en dat dit onderwerp hier wordt besproken. Ik maak mij dus ook zorgen sinds ik door de verloskundige op de gevaren ben gewezen. Het maakt me heel onzeker en ook angstig. Daarnaast brengt het ook weer heel veel oud zeer naar boven en vind ik het moeilijk om weer positief naar mijzelf te kijken omdat ik nu ineens mijn bmi te weten ben gekomen. Ik wilde dit eigenlijk allemaal niet omdat het mij en de dieet mindset heel erg triggert (wat vervolgens zelfhaat weer heel erg triggert) verschrikkelijk. Zo fijn dat hier even een safe space is🫶🏻

23 dagen geleden

Ben ook 30/35 kilo afgevallen maar ben nogsteeds dik 🤪 ik heb bmi rond de 40 en heb al een kind van 18 maanden nu, en met het zelfde gewicht weer zwanger voor de 2e. Heb nooit wat gehoord van de verloskundige of gyn, maak je niet druk komt allemaal hopelijk goed! Zorg goed voor je zelf, zorg je automatisch goed voor je kleine in je buik!

23 dagen geleden

Heel fijn om dit te lezen. Ik heb volgende week mijn intake, en ik had er eigenlijk niet eens aan gedacht dat dit een issue zou zijn. Ik ben wel benieuwd wat ze nu nog willen met opmerkingen; afvallen wordt afgeraden, dus dit is dan toch de situatie waarmee we het moeten doen? En wat iemand al zei: extra controle lijkt me juist een bonus.