31 Reacties

22 dagen geleden

Hier ook een bmi van 40+, na de zwangerschap van de 1e 20kg boven mn eerste startgewicht gebleven. Had voor mn 1e zwangerschsp al een bmi van 33. Helaas door blijvende bekkenklachten en veeeeeel stress niet af kunnen vallen... Duim heel hard deze zwangerschap niet veel aan te komen 😣

20 dagen geleden

Hoi dames! Mijn verloskundige tipte het boek plussize pregnancy van Sara Wickham. Heeft me enorm veel geholpen! Geeft eerlijke cijfers over eventuele risico's en vooral heel erg empowering. Helaas nog geen Nederlandse vertaling beschikbaar

20 dagen geleden

Oh typefoutje zie ik nu net 🤪bmi van 35 niet 45

12 dagen geleden

Hi all, hebben jullie al een echo gehad en zo ja hoe is dat gegaan? Ik heb vandaag eindelijk de eerste echo (10weken) en ik ben best wel een beetje zenuwachtig merk ik 😅 Komt ook omdat ik niet zo goed weet wat ik kan verwachten, inwendig, uitwendig etc. Ben benieuwd naar jullie verhalen (als die er zijn)

12 dagen geleden

Hier ook overgewicht. Heb al twee kids rondlopen en de zwangerschappen zijn allebei volgens het boekje gelopen. Ook de bevallingen waren goed, zonder extra complicaties. En ja ik weet dat de risico’s groter zijn. Ook fijn als ze dat wel benoemen en dat zij er daarna extra op letten.. en je kosten van het ziekenhuis worden sowieso vergoed, ook als je niet medisch bent, en je krijgt een extra echo. Dat is wel weer leuk haha! Ik denk dat iedere vrouw op moet letten dat je niet alle remmen losgooit of dat je te veel aankomt. Het is alleen zo jammer dat ze daar zó extra op hameren bij “ons”. Mijn buik was gewoon een mooie zwangere buik, daar kon niemand aan twijfelen. Ik duim voor je dat dat bij jou ook zo is!😊 Laat je niet gek maken hoor! Het loopt zoals het loopt.

12 dagen geleden

Reactie op CC1992

Hi all, hebben jullie al een echo gehad en zo ja hoe is dat gegaan? Ik heb ...
Ik heb gisteren de termijnecho gehad met 10 weken. Kon gewoon uitwendig ondanks dat ik dus een heel hoog bmi heb :)

12 dagen geleden

Hier ook een hoog bmi. Gister een echo gehad met 9 weken, moest wel inwendig omdat uitwendig niet lukte. Vk vertelde dat dit ook te maken heeft met de ligging van je baarmoeder.

12 dagen geleden

Hier een kind en 1 mk gehad. Beide eerste interne echo gehad. Vond ik niet zo’n probleem, krijg je alleen maar beter beeld van. Bij mijn zoon moesten ze voor de 13 weken echo ook intern omdat hij totaal niet mee werkte (zat er toen al in :p)

12 dagen geleden

Reactie op CC1992

Hi all, hebben jullie al een echo gehad en zo ja hoe is dat gegaan? Ik heb ...
Ik heb tot nu toe de echo's inwendig gehad, maar ook wel een beetje op mijn eigen verzoek omdat je het kindje dan echt vele malen beter kunt zien. Mijn baby ligt deze keer ook weer vrij verstopt en een beetje tegen m'n rug aan, dus is het met een inwendige echo beter te vinden. Ik vond een uitwendige echo altijd zo gevoelig omdat ze bij mij best hard op mijn buik moeten drukken. Maar laat het vooral gewoon over je heen komen. Veel plezier met je echo vandaag!

12 dagen geleden

Ik heb een bmi van 31. De vk heeft er verder niets over gezegd. Het is dat ik zelf met mijn zorgen kwam. Het enige dat volgens mij anders is, is dat ze bij elke controle m'n bloeddruk meet. Dat vind ik helemaal prima, want dat wilde ik sowieso graag. M'n bloeddruk is overigens dik in orde. Qua echo's heeft ze bij de termijn echo zowel uitwendig als inwendig gedaan. Uitwendig kon prima, maar omdat de kleine smurf lekker op zijn/haar ruggetje lag hebben we ook inwendig gedaan. Het enige waar ik me druk om maak is m'n rug (hernia gehad), gewichtstoename en eventuele complicaties bij de bevalling. Ook vraag ik me af hoe m'n buik eruit gaat zien, omdat ik van mezelf al een beetje zwanger lijk haha. Maar we zien het wel! Het helpt mij heel erg om foto's en verhalen van plussize zwangeren op te zoeken en de positieve verhalen te lezen

11 dagen geleden

Thanks voor jullie lieve woorden. Gister een goeie echo gehad bij 9+4 zowel uitwendig als inwendig. Heel blij dat alles goed is gegaan en dat er een kloppend hartje te zien was. Had niet helemaal door hoe veel energie het mij stiekem koste om mijzelf voor te bereiden op misschien slecht nieuws. Er viel zo'n last van m'n schouders af na het zien van het hartje, de kleine "doet" het gewoon. 🫶🏻