9 Reacties

7 dagen geleden

Hoi, ik ben zwanger met CRPS-2. Mijn knie is helemaal vergroeid en ook mijn enkel. Nu heb ik niet de ziekte van Crohn maar ik ken het wel mijn man heeft het. Bloed bij de ontlasting, urenlang op de wc, gruwelijke pijn. Ja het is zwaarder voor ons. Maar ik ben ook best een optimistisch mens. Moeder natuur geeft ons wat we aankunnen. Bij mijn ziekte wordt nu juist alles minder maar kan het na de bevalling kogelhard terugkomen, ik ben daarop voorbereid ik heb mijzelf echt urenlang ingelezen over CRPS en zwangerschappen. En ik zou het erg vinden als ik nu iets zeg wat niet helemaal zo is. Mijn advies dokter Google weet heel veel, vraag het dan na bij jouw arts. Ik denk dat Crohn wel erger wordt door de hormonen die ook de darmflora veranderen tijdens de zwangerschap, maar dit zou dan na de bevalling ( denk ik ) geleidelijk tot snel moeten verminderen. Het gaat misschien wel meer energie kosten maar de baby heeft er geen last van als jij hoe hard ook rustig blijft. Mij is gezegd al is mijn pijn gruwelijk als ik maar ontspan dan doe ik dat. Maar ik heb een pijn ziekte dus mijn instelling is accepteren dat ik pijn heb. En soms moeten we het even accepteren en dan zo lief mogelijk voor onszelf zijn. Nou heb kort op Google gekeken wordt best veel opgezocht, maar als de ziekte zo actief is tijdens de zwangerschap moet je wel nagekeken worden voor mogelijke vroeggeboorte. Dus ik zou het wel overleggen met jouw behandelaar. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat het snel beter wordt. Dit zijn de ergste weken met hcg dus het kan nog wel verminderen.

7 dagen geleden

Ik heb de ziekte van Lyme Heb me heel verschillend gevoeld in mijn zwangerschappen Eerste zwangerschap was de meeste slechte En die daarna werkte het als een immuun boost en ging het eigenlijk juist beter Toen een arts me dat zei na de eerste zwangerschap geloofde ik het niet dat het kon

7 dagen geleden

Reactie op denniese

Hoi, ik ben zwanger met CRPS-2. Mijn knie is helemaal vergroeid en ook mijn ...
Ik merk steeds andere klachten wat begint en dan vanzelf weer overgaat na ee paar dagen. Hoop dat het langzamer hand wel over gaat. Ik wens je een Fijne zwangerschap

7 dagen geleden

Reactie op doreenk

Ik heb de ziekte van Lyme Heb me heel verschillend gevoeld in mijn zwanger ...
Dan heeft het in jou voordeel nu gewerkt met de 2e!! Ik wens je een Fijne zwangerschap toe.

7 dagen geleden

Ik heb ook de ziekte van Crohn en was zwanger (missed abortion gehad). Ik had er niet meer last van dan anders (ik ben na een operatie in volledige remissie). Mijn arts heeft ook altijd gezegd dat een zwangerschap niet van invloed hoeft te zijn op je klachten. Hopelijk valt het bij jou uiteindelijk mee. Zou sowieso in een vroeg stadium overleggen met je MDL arts als je toenemende klachten ervaart.

7 dagen geleden

Ik heb weke delen reuma, (inspannings-)astma, chronische bronchitis en pds en overwegend (nog) nergens extra last van. Wel moe en last van maagzuur maar heel veel van ons denk ik en voor het eerst van mijn leven heb ik last van obstipatie 🙈🤦🏼‍♀️.

7 dagen geleden

Ik heb ziekte van crohn. Reumatoide artritis Psoriasis Ik ben nu 8 weken zwanger maar elke dag vanaf 4 uur is het echt ellende. Ik ga eigenlijk vanaf 4 uur na bed. De buikpijn en Darmkrampen zijn niet om uit te houden. Ik puf de krampen weg omdat ze ontzettend heftig zijn. Ik breng de nacht ook op de wc door omdat ik ontzettende diarree heb. Gisteren van de huisarts tabletten gekregen voor de misselijkheid maar dit lost natuurlijk mijn andere problemen op. Sta op het punt om de verloskundige te bellen voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog omdat ik niet onder behandeling sta voor me crohn want deze was jaren lang niet actief. Nu foor de zwangerschap ontzettend last ervan. Ben inmiddels bijna 7 kilo kwijt door diarree en overgeven. Zeik

7 dagen geleden

Ik heb Colitis Ulcerose en ik merk ook dat mijn darmen nog erger op zijn gaan spelen. Moet wel zeggen dat ik nu in het tweede trimester zit en het al een stukje minder begint te worden. Ik heb nieuwe medicatie gekregen van mijn mdl arts die ik nog niet heb uitgeprobeerd. Ik zit wel nog steeds in het van mijn opvlammingen maar ik moet wel erbij zeggen dat ik er geen bloed bij heb momenteel en als ik naar de wc ben geweest is het gevoel wel eventjes weg.

7 dagen geleden

Reactie op Lau_1992

Ik heb ziekte van crohn. Reumatoide artritis Psoriasis Ik ben nu 8 weken ...
Het is zelfs verplicht om geholpen te worden door de gynecoloog en niet door je verloskundige omdat je chronisch ziek bent