75 Reacties
24 dagen geleden
Ik ben 37, was 29 toen ik mijn zoon kreeg. Ervaar de zwangerschap tot nu toe als best heftig. Ontzettend moe en krijg weinig gedaan in bv huishouden.
Nipt was goed, nu de 13 weken afwachten.
Ik heb mezelf ooit op een wachtlijst gezet voor een donor. Daar helpen ze je tor 43 jaar. Dan moet 37/38 nog prima kunnen, denk ik dan maar..
23 dagen geleden
Reactie op Mandy16xx
Ik ben 37, was 29 toen ik mijn zoon kreeg. Ervaar de zwangerschap tot nu to ...
Herkenbaar hoor. Ik was begin twintig bij mijn dochters. Ik heb te hard geroepen begin van de zwangerschap dat ik me goed voel en erg fit. Was ook zo. Maar sinds 2 weken krijg ik niks gedaan, ben niet misselijkheid maar vooral weeig. Maar voel me gewoon lamlendig en wil liefst alleen maar liggen. Maak mij zorgen dat dit zo blijft straks tot de 9e maand hahaha
23 dagen geleden
Hier met 10+2 goede echo gehad, termijn klopt precies met wat ikzelf uitgerekend had. Volgende echo met 13+6. Maar in het echocentrum en de verloskundige hebben beide aangeboden dat als ik onzeker ben ik een extra echo kan krijgen. Ik ga proberen het niet te doen maar fijn om te weten als ik mijzelf gek maak dat het kan! Verder in afwachting van de NIPT, hebben zonder nevenbevindingen. Vandaag 10+5 🥰
22 dagen geleden
Hi,
Wat leuk. Ik ben ook 37 jaar en nu 13 weken zwanger van de vierde.
Niet gepland, maar 1 keer onveilig en daarna een morning after pil geslikt, maar die heeft dus niet gewerkt. Man en ik moeten allebei enorm schakelen en wennen. Het is zo anders om op deze manier zwanger te worden, dan als je samen de wens hebt voor nog een kleintje.
Heel herkenbaar, hoewel ik bij alledrie de vorige zwangerschappen ook heel bang was voor een gehandicapt kind. (Ik was 30, 32 en 35 toen die werden geboren) Daarom heb ik deze keer de nipt gedaan, met nevenbevindingen. En er is niets gevonden, dat geeft wel iets van opluchting.
(Overigens hadden we het anders ook nog beëindigd, vanuit ons geloof willen we dat niet. Maar dan hadden we het maar geweten.)
Succes, ergens denk ik (hoop ik ook 🤭) dat van 3 naar 4 kinderen minder heftig is dan de vorige overgangen. En als het sllemaal goed gaat, is het ook ontzettend leuk!
22 dagen geleden
9+6 weken zwanger van ons tweede kindje, was 35/36 bij de eerste een vlekkeloze zwangerschap gehad op wat klachten van mijn bestaande weke delen reuma na. Volgende week de termijn echo van Baby D. Wel super spannend omdat je zoiets hebt van ik wil gewoon het hartje horen en weten dat het goed zit.🙈❤️
22 dagen geleden
Reactie op Miss X
Hoe gaat het hier?
Kwalen blijven helaas maar wel een super goede echo gehad en day maakt alles goed. Manlief begint met de dag meer in zijn rol als aanstaande vader te groeien en dat is zeker ook genieten.
Maandag NIPT en dan de 13 weken echo, voor mijn gevoel kunnen we dan ECHT opgelucht adem halen. Al was de nekplooi heel netjes bij de 11 weken.
En bij jou?
22 dagen geleden
Hoi! Ik ben 38 jaar en nu zwanger van onze 4e.
13 weken nu en over 1,5 hebben we de geslachtsbepaling echo ☺️
Nipt was ok en we doen enkel de 20 weken echo.
Mijn oudste word volgende maand 15, de middelste is 8 en de jongste 4. Allemaal jongens, dus ben benieuwd wat het dit keer weer word 😄
22 dagen geleden
Hoi allemaal, gefeliciteerd! Ik ben 40 jaar en zwanger van ons 1e kindje. Het heeft bij ons 8 jaar geduurd en hebben meerdere trajecten gevolgd in Nederland en België. Uiteindelijk met ICSI in Portugal gelukt. Ik word goed gemonitord door het ziekenhuis, dus dat geeft wel vertrouwen. Maar het blijft natuurlijk spannend, ik accepteer dat angst en blijdschap naast elkaar mag liggen. ❤️
21 dagen geleden
Mijn man kwam er gisteren achter dat als de kleine 20 is dat hij 60 is 🤣 Vond die even een dingetje. Dus ik advies gegeven dat die gezond moet eten en sporten dan kan die een fitte papa zijn 👍Gelukkig zijn er nu veel meer mensen die uit eigen keuze of door omstandigheden later kinderen krijgen. Ik weet nog bij mij op de middelbare dat 1 jongen uit de klas oude ouders had en die werd gepest dat die door zijn opa en oma werd opgehaald 😲 Zijn er anderen die hier wel eens overna denken?
21 dagen geleden
Reactie op Tamady
Mijn man kwam er gisteren achter dat als de kleine 20 is dat hij 60 is 🤣 V ...
Ja hoor wij ook.
Wij zijn jonge ouders bij mijn dochters. Zijn nu 38 en onze kids worden 18, 14, en 12
Straks zijn wij 39 als de jongste wordt geboren. Dan zijn we niet meer opeens die jonge fitte ouders (waar we ook best vaak over opscheppen naar onze kids)
Maar straks dus ook een ouder die niet meer zo jong is.
Aan dat idee moet ik heel erg wennen...
21 dagen geleden
Reactie op Tamady
Mijn man kwam er gisteren achter dat als de kleine 20 is dat hij 60 is 🤣 V ...
Als mijn kind straks 20 is, ben ik 62.
Ik zit daar echt niet mee qua leeftijd.
Het liep gewoon zo en daar kan ik weinig aan veranderen.
Gelukkig ben je tegenwoordig als ouder niet meer welkom om je kind op te halen op de middelbare, èn is het steeds normaler om oudere ouders te hebben.