Hoi hoi! Ik ben op dit moment 6+3 weken zwanger van ons eerste kindje en ik zit in het derde jaar van mijn promotieonderzoek aan de universiteit. De afgelopen jaren heb ik altijd 40-urige werkweken gehad. Hierbij heb ik qua werklastverdeling en het schrijven aan mijn proefschrift al wel rekening gehouden met het feit dat ik graag zwanger wilde worden (dus zoveel mogelijk vooruit gewerkt). Dat is inmiddels gelukt! 🥰
Nu ben ik al aan het nadenken over hoe ik het ouderschapsverlof wil gaan opnemen en wat daarin verstandig is, zonder dat het ten koste gaat van mijn onderzoek. Gelukkig heb ik in ieder geval recht op verlenging van mijn traject met de termijn van zwangerschapsverlof en bevallingsverlof!
Mijn werkgever biedt de mogelijkheid om 36 uur te werken ipv 40, wat niet ten koste gaat van salaris maar alleen van je vakantiedagen. Ik overweeg op dit moment om dus vanaf komend jaar te gaan voor een 36-urige werkweek en dan nog 4 uur in de week ouderschapsverlof op te nemen, maar wellicht dat er hier meer zijn met ervaring op dit gebied met dé gouden tip!