3 Reacties

3 dagen geleden

❤️

2 dagen geleden

Hee wat ontzettend moeilijk voor je! Gelukkig geen ervaring met scheiden, maar ik wens je veel sterkte! Wel ervaring met een nieuwe zwangerschap. Mijn dochter is bijna 8 maanden en had deze week een positieve test. Ik kan me haast niet voorstellen om het alleen te moeten doen, en de eerste maanden met twee kindjes zal dat echt wel pittig zijn. Maar ik denk dat het voor je kindje echt niet erg is om er een broertje of zusje bij te krijgen. Een tweede of volgend kindje zal nooit tijd helemaal alleen hebben. Een kindje wil vooral bij jou in de buurt zijn, dat betekent niet dat ze constant aandacht van jou nodig hebben. En ze kunnen ook veel aan elkaar hebben en van elkaar leren. Je oudere kindje kan steeds wat meer helpen en ze kunnen elkaar vermaken waardoor het zeker op den duur juist makkelijker kan worden voor jou. Dit is ten minste hoe ik er naar kijk, maar toen ik de test zag kreeg ik ook een lichte paniekreactie hoor, hoe ga ik dit doen met twee kinderen, waarom wilde ik dit? Dat is denk ik een normale gedachte. Maar je zal vast weer een nieuwe routine vinden straks. Heb je familie/vrienden/een vangnet die je kunnen ondersteunen? Dat lijkt me een grote steun. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, in ieder geval veel sterkte en kracht gewenst!
Wat heftig, heel veel sterkte. En natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap❤️ Dubbel gevoel kan ik me voorstellen!