121 Reacties

één maand geleden

Leuk! Wij zijn zwanger na IUI5, nu net 4+2 als het goed is. IUI 2 en IUI4 waren ook gelukt maar zijn geëindigd in een vroege miskraam en biochemische zwangerschap.. 😕 Deze keer voel ik veel meer rust en vertrouwen, mede door goed oplopende testen en aanwezige kwaaltjes. 9 oktober de eerste echo zou dan 7 weken zijn ❤️

één maand geleden

Dit keer spontaan zwanger. Een wonder! Bij dochter via een ICSI traject. Fijn dat het bij jullie gelukt is. Nu duimen. 🙏🏼

één maand geleden

Reactie op MaikeRN

Gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger na ICSI, 4 eicellen gevonden, 3 rijp, 1 e ...
Hoe was de echo vandaag? ☺️

één maand geleden

Hi all, dit is mijn tweede keer in een mei-groep. Helaas kon ik niet blijven in de vorige mei-groep vanwege een miskraam. Ik ben al 3 jaar en 9 maanden bezig met zwanger worden en heb al veel (negatieve) dingen meegemaakt in mijn ellenlange fertiliteitstraject. We zitten nu in een tweede IVF ronde waar enkele embryo's uit gekomen zijn en waarvan 1 is mislukt. Met 0 levende kinderen en een leeftijd die alleen maar ouder wordt en dus een fysiek die achteruit gaat zag ik het erg somber in... Met een TP twee weken geleden stond mijn verwachting niet heel hoog. En met die menstruatieachtige krampen en bruine spotting zag ik al voor me hoe ook deze cyclus zou mislukken. En toch blijf je stiekem hopen.... Vandaag was testdag op 14 dpo, dus heb ik een testje gedaan. En die was tot mijn verbazing positief! Maar ipv vol vreugde zoals de eerste twee keren werd ik dit keer overspoeld door een golf van gemixte gevoelens, vragen en angsten. Fysiek voelt mijn lichaam zoals m'n eerste zwangerschap, en dat baart me zorgen. Mentaal probeer ik me voor het ergste voor te bereiden en verwachtingen houd ik laag om grote teleurstellingen te voorkomen (al zal dat toch niet helemaal lukken). Ik weet dat ik positief zou moeten denken, maar dat is erg lastig na mijn ervaringen. Ik vraag me af hoeveel vrouwen in hetzelfde schuitje zitten. Sorry voor de lange post. Ik moest dit toch even uiten. 😅 In any way; ik ben weer terug! Laat het dit keer alsjeblieft een blijvertje zijn. 🥲🍀

één maand geleden

Reactie op maria-167

Hoe was de echo vandaag? ☺️
Goed! We zagen een kloppend hartje, met exact 7 weken🥺❤️ nu mogen we ons aanmelden bij een verloskundige en hoeven we niet terug naar het ziekenhuis!

één maand geleden

Reactie op MaikeRN

Goed! We zagen een kloppend hartje, met exact 7 weken🥺❤️ nu mogen we ons a ...
Wat fijn 🥰

één maand geleden

8+1 zwanger na onze eerste IVF poging.

één maand geleden

Reactie op Usagi

Hi all, dit is mijn tweede keer in een mei-groep. Helaas kon ik niet blijve ...
Zo herkenbaar! Zelf 5x iui gehad, net tweede keer ivf en nu 4+3 zwanger van een verse tp. Wel in het afgelopen jaar al drie miskramen gehad. Deze week ook wat bruin bloed verloren maar toch zwanger (bloed laten testen, knetter zwanger!). Heb je al een afspraak voor een eerste echo?

één maand geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Zo herkenbaar! Zelf 5x iui gehad, net tweede keer ivf en nu 4+3 zwanger van ...
Ja, 'helaas' hebben we nog een vakantie gepland in Azië voor twee weken waardoor ik niet in week 6 of 7 kan checken (terwijl wij dat wel hadden mogen hebben ivm eerdere miskramen). Wanneer we terug zijn van vakantie zitten we in week 8, oftewel de 'normale' eerste termijn echo. Die staat nu gepland op 16 oktober. Nu ga ik de hele vakantie zorgen maken... Ik heb vandaag weer meer spotting gehad dan voorgaande dagen, en dat zorgt voor zorgen, stress en een slecht humeur. En het helpt niet dat mijn stomme hoofd negatieve gedachtes creëert zoals "zie maar eerst voorbij de 5+6 te komen voordat je zeurt over die termijnecho" (beide zwangerschappen eindigden namelijk op 5+6). Ik maak me zorgen dat er een miskraam komt tijdens mijn vakantie. 😓

één maand geleden

Reactie op MaikeRN

Goed! We zagen een kloppend hartje, met exact 7 weken🥺❤️ nu mogen we ons a ...
Oh wat geweldig 💙🩷💙🩷 Wat was je voorgevoel al die tijd?

één maand geleden

Reactie op Lisette82

Dit keer spontaan zwanger. Een wonder! Bij dochter via een ICSI traject. Fi ...
Wow!!

één maand geleden

De ‘vader’ hier. We werden eind vorig jaar vanwege mijn zaadkwaliteit direct doorgestuurd naar het ICSI traject. De onderzoeken duurde even, maar we konden amper geloven hoe snel alles ging toen we een ‘go!’ kregen. En wonderbaarlijk genoeg is mijn vrouw nu na de 1e terugplaatsing al 7 weken zwanger. 🎉🎉 We zijn ontzettend dankbaar, maar wachten nog even vol spanning op de 8 weken echo voordat we het gaan vertellen. We vinden het erg spannend of alles goed zit, maar hebben er ook een goed gevoel over.

één maand geleden

Hi, lange geschiedenis hier! Bijna vier jaar bezig. Zelf gestart (uiteraard), maar geen succes. Onderzoek wees niets uit, dus kregen we de stempel "onverklaarbaar onvruchtbaar". Daarna 5xIUI maar ook zonder succes. Overgestapt op IVF (12 eicellen, 7 bevrucht, 1 verse tp dag 3 en 1 cryo). Eerste tp zwanger, maar miskraam met 4+4. Cryo tp zonder succes. Meteen daarna natuurlijk zwanger, maar miskraam met 7+3. Overgestapt naar België, meer onderzoek gedaan en eindelijk een diagnose! Ik heb lang en spiraal gehad en bleek chronische bms ontsteking te hebben. Flinke antibiotica gekregen en tijdens die kuur al natuurlijk zwanger, maar miskraam bij 6+5. Daarna tweede cyclus IVF (4 eicellen, 4 bevrucht, 1 verse tp dag 5 en 1 cryo). Nu 4+4 van deze verse tp! Erg blij, maar heb wel duidelijk in gedachten dat het niet vanzelfsprekend is dat het goed gaat. Voeg je vooral toe als jullie persoonlijk verder willen kletsen

één maand geleden

Hey, Wij zijn ook zwanger. Het is gelukt bij de 5e terugplaatsing van de 1e ivf poging. Zo dankbaar dat het gelukt is. Nu precies 7 weken zwanger en tot nu toe weinig kwaaltjes. Heel veel succes met jullie zwangerschap 🙏

één maand geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Oh wat geweldig 💙🩷💙🩷 Wat was je voorgevoel al die tijd?
Ja hee bijzonder😊 Door de kwaaltjes had ik wel een rustig goed gevoel, maar het is alsnog heel spannend want de kwaaltjes kunnen je ook voor de gek houden..

één maand geleden

Hier ook zwanger vanuit een ICSI traject, 2e punctie, verse terugplaatsing ❤️ 7 oktober onze eerste echo

één maand geleden

Reactie op WelwillendePegasus211613

De ‘vader’ hier. We werden eind vorig jaar vanwege mijn zaadkwaliteit direc ...
Oh wat super fijn zeg! Heel herkenbaar, bij ons ook dezelfde indicatie en ICSI in 1x raak waardoor het alsnog vlot is gegaan. Hele fijne zwangerschap toegewenst samen💙🩷

één maand geleden

Reactie op GenereuzeVaren485413

Hi, lange geschiedenis hier! Bijna vier jaar bezig. Zelf gestart (uiteraa ...
Wow wat een verhaal. En wat fijn dat ze de oorzaak van het ‘onverklaarbare’ probleem hebben gevonden. Zeker heel spannend zeg, is de ontsteking nu weg? Ik duim met jullie mee, mag je al een vroege echo doen rond 5,5/6 weken?

één maand geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Wow wat een verhaal. En wat fijn dat ze de oorzaak van het ‘onverklaarbare’ ...
De arts zei dat het in 98% van de gevallen verdwijnt en ze er anders niets aan kunnen doen (hopen dat de behandeling sterker is dan de ontsteking). Maar ik heb in juni aan de ab gezeten en in juni zwanger en nu weer, dus het lijkt alsof mijn bms een stuk ontvankelijker is. Ik ben onder behandeling bij UZ Gent en ze starten eerst met monitoring via bloed. Eerste afname vrijdag met een mooie score (hcg 377 op 4+2). Morgen opnieuw bloedafname. Als daar een mooie stijging in zit dan plannen we een echo in voor week 6-7. Ivm onze beschikbaarheid en de afstand zullen wij mikken op 9 oktober

één maand geleden

Ik ben zwanger geraakt in de tweede ronde ovulatie inductie. Nog even spannend want ben nu voor de 5e keer zwanger (een gezonde zoon en 3x missed abortion). Dus nog even spannend, vooral tot de eerste echo, of we een kloppend hartje zullen zien.