121 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op MaikeRN

Wat vervelend dat je daar zoveel angst voor hebt. Heb je dat meerdere keren ...
Nee nog nooit eerder zwanger geweest dus eigenlijk geen reden om me druk te maken, maar ik hoorde bijv dit weekend van een kennis uit de Freya groep (stichting voor mensen met kinderwens in traject) dat hartje van haar kindje met 10 weken was gestopt; daarom denk ik pfff we zijn er nog lang niet! Terwijl haar indicaties totaal niet met die van ons te vergelijken zijn, en ook leeftijd enzo heel anders ligt: maar toch maak ik me dan gek obv zo’n verdrietig verhaal. Ik heb om 9 weken echo gevraagd ivm mn zorgen en dat is akkoord dus ik mag extra langskomen in het ziekenhuis.

15 dagen geleden

Reactie op Maygirl95

Ik merk die angst bij mezelf ook.. Ik ben vandaag 10+1 en heb al 3 goede ec ...
Zo herkenbaar. Wat fijn dat je al 3 goede echo’s heb gehad, ook al de 10 weken termijn echo? Ja dat is ook echt zo, de assistente zei ook al tegen mij dat ik moet stoppen met lezen in 24baby en Freya groep, omdat zowel positieve als negatieve verhalen vaak onvolledig (met niet volledige achtergrond informatie) worden gedeeld en het nooit echt te vergelijken is met elkaar… dus misschien moet ik maar even uitloggen op de forums en echt geduld proberen op te brengen

15 dagen geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Hebben jullie ook zo’n spanning voor missed abortion ondanks dat er al 1 of ...
De beste tip is om niet meer te lezen op allerlei fora en ook niet te Googlen, maar gewoon te vertrouwen dat je zwangerschap goed gaat. Je leest gewoon heel veel over missed abortions, miskramen, slechte nipts, echo's en andere onprettige dingen omdat die groep mensen hun verhaal kwijt willen. Bij de meeste mensen gaat het gewoon goed! Alleen die mensen schreeuwen dat niet zo van de daken, ze hebben immers niks te "klagen" . Je geeft zelf aan dat er 0 indicatie is om je zorgen te maken, vertrouw daar dan ook op. Deze geboortegroep zal straks ook van dynamiek veranderen als iedereen een nipt en 13 weken echo heeft gehad. Het klinkt heel hard, maar dan vallen alle vrouwen waarbij de zwangerschap niet goed gaat af en wordt dit forum iets vriendelijker. Je kunt ook alle topics met iets van bloed in de omschrijving niet openen om jezelf op die manier te beschermen. En ja, ik heb ook die spanning dat het niet goed is. Maar ik heb wel indicatie èn al 2 niet goede zwangerschappen gehad. En toch probeer ik er volledig op te vertrouwen dat het deze keer gewoon goed gaat. Dat lukt niet altijd, maar ik probeer het wel. Succes!

15 dagen geleden

Reactie op Emmy W

De beste tip is om niet meer te lezen op allerlei fora en ook niet te Googl ...
💓🙏 ja is ook helemaal waar!!!

14 dagen geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Hebben jullie ook zo’n spanning voor missed abortion ondanks dat er al 1 of ...
Hier ook maar heb de eerste echo vrijdag (ben dan bijna 8 weken). Dus is echt nog even spannend. Maar al 3x een missed abortion gehad dus blijft spannend, al voel ik van alles.

14 dagen geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Zo herkenbaar. Wat fijn dat je al 3 goede echo’s heb gehad, ook al de 10 we ...
Ik krijg vrijdag met 10+5 de officiële termijnecho in het ziekenhuis. Ik had afgelopen donderdag mn eerste echo bij de verloskundige met 9+4. Ze kon toen al best goed meten dus verwacht dat de uitgerekende datum hetzelfde gaat zijn vrijdag. Ben in totaal 1 dagje vooruit gezet en voor nu uitgerekend op 4 mei 🙏🏻

14 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Hier ook maar heb de eerste echo vrijdag (ben dan bijna 8 weken). Dus is ec ...
Doe je een update?! Ik duim mee🍀🍀🍀

14 dagen geleden

Hoi allemaal, Ik ben nu 6+3 weken zwanger door een icsi behandeling. Allemaal rete spannend. Ik vind vooral het wachten een hell. Volgende week staat mijn eerste echo gepland nog in het centrum voor kinderwens. Daarna ga ik als het goed is over naar de verloskundige.

13 dagen geleden

Reactie op jacq1987

Hoi allemaal, Ik ben nu 6+3 weken zwanger door een icsi behandeling. Allema ...
Oh gefeliciteerd 💓💓💓 Spannend he…! Keep us posted!

13 dagen geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Doe je een update?! Ik duim mee🍀🍀🍀
Yes ga ik zeker doen, of het nou goed is of niet. Wil het van anderen ook graag weten! Spannend, nog 2 dagen (vrijdag pas in de avond).

13 dagen geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Oh gefeliciteerd 💓💓💓 Spannend he…! Keep us posted!
Ja zeker spannend! Zal jullie blijven updaten. Ook fijn dat er een groep is met gelijkgestelden🙂

12 dagen geleden

Gisteren onze eerste echo gehad en uitgerekende datum op basis van de terugplaatsing is 23 mei 2025. Wel een heel mooi kloppend hartje gezien 🥰 😍. Mag volgende week vrijdag nog een keer terug komen omdat de vk pas 1 nov plek heeft dan hoef ik niet zo lang te wachten op de termijn echo. Zo fijn

12 dagen geleden

Wij hebben vandaag de 2e echo gehad op 8+6 en weer een heel mooi beeld gehad ♥️😍 zo fijn! En we zaten vandaag bij de verloskundige afdeling, voelde ook wel heel erg goed, om niet meer bij de fertiliteit te zitten, maar lekker tussen alle andere zwangere dames in 🥰

11 dagen geleden

Trouwens, gebruiken jullie nog medicatie nadat jullie zwanger zijn geraakt na het traject? Ik nog utrogestan, heb nog voor ong een week (ben dan 8/9 weken) en vind het erg spannend om te stoppen.

11 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Trouwens, gebruiken jullie nog medicatie nadat jullie zwanger zijn geraakt ...
Ik moet progynova en duphaston t/m week 11 gebruiken omdat mijn terugplaatsing in kunstmatige cyclus was. Kan niet wachten tot het zo ver is, scheelt toch weer 3x2 tabletjes per dag om te slikken. Ik ben verder al sinds week 6 aan de aspirine en vanaf week 12 komt daar fragmin bij; trombose spuitjes, dus er blijft nog genoeg medicatie over 🫣 Maar waarom vindt je het spannend om te stoppen? En, waarom heb je alleen utrogestan gekregen? Had je een mogelijk progesteron tekort?

11 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Trouwens, gebruiken jullie nog medicatie nadat jullie zwanger zijn geraakt ...
Ik heb utrogestan gebruikt en mocht na de eerste goede echo (6+6) ermee stoppen, zonder afbouw. Vond t ook even spannend, maar je lichaam neemt de productie vanzelf over.

11 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Trouwens, gebruiken jullie nog medicatie nadat jullie zwanger zijn geraakt ...
Ik had Utrogestan (progesteron) vaginale tabletten vanaf moment van punctie tot aan positieve zwangerschapstest. Daarna moest ik stoppen en heeft mn lijf het over genomen! Geen reden om bang te zijn als je verder geen indicaties hebt. Anders hadden ze wel extra medicatie voorgeschreven!

11 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Trouwens, gebruiken jullie nog medicatie nadat jullie zwanger zijn geraakt ...
Ik heb vaginale tabletten gebruikt vanaf de IUI t/m de positieve test (14 dagen). Daarna ben ik verder gegaan met orale pillen in een lagere dosering. Deze mag ik tot de 12e week slikken. Ik vind het straks ook spannend, maar ik denk inderdaad dat je erop mag vertrouwen dat je lichaam het goed overneemt 😘

11 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ik moet progynova en duphaston t/m week 11 gebruiken omdat mijn terugplaats ...
Ik heb bij mijn 3e zwangerschap (enige die goed is gegaan) , een bloedtest gedaan met 4 weken en 5 weken en het progesteron daalde. Fertiliteitsarts gaf aan dat het schommelt maar dat ik het wel voorgeschreven kon krijgen, als ik dat wilde. Heb ik toen laten doen en tot 12 weken vaginaal ingenomen, 3x per dag 100mg. Was de enige zwangerschap die goed ging. Kan toeval zijn maar ik associeer het nu zo dat het mij helpt. Nu ooo voorgeschreven gekregen maar nu gaf ze aan tot 8 weken en daarna niet meer.

11 dagen geleden

Reactie op Maygirl95

Ik heb vaginale tabletten gebruikt vanaf de IUI t/m de positieve test (14 d ...
Snap je gevoel hoor. Blijft spannend maar je lichaam zou het over moeten nemen. Ik heb in ieder geval een poaitieve ervaring met stoppen bij 12 weken :)