121 Reacties

12 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Trouwens, gebruiken jullie nog medicatie nadat jullie zwanger zijn geraakt ...
Ik heb ook utrogestan gekregen na icsi terugplaatsing. Deze moet ik 2 keer per dag gebruiken tot mijn eerste echo volgende week (7 weken). Ik snap je spanning wel, al ben ik wel blij als ik er vanaf ben.

12 dagen geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Ik had Utrogestan (progesteron) vaginale tabletten vanaf moment van punctie ...
Fijn om te lezen dat het goed is gegaan en dat je lijf het overgenomen heeft!

12 dagen geleden

Reactie op jacq1987

Ik heb ook utrogestan gekregen na icsi terugplaatsing. Deze moet ik 2 keer ...
Ja zeker, ik moet het 3x per dag inbrengen maar moet ook zeggen dat ik het er graag voor over heb. Gelukkig tijdelijk :)

12 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Ja zeker, ik moet het 3x per dag inbrengen maar moet ook zeggen dat ik het ...
Ja gelukkig wel. Nog een paar dagen haha. En voor goed doel

11 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Ik heb bij mijn 3e zwangerschap (enige die goed is gegaan) , een bloedtest ...
In principe neemt je lijf het ook gewoon over, maar je zou kunnen vragen waarom je nu niet langer mag gebruiken. Laat haar maar een goede uitleg geven zodat jij met een gerust hart durft te stoppen.

11 dagen geleden

Eerste echo gehad gisteren en een kloppend hartje! 7+5 gemeten, precies zoals verwacht. Was wel even spannend want ze maakte een inwendige echo en kon eerst niks vinden. Ik merkte zelf dat de echokop (?) er niet diep genoeg in zat want ik weet natuurlijk hoe dat in her ziekenhuis ging (ik heb ervoor gekozen om gelijk naar de verloskundige te gaan zodra ik zwanger was en geen opvolging in het ziekenhuis). Mijn baarmoeder zit wat naar achteren gekanteld, geloof ik. Maar toen ik dat vertelde, heeft ze de echokop opnieuw ingebracht en toen zagen we ons kleintje. Wat een opluchting! We waren al bang dat het foute boel was. Ze kon trouwens niet garanderen dat het er maar 1 is want ze zei dat het best verstopt kon zijn, omdat we nu ook moesten zoeken. Al met al heel spannend omdat we zeker dik 5 min niks zagen en zochten. Maar uiteindelijk goed beeld. Over 2 weken terug voor een echo op eigen kosten, omdat ik gewoon wil weten of het dan nog goed zit. Anders moest ik 4 weken wachten op de termijnecho.

10 dagen geleden

Hier ook utrogestan 3x daags en progynova 2x daags . Dit tot en met twaalf weken en de laatste week is een afbouw schema. Dit omdat ik in kunstmatige cyclus zwanger ben geraakt. Bij mijn vorige zwangerschap was dit ook even spannend maar is ook goed gekomen dus neem aan dat ze wel weten wat ze doen. Wat ik bijzonder vind is dat het overal best verschillend is maar dat zal vast op ieder haar eigen situatie bepaald zijn denk ik

10 dagen geleden

Hallo allemaal, ik ben zwanger geworden via ICSI. De tweede (cryo) terugplaatsing was raak! Nu ruim 10 weken zwanger morgen 2e echo馃檹馃徎馃グ

8 dagen geleden

Reactie op mariek1983

Hallo allemaal, ik ben zwanger geworden via ICSI. De tweede (cryo) terugpla ...
Gefeliciteerd! Hier ook een lange weg afgelegd. Fijn dat het is gelukt 馃┑馃┓

8 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Trouwens, gebruiken jullie nog medicatie nadat jullie zwanger zijn geraakt ...
Ik gebruik ook Utrogestan (2x400mg per dag), tot en met 12 weken. Vanuit de overheid (Farmacotherapeutisch Compas) wordt over dit medicijn geschreven dat het tot 7-12 weken zwangerschap zou moeten worden gebruikt, maar het beleid wisselt per ziekenhuis (ons ben zuunig in Nederland). Als je ongerust bent kun je wellicht vragen om meer? Anders is het ook gewoon online te koop vanuit het buitenland :)

8 dagen geleden

Zijn jullie toevallig ook gevraagd voor een BEATS studie?

8 dagen geleden

Reactie op Secondchance

Zijn jullie toevallig ook gevraagd voor een BEATS studie?
Ik niet, kun je er wat meer over vertellen?

7 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ik niet, kun je er wat meer over vertellen?
Ik weet er zelf ook nog niet veel van, ik krijg nog de info thuis gestuurd en dan kan ik aangeven of ik wel of niet mee wil doen. Volgens mij is het echt iets vanuit het MMC. Het is een onderzoek naar technieken voor het vroegtijdig detecteren van zwangerschapscomplicaties. Zwangere vrouwen worden vanaf week 16 tm 28 gevolgd waarbij je 4x hartechos krijgt van de foetus (om ontwikkeling en vervormingen te volgen) en om de week elektrodenpleisters op de buik dat zaken meet als de hartslag van de foetus en moeder + spieractiviteit baarmoeder. Ik heb nog geen flauw idee of ik mee ga doen, heb er wel wat vragen bij. Vandaar mijn vraag, of iemand er al bekend mee is. Studie loopt al een paar jaar.

7 dagen geleden

Reactie op Secondchance

Ik weet er zelf ook nog niet veel van, ik krijg nog de info thuis gestuurd ...
Het klinkt wel interessant, maar ook erg intens.

5 dagen geleden

Oh dames, ik heb vorige week de eerste echo gehad en die was goed (7+5) en heb volgende week met 9+5 de volgende maar ik houd het niet meer. Ben opeens zo bang en wil weten of het nog goed gaat daar binnen. Is het overdreven om de verloskundige (assistent) morgen te bellen of ze niet toch een plekje hebben voor een korte echo 馃 ik wil niet nog een week moeten wachten (bang omdat het al 3x mis is gegaan, kwamen er dan achter tijdens de echo). Pfff wachten is zo zenuwslopend.

5 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Oh dames, ik heb vorige week de eerste echo gehad en die was goed (7+5) en ...
Je kunt het altijd vragen en uitleggen waarom je dit wilt. Maar nee is ook een antwoord dat ze kunnen geven.

5 dagen geleden

Reactie op McFlurry91

Oh dames, ik heb vorige week de eerste echo gehad en die was goed (7+5) en ...
Ik heb ook gebeld en gevraagd of ik voor een extra echo kon komen ivm stress en angst. Na overleg mocht dat gewoon! Gewoon vragen馃檹 Rust is ook wat waard

5 dagen geleden

Hier ook zwanger via traject. Ik zelf heb pcos dus ben met hormoon injecties begonnen. Dit is mijn tweede zwangerschap, in de zomer 2023 bevallen van een zoontje. Nu weer zwanger, 12 weken van een tweeling!! Heel spannend, maar heel leuk en bijzonder.

2 dagen geleden

Reactie op Elfrikandel

Hier ook zwanger via traject. Ik zelf heb pcos dus ben met hormoon injectie ...
Wow wat bijzonder!