Ha dames,
Een vraagje:
Ik werk met een team met 5 dames. Iedereen is moeder, behalve 1 collega. Hun hebben in een heel lang traject gezeten, maar helaas heeft ‘t nooit mogen lukken. Zij heeft dus helaas geen kindje. Op dit moment is ze op vakantie, en heb ik ‘t mijn andere collega’s verteld vorige week na een goede echo. Aanstaande maandag komt zij terug, en is het wel zo eerlijk om het haar ook te vertellen. Alleen breekt mijn hart al bij het feit dat ik wel zwanger mag zijn, zij hier maanden tegenaan moet kijken en moet aanhoren. Ik kan het bijna niet over m’n hart verkrijgen om het haar mede te delen. Het ligt heel gevoelig bij d’r, en er wordt er wel is over gesproken en gehuild op kantoor.
Is het raar als ik haar voor maandag (na haar vakantie uiteraard), een appje stuur met dit nieuws. Ik ben bang om haar hier op kantoor te overvallen met het nieuws, en dat ze wellicht emotioneel wordt en niet op dr gemak zit hier. Ik dacht als ik het per app laat weten, kan ze het op haar manier even verwerken voordat ze mij onder ogen moet komen.
Ik vind het zo’n lastige situatie… Ik wil haar hart niet breken, ook al weet ik dat ze het mij wel gunt. Zijn jullie bekend in zo’n situatie en hoe hebben jullie dat aangepakt?