11 Reacties

vor 12 Tagen

Dit herken ik wel. Na een MA en een stilgeboorte zijn de mensen aan wie ik het nu heb verteld allemaal wat gereserveerd. Ipv blij springende mensen die moeten huilen van blijdschap, krijg ik een "nou hopen dat het deze keer wèl goed gaat" te horen. Maar ik denk zelf af en toe ook wel "hopen dat het deze keer wel goed gaat" . Ik denk dat ik het maar mondjesmaat aan mensen vertel en pas na de 13 weken echo aan anderen vertel dat ik zwanger ben. Ik denk echt dat het een soort beschermings reactie is, want het was niet alleen voor jou heel erg dat het mis ging, maar je vriendinnen hebben daar vast ook verdriet van gevoeld. En waarschijnlijk vinden ze het moeilijk om er naar te vragen. Dus als jij wat wilt vertellen over de zwangerschap, moet je daar zelf gewoon over beginnen, dan voelen ze dat het oké is om er over te praten. En ja, tuurlijk willen we het liefst dat iedereen ontzettend enthousiast reageert op het goede nieuws, je vriendinnen zijn echt wel blij met jouw nieuws, maar bij hun moet het vertrouwen dat het goed gaat ook nog even groeien.

vor 12 Tagen

Héél herkenbaar en ik merk(te) dat ik me zelfs een beetje schuldig en down voelde als ik het wel verteld had. Mijn ouders reageerden zelfs iets in de trant van “ach meisje, nog zo vroeg” alsof het verboden is om het geluk dan te delen. Terwijl deze zwangerschap vanaf begin echt heel anders voelde dan de twee keer hiervoor.

vor 12 Tagen

Hier ook, en ik snap ze heel goed hoor, het is ook moeilijk om weer zo blij en enthousiast te zijn omdat ze weten dat het ook verkeerd kan gaan, maar had toch gehoopt dat er iets meer van blijdschap in zou zitten dat het wél weer gelukt is ook omdat het toch weer een jaar geduurd heeft..

vor 11 Tagen

Reactie op Vanessa’s

Hier ook, en ik snap ze heel goed hoor, het is ook moeilijk om weer zo blij ...
Niet leuk maar wel fijn dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart. Bedankt voor je reactie

vor 11 Tagen

Reactie op Fenna.91

Héél herkenbaar en ik merk(te) dat ik me zelfs een beetje schuldig en down ...
Dat schuldig zijn heb ik ook, ik durf het op werk niet te vertellen omdat ik me dan schuldig voel als het weer mis gaat en ik weet paar weken afwezig ben. Ze hebben me altijd gesteund en bloemen en kaarten gestuurd, maar toch zit ik er nu tegenop. Terwijl dit juist een leuk moment moet zijn. Ik heb dinsdag echo met 8+3 en dan ga ik het vertellen want vrijdag heb ik onder werktijd 2 afspraken. Mijn schildklier testen en eerste afspraak bij de verloskundige.

vor 11 Tagen

Reactie op Emmy W

Dit herken ik wel. Na een MA en een stilgeboorte zijn de mensen aan wie ik ...
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat wij ook nog paar weken wachten om het verder te vertellen. Misschien moeten we een feestje vieren dan is de hint wel duidelijk haha. Ik zal er zelf over beginnen bij de mensen die het al weten, want het houdt mij wel continu bezig. Bedankt voor je reactie

vor 11 Tagen

Ja ik zeg gewoon doen! En wie naar reageert klaar ✅ bedankt 🙏🏻 voor jouw ongewenste mening. Wij zijn ook bang maar wel trots 🥲. Mijn schoonmoeder zei tegen mij joh jij moet stoppen want je verliest toch alleen maar jouw kinderen, ja dat vond ik te ver gaan, dus heb ik niets gezegd mijn man wel maar ik niet en via Facebook zag zijn familie het. Ja ik denk ook we zijn zelf al doodsbang probeer ons juist op te beuren en kan dat niet, het is een lastig onderwerp zeg dat dan eerlijk! Ik vind het lastig maar ben wel blij voor jullie. Het is jullie gegund en ik hoop 🤞🏻 dat de aankondiging gaat zoals je had gehoopt. Ik wens je een hele gezonde zwangerschap 🤰🏼 en soepele bevalling, en het magische leven dat jij draagt om het in jouw armen te krijgen.

vor 11 Tagen

Reactie op Tamady

Niet leuk maar wel fijn dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart. Bedank ...
Nee je bent zeker niet de enige ♥️

vor 10 Tagen

Reactie op Fenna.91

Héél herkenbaar en ik merk(te) dat ik me zelfs een beetje schuldig en down ...
Oh dit zo herkenbaar, bijna iedereen reageerde bij mij zo.. van nou dat kan nog alle kanten op. Goh, bedankt he! Dus ik wilde het haast niet meer vertellen. Fam en vrienden weten het en die reageerden gelukkig wel fijn, maar de rest vertel ik alleen als het echt ter sprake komt. Geen zin meer in die (vast goed bedoelde) opmerkingen...

vor 10 Tagen

Reactie op babysparkles

Oh dit zo herkenbaar, bijna iedereen reageerde bij mij zo.. van nou dat kan ...
Goed dat je er zo mee om gaat. Maar wel jammer. Mensen bedoelen het goed denk ik maar 😅

vor 10 Tagen

Reactie op denniese

Ja ik zeg gewoon doen! En wie naar reageert klaar ✅ bedankt 🙏🏻 voor jouw ...
Wooow die opmerking kan idd echt niet! Hier veel mensen die zeggen dat het zo had moeten zijn, of liever nu dan over paar maanden. Nou liefst dat het wel goed gaat. Ook irritant dat mensen zeggen dat het ook weer snel was dus dat ik beter even kan wachten. Ik ben bijna 38 en in 8 jaar tijd 1 kindje, dus nee ik ga niet wachten. Maarja mensen moeten soms hun opmerkingen voor zich houden als je er iemand mee kan kwetsen. En we hebben hormonen dus pas op 🤣🤣