Hoi allemaal,
We hebben onze zwangerschap nu aan onze ouders verteld en ik aan 2 vriendinnen. Ik merk dat iedereen leuk maar gereserveerd reageert. We zijn pas 7+5 maar wel goed kloppend hartje gezien en zat op de goede termijn. Eigenlijk was alles goed.
We hebben hiervoor 4 miskramen gehad waaronder met 9 en 11 weken en zo ver zijn we nog niet. Alleen van ons zoontje (nu 1.5) hebben we het ook zo vroeg verteld. Andere zwangerschappen wilden we wachten tot 12 weken, maar hebben het na slechte echo's meteen verteld, om zo steun te krijgen.
Ik merk nu alleen dat ze denk ik om ons/mij te beschermen, mocht het alsnog misgaan, om niet te enthousiast te zijn en ook niet zoveel over de zwangerschap te vragen of erover te praten. Terwijl ik dat nu juist wel wil, ik snap ze zeker, maar ik voel gewoon dat deze goed gaat komen. We krijgen dinsdag weer een echo, dat zal vast vertrouwen geven aan de rest. Het is alleen wat demotiverend om het aan andere vriendinnen te vertellen en dat vind ik eigenlijk best zonde want dit moet juist alleen maar een leuk moment zijn.
Herkennen anderen dit gevoel of hier tips voor? Of zeg je dat mijn hormonen met mij aan de haal gaan 😅🤣 en we misschien gewoon tot de 12 weken moeten wachten 🙈