24 Reacties

één maand geleden

Geen medicijn nemen hoort erbij

één maand geleden

Reactie op HulpvaardigeEcho587680

Geen medicijn nemen hoort erbij
De misselijkheid is niet draagzaam. Kan niet werken op het moment en ook eten lukt niet. Lijkt me niet best voor mij en de baby

één maand geleden

Ik heb emesafene zetpillen gekregen. Daarbij ook een accupunctuur adres. Was nog een tip van de verloskundige. Mocht het nog erg blijven waren er nog andere opties zei ze maar die weet ik nog niet. Ik hoop eerst op dit 😅. Welke medicatie krijg je?

één maand geleden

Ik heb sinds een week ook emesafene en dat helpt bij mij best goed! Functioneer weer redelijk haha. Elk 1,5 uur iets lichts eten en ik kom de dag weer door

één maand geleden

Reactie op Queenie97

Ik heb emesafene zetpillen gekregen. Daarbij ook een accupunctuur adres. Wa ...
Ik heb nu Superimal tabletjes gekregen en hoop heel erg dat het helpt!

één maand geleden

Ik heb bij vorige zwangerschappen Zofran gebruikt, dat was bij mij het enige wat hielp

één maand geleden

Ik heb emesafene geprobeerd van week 6 tot 7. Werkte niet. Week 8 kreeg ik primperan. Dat doet iets meer maar zit op dit moment aan een infuus in het ziekenhuis dus ook niet genoeg. Zofran zou een volgende stap zijn maar dat is twijfelachtig of dit invloed heeft op het kindje.

één maand geleden

Reactie op AparteKaravaan960369

Ik heb emesafene geprobeerd van week 6 tot 7. Werkte niet. Week 8 kreeg ik ...
Oh jeetje wat vervelend! Hoop dat het snel beter gaat met je! Merk vandaag dat suprimal wel werkt

één maand geleden

Reactie op AparteKaravaan960369

Ik heb emesafene geprobeerd van week 6 tot 7. Werkte niet. Week 8 kreeg ik ...
Gynaecologen doen er over het algemeen wat minder moeilijk over, maar hangt misschien ook wat af van wie je treft. Ik heb toen begrepen dat er wel wat onderzoeken waren die inderdaad iets negatief waren, maar dat die onderzoeken zelf heel twijfelachtig waren. Zon soort verhaal. Sterkte in elk geval! Is het je eerste kindje?

één maand geleden

Bij mijn vorige zwangerschap navalit genomen, wel moeten opbouwen naar de maximale dosis. Dit genomen van week 9 tot +-23. Enkele keren proberen af te bouwen tussendoor. Nu zwanger en de misselijkheid begon op te komen paar weken geleden. Nu enkele dagen met 1 pilletje begonnen, en neemt genoeg weg van het misselijk zijn tot nu toe.

24 dagen geleden

Ik word er nu echt wel helemaal verdrietig van. Die emesafene lijkt echt precies niks te doen. Alles wat ik vandaag heb gegeten, is er weer uit gekomen. Het lucht voor heel even op als ik heb gespuugd en dat is het dan.

24 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Ik word er nu echt wel helemaal verdrietig van. Die emesafene lijkt echt pr ...
Wat mega vervelend zeg! Kan je niet nogmaals contact op nemen met de vk of ze wat andere oplossingen hebbeb

23 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Wat mega vervelend zeg! Kan je niet nogmaals contact op nemen met de vk of ...
Ik heb contact opgenomen met iemand die acupunctuur kan voor de misselijkheid dus ik ga dat ook maar proberen voor ik nog meer medicatie ga uitproberen.

23 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Ik word er nu echt wel helemaal verdrietig van. Die emesafene lijkt echt pr ...
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook Emesafene (zetpillen!) gehad. Dit hielp ook onvoldoende. Ik kreeg daarna het in combi met Primperan. De gyn was in het begin terughoudend om het lang voor te schrijven, maar alternatief was infuus. Ik bleef misselijk maar het overgeven was gemiddeld nog maar 1x per dag. Hierdoor kwam ik weer wat op krachten. Wel werd ik er enorm suf van. Gelukkig kon ik het tussen week 20-24 afbouwen. Overgeven bleef toen op 1x ‘‘s ochtends maar kon wel goed eten verder. Veel sterkte!

23 dagen geleden

Ik heb mijn vorige zwangerschap veel Suprimal geslikt, nu ook weer gekregen. (Dag en nacht misselijk en doodmoe) Echter heb ik nu ontdekt dat als ik om 20:00 naar bed ga en dus 10 uur slaap(wel saai), ik echt veel veel minder misselijk ben. Dus vermoeidheid kan ook echt veel invloed hebben. Verder veel kleine beetjes eten heel de dag want juist het lege maag gevoel kan de misselijkheid enorm triggeren.

23 dagen geleden

Reactie op Lisette82

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook Emesafene (zetpillen!) gehad. Dit h ...
Dat zou dan wellicht een optie kunnen zijn. Ik ben al blij als ik iets vullends in mijn maag krijg. Dat gal spugen doet ook ontzettend pijn en is daarnaast ook zo mega goor 🥲.

23 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Dat zou dan wellicht een optie kunnen zijn. Ik ben al blij als ik iets vull ...
Ja precies en je zwakt snel af als je niets kunt binnenhouden. Misselijk zijn is ook erg vervelend, maar als je weer eten en drinken kunt binnenhouden ga je je echt weer anders voelen.

13 dagen geleden

Ik slik al sinds 3w6d Emesafene (nu inmiddels 10 weken) i.v.m ondervoeding en uitdroging. Ik kreeg niks naar binnen😅 het heeft in het begin goed geholpen alleen na een tijdje komt de misselijkheid erdoorheen. Ik slikte altijd 2/3 tabletten per dag. Naast dat Emesafene enorm duur is, hielp het uiteindelijk niet meer en slik ik het niet meer dagelijks. Nu misschien eens in de 3 dagen een tabletje en dan werkt het wel redelijk.

13 dagen geleden

Reactie op HulpvaardigeEcho587680

Geen medicijn nemen hoort erbij
Wat een onzin reactie. @topic starter: Als je er iets onschadelijks voor kunt nemen, zou ik dat zeker aanraden. Het heeft het voor mij veel draaglijker gemaakt! Ik nam Suprimal en dit werkte zeker om me een stuk minder misselijk te voelen

13 dagen geleden

Reactie op babytoetie

Wat een onzin reactie. @topic starter: Als je er iets onschadelijks voor ...
Het heeft mij ook echt extreem geholpen! Het is niet volledig weg maar zeker minder en draagzaam. Vond de reactie van die persoon niet heel netjes