43 Reacties

10 maanden geleden

Hoe kwam je er achter? Wat waren je klachten? Heb er geen ervaring mee.. maar wil je wel veel sterkte wensen

10 maanden geleden

Ik lees mee geen zeangerschapsvergiftiging wel een ingedaald kindjes en alles licht voor de uitgan ben 28.5..

10 maanden geleden

Reactie op Pinkstarlady

Hoe kwam je er achter? Wat waren je klachten? Heb er geen ervaring mee.. ma ...
Had helemaal geen (nieuwe) klachten, maar van mij zelf al een iets verhoogde bloeddruk. In het ziekenhuis tijdens een controle afspraak had ineens hele hoge bloeddruk, en toen hebben ze een urinekweek afgenomen waarin ze zagen dat ik eiwit had in mijn urine. Toen is de diagnose zwangerschapsvergiftiging vastgesteld.

10 maanden geleden

Reactie op Smy90.

Had helemaal geen (nieuwe) klachten, maar van mij zelf al een iets verhoogd ...
Och meid.. heel veel sterkte zeg!

10 maanden geleden

Mijn buurvrouw had zwangerschapsvergiftiging, ze lag vanaf week 26 (dacht ik) in het ziekenhuis en het kindje is met ± 30 weken gehaald. Haar dochter heeft zo'n 10 weken in het ziekenhuis gelegen, (geen idee hoelang in een couveuse) maar daar ging het eigenlijk best goed mee. Mijn buurvrouw was vrij snel weer beter na de keizersnede. En nu 1,5 jaar later merk je er weinig van dat ze te vroeg geboren is. Ze kunnen echt een heleboel voor je doen om je kindje zo lang mogelijk nog in je buik te houden. Dat jij er zelf nog niet doodziek van bent is heel gunstig, want vaak is het een soort samenloop van moeder die doodziek wordt en baby die niet lekker gaat waardoor het kindje gehaald moet worden. Je bent in het ziekenhuis in goede handen, maar vraag daar ook naar alle mogelijke scenario's. Kennis is macht, dus vraag ook naar de mogelijkheid van een natuurlijke bevalling of bijvoorbeeld een gentle sectio of misschien zelfs zelf aanpakken van je baby tijdens de keizersnede. Als de gezondheid van je kindje dit natuurlijk toelaat. Het hoeft niet allemaal ramp scenario te zijn. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, dat je kindje nog maar lang mag blijven zitten en dat t goed met je gaat.

10 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Mijn buurvrouw had zwangerschapsvergiftiging, ze lag vanaf week 26 (dacht i ...
Bedankt voor je reactie! De arts vertelde ook idd dat ze liever zo lang mogelijk de baby in de buik houden, maar meestal wel zien bij een hoge bloeddruk icm eiwit in de urine dat ze de baby toch snel willen halen. Het is nu in spanning afwachten…

10 maanden geleden

Reactie op Smy90.

Bedankt voor je reactie! De arts vertelde ook idd dat ze liever zo lang mog ...
Het is echt iedere dag opnieuw een afweging of jullie het nog volhouden of dat je kindje al gehaald moet worden. Ik ga voor je duimen dat t nog even mag duren.

10 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Het is echt iedere dag opnieuw een afweging of jullie het nog volhouden of ...
Precies, en elke dag is er weer eentje! Dankjewel! ♥️

10 maanden geleden

Sterkte kom zeker goed jij goede handen nu

10 maanden geleden

Hoi hoi, Wat vervelend om te lezen. Ik ben nu zelf 27 weken zwanger van een 2e kindje. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik acuut opgenomen met 30 weken. Begon inderdaad ook bij mij met en hoge bloeddruk en eiwitten in de urine urine. Na 3 weken opgenomen te zijn ging kreeg in 1x heftige klachten zoals sterretjes zien, ademhalingsproblemen, afwijkende leverfunctie. Ik kreeg toen de diagnose HELLP. Ik ben toen ook aan de magnesiumsulfaat gezet, omdat mijn bloeddruk gevaarlijk hoog werd (boven de 200). Ook kreeg mijn dochter dipjes in haar hartslag. Uiteindelijk ben ik met 33 weken ingeleid. Ik was zo enorm bang voor de gevolgen van een vroeggeboorte, maar dat was achteraf gezien niet nodig. Dochter was bijna 2,5 kilo. Kon haar temperatuur zelf regelen en heeft 3 dagen in een couveuse gelegen. Volgens het ziekenhuisprotocol mochten wij pas oraal voede totdat ze 35 weken was. Tot die tijd had ze een neusholte en kreeg ze BV via de neussonde. Eenmaal 35 weken dronk ze haar flesjes meteen leeg en mocht ze naar huisje toe. Voor nu ontwikkelt ze zich supergoed. Ze is 6 jaar en zit in groep 3. Ze doet op school pluswerk en leest zelfs al op groep 4 niveau. Ze is wel ontzettend tenger en dat is ze altijd wel geweest. Dat nemen we maar voor lief, zolang ze gezond en gelukkig is. Achteraf gezien heb ik zoveel onnodige stress gehad om haar ontwikkeling. In het ziekenhuis zijn ze verplicht om alle gevolgen van een vroeggeboorte met de ouders te delen, maar pin je daar alsjeblieft niet aan vast. Verder wil je wel het advies geven om echt de tijd te nemen om te herstellen. Ik heb ruim 1,5 jaar moeten revalideren. Heel veel sterkte gewenst ♡

10 maanden geleden

Reactie op Cant Wait

Hoi hoi, Wat vervelend om te lezen. Ik ben nu zelf 27 weken zwanger van ee ...
Bedankt voor het delen van jou verhaal. Het doet me ontzettend goed, om positieve dingen te lezen op dit moment. Ik hoop zo graag dat ik er ook nog een paar weken erop kan plakken. Mag ik je een prive berichtje sturen voor nog wat vragen?

10 maanden geleden

Reactie op Smy90.

Bedankt voor het delen van jou verhaal. Het doet me ontzettend goed, om pos ...
Graag gedaan. Dat mag zeker!

10 maanden geleden

Reactie op Annabella2025

Ik lees mee geen zeangerschapsvergiftiging wel een ingedaald kindjes en all ...
Wat heeft dat te maken met vroeg bevallen?

10 maanden geleden

Laatst nog iemand gesproken en die vertelde over haar neefje Geboren met 28 rond was vier jaar geboren en had nergens last van en of over gehouden van de vroeg geboorte

10 maanden geleden

Haii! Ik ben met 34+4 opgenomen met een zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk 3x een infuus gehad met verschillende medicaties enz.. Toen hebben ze besloten om mij met 35+4 in te leiden. Ik ben 27 Januari met 35+5 bevallen. Omdat mijn bloeddruk tijdens de bevalling omhoog ging en de hartslag van de kleine naar beneden, hebben ze besloten om toen een spoedkeizersnede te doen… hun verwachting was dat de de kleine man heel veel hulp nodig zou hebben na de bevalling. Maar niets was minder waar haha! Meneer kreeg een apgar score van 10. Heeft een dag in de couveuse gelegen. De dagen daarna ging het eigenlijk hartstikke goed en ze waren echt verbaasd hoe het met hem ging. Hij heeft daarna nog vijf dagen op de neonatologie gelegen. En sinds dat hij thuis is, doet hij het perfect. De medewerkers van het ziekenhuis en het consultatiebureau zijn echt verbaasd over hoe hij zichzelf ontwikkeld als kleine man die vijf weken te vroeg geboren is. Hij ontwikkelt zich als een kind wat geboren is met gewoon 40 weken. 🤭 Mocht je vragen hebben, je mag me altijd toevoegen en een berichtje sturen! 🤗

10 maanden geleden

Reactie op Eline055

Haii! Ik ben met 34+4 opgenomen met een zwangerschapsvergiftiging. Uiteind ...
Bedankt voor het delen van jou verhaal! Wat een sterk mannetje! Hopelijk tikken wij er ook nog wat weken tegenaan.

10 maanden geleden

Reactie op Smy90.

Bedankt voor het delen van jou verhaal! Wat een sterk mannetje! Hopelijk ti ...
Komt vast goed! Maak jezelf vooral niet te gek en laat je verwennen door je partner en vrienden! 🥰 Ohja, laat je partner lekker koken voor je haha! Dat is altijd beter dan ziekenhuis eten ☺️

10 maanden geleden

Ik maak op dit moment het zelfde mee.. lig sinds vrijdag avond in het ziekenhuis in Veldhoven met zwangerschapsdiabetes 29+4. Hoe gaat het met jou nu na een week? ❤️

10 maanden geleden

Reactie op CC1992

Ik maak op dit moment het zelfde mee.. lig sinds vrijdag avond in het zieke ...
Ik ben inmiddels vandaag 31 weken, en lig al 14 dagen in het ziekenhuis. Voel me totaal niet ziek, en heb ook diabetes. Hoe gaat het met jou?

10 maanden geleden

Reactie op CC1992

Ik maak op dit moment het zelfde mee.. lig sinds vrijdag avond in het zieke ...
Hoi vraagje Lig je alleen vanwege de diabetisch is het ziekenhuis of ook omdat je een zwangerschap vergiftiging erbij heb?