4 Reacties

8 maanden geleden

Mijn bloeddruk is normaal maar ik heb wel veel hoofdpijn. Inmiddels ben ik erachter dat als ik veel drink, lees zo'n 2,5 tot 3 liter het stukken beter gaat.

8 maanden geleden

Mijn bloeddruk was ook verhoogd, ook hoofdpijn klachten maar kreeg daarbij ook buikpijn klachten en andere klachten om die reden toen ingeleid omdat ze het risico niet konden nemen betreft beginnende zwangerschapsvergiftiging. Mocht je alleen hoofdpijn hebben, geen opgezetten handen/voeten of buikpijn klachten zou ik er gewoon op vertrouwen dat alles goed is.

8 maanden geleden

Hier een lage bloeddruk (105/58) en de laatste dagen ook veel hoofdpijn. De warmte helpt echt niet mee denk ik, ik probeer ook meer te drinken en ook hier lijkt dat te helpen. Daarnaast pak ik wat meer rust momenten. (37+6 weken zwanger)

8 maanden geleden

Zou je niet direct druk maken om een vergiftiging hoor. Bloeddruk meten is echt een momentopname. Ik ben overgenomen door het ziekenhuis en slik medicatie tegen hoge bloeddruk omdat ik weken op/boven de grens zat en dit ook gehad heb bij mijn vorige zwangerschap. Nu is het onder controle en mag ik thuis bloeddruk meten, weliswaar met een bloeddruk meter van het ziekenhuis. Dit moet ik doen na opstaan en eerst 15 minuten rustig aan tafel zitten (dus ook niet na liggen). Dat is het meest betrouwbare moment volgens hen. Zodra je net veel bewogen hebt of stress hebt o.i.d., kan dat direct invloed hebben op je bloeddruk. Hoofdpijn kan een klacht van hoge bloeddruk zijn, maar ook gewoon van de zwangerschap en mogelijk warmte. Bij twijfel altijd bellen, maar zou je echt niet te druk maken.