21 Reacties
2 dagen geleden
Iedereen is anders! Ik ben 5 kilo afgevallen in 20 weken en krijg nu pas een buikje. Je ziet er prachtig uit, geniet er van 😘
2 dagen geleden
Same hier! Zelfs van de 2de. 17 weekjes en wel een dikke buik, maar eigenlijk nog geen 2 kilo aangekomen. Verloskundige vindt het allemaal goed! Genoeg vruchtwater en m’n baarmoeder groeit voldoende. Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik pas echt aan in kilo’s in het derde trimester. Dus zolang alles goed is ☺️
2 dagen geleden
wees blij!! ik woog 60 voor mn me zwangerschap en nu 20 weken 54 kilo en begin nu pas lichtjes een buik te krijgen
2 dagen geleden
Hi, dit zegt totaal niet alles natuurlijk want BMI doet dat ook niet, maar het geeft misschien wat meer richting in wat medisch als normaal/gezond wordt gezien: https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/aanbevolen-toename-op-basis-van-bmi
gisteren
Het verschilt echt zo erg per persoon en per zwangerschap. Maak jezelf niet onzeker door te vergelijken met anderen! Als de groei van je kindje goed gaat, en dat wordt door vk gecheckt, is het goed en gewicht zegt daar niet per se iets over.
Zelf ben ik geleidelijk vanaf het begin al aangekomen en ook vanaf begin al beetje buikje gekregen, inmiddels 5,5kg aangekomen, van 54 naar 59,5 bij 19 weken nu. Je ‘start gewicht en bmi’ speelt ook nog een rol zeggen ze. Maar bij andere verloopt het weer totaal anders. Ik word juist weer wat onzeker als ik zie dat mensen veel minder zijn aangekomen of zelfs nog zijn afgevallen eerst, maar probeer steeds tegen mezelf te zeggen dat het zoooo ontzettend persoonlijk is
gisteren
Ik wordt bij elke afspraak bij de vk gewogen, jij niet? Als het niet goed is hoor je het dan vanzelf denk ik. Maar ik woon in Spanje, misschien wegen ze in Nederland niet.
gisteren
Ik ben 19 weken en 2 dagen zwanger en ik ben alleen nog maar afgevallen 😅.
Mijn verloskundige maakt zich geen zorgen erom aangezien het met de baby erg goed gaat en hij groeit ook goed ! Maar bij mij komt het door weinig kunnen eten dus logisch opzich. Maar mij wordt gezegd dat de baby alles van je neemt ten koste van jezelf haha.
Dus als de verloskundige er niks over zegt zou ik mij er echt niet druk om maken.
Aan het einde kom je nog genoeg aan dan gaat het een stuk harder haha.
gisteren
Je hebt een prachtig buikje vind ik! Las ergens dat je voor je zwangerschap veel sportte en misschien nog steeds wel sport? Dat kan er ook mee te maken hebben dat je nog niet zoveel bent aangekomen. Zou me er niet teveel zorgen om maken zolang je gewoon goed en gezond blijft eten 😊
gisteren
Reactie op Mlis
Ja hoor dat is normaal, iedereen is anders. Ik ben nu 19 weken zwanger en n ...
Hahaha dit is herkenbaar! Hier ook bij eerdere zwangerschappen afgevallen tot 20 weken en daarna 20 kilo eraan. Dus in het kader van wat niet is kan nog komen…🙈 vaak is het ook een combinatie van weinig eetlust / misselijkheid in het eerste trimester.
gisteren
Ik ben nu 17.6 en 0,5 kg afgevallen vergeleken met eerst. Terwijl ik ook totaal niet misselijk ben geweest en gewoon normaal door heb gegeten (met misschien af en toe juist een extra snack).