9 Reacties

13 uur geleden

Ik heb geen adhd, maar ook soms dit soort dagen tijdens de zwangerschap. Vooral savonds na werk is het klaar dan brengt man kids naar bed en ruimt op. Ik heb gistermiddag in bed gelegen en savonds ook vroeg naar bed. Het is wat het is, accepteren dat lichaam even niet wil en dan later herpakken. Vandaag heb ik wel even huishouden gedaan.

13 uur geleden

Probeer vaste dagen naar de gym te gaan, als je er eenmaal bent doe je wel wat 🙏

13 uur geleden

Wat voor mij een truc is is om mijn schoenen, sieraden en bh aan/om te houden als ik thuis kom. Klinkt heel stom maar dit doe ik normaal gelijk af en uit. Als ik het aan hou sta ik dus nog niet in de ‘thuis’ modus en heeft mijn lichaam het gevoel dat we nog weg moeten. Zo blijf ik actief en krijg ik meer gedaan in huis. Misschien is het iets voor je om te proberen! Maar leg ook zeker niet te veel druk op jezelf. De ene dag gaat het beter lukken dan de andere, en dat is helemaal oké! Geniet van je zwangerschap 😘

12 uur geleden

Ik vind het al heel knap dat het bij jou op werk goed gaat! Ik heb het omgekeerde, kan me nog wel redelijk tot taken in huis zetten omdat ik hierbij minder bij na hoef te denken, maar werk boek ik geen enkele voortgang omdat ik me niet over de initiële drempel om te beginnen kan duwen. Als ik eenmaal bezig ben met werk gaat het redelijk, en kan ik net als jij in de avond in huis niks meer voor elkaar krijgen (lees: veel diepvriesmaaltijden 😂). Dus tips heb ik niet echt, het enige wat mij een beetje kan bewegen is caffeine maar dit moet je natuurlijk ook limiteren.. denk idd helaas accepteren dat we wat minder georganiseerd gaan zijn in deze periode en dat we iets meer geholpen moeten worden door anderen omdat de drempel gewoon veel hoger ligt zonder medicatie. Sporten kan idd ook werken als soort dopamine-boost, als je lichaam het toelaat!

11 uur geleden

Zeer herkenbaar, helaas. In het begin ging het prima, maar nu lijkt het per dag dramatischer te worden. Een mega druk brein, maar ik kom tot niets. En als ik wat doe is het dusdanig chaotisch dat ik snel het overzicht kwijt raak en daar mentaal van instort. Ik heb alleen als tip dat je bij slapeloosheid een meditatie app aan kan zetten (ik heb soms 3 sessies nodig😂) om je gedachten stroom te helpen stil te zetten om te kunnen slapen.

4 uur geleden

Je bent juist superrrr productief bezig, je bent een kindje aan het maken! Vergeet dat niet hè. Ook al ben je er niet praktisch mee bezig, je lijf is flink aan het werk en daardoor heb je gewoon minder energie over voor andere dingen. Dus wees lief voor jezelf! Ik heb meestal 1 ding per dag dat ik van mezelf moet doen en als dat klaar is dan heb ik het goed gedaan van mezelf (en dat zijn echt dingen als douchen of opruimen voor de robotstofzuiger, geen hogere wiskunde).

4 uur geleden

Ik herken je verhaal. Ik ben zelf direct na de positieve test gestopt met Elvanse en ik ben zo niet productief. Ik heb zoveel klusjes die ik nog moet klaren en het lukt me gewoon niet. Ik begin er gewoon niet aan.. ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik probeer het maar even te accepteren. En ik denk dat ik als straks de druk voel (lees lekker last minute), het wel goed komt..

2 uur geleden

Heb je al LTO3 geprobeerd? Een natuurlijk hulpmiddel...

1 uur geleden

Heb zelf adhd maar gebruik geen medicatie. Door zwangerschap merk ik dat mijn hoofd veel chaotischer is geworden, snel uitgeput, heel erg in de war, datums/tijden/cijfers/planning niet meer scherp. Ik baal er ook heel erg van dat ik zo weinig kan en dat ik heel bewust moet kiezen waar ik op een dag wel of geen energie voor heb. Werken gaat ook maar half.