20 Reacties

gisteren

Een vriendin van mij heeft een zoontje Kody, misschien dat ik het zo gewend ben, maar ik zou zelf voor die vorm gaan: anders Kodi
De letter K komt niet voor in het Gaelic, dus Kodi is zeker geen Gaelic schrijfwijze. Klinkt eerder Duits inderdaad ;) ik zou voor Cody gaan, meest internationaal en gangbaar.

gisteren

Reactie op VlijtigeMaretak343735

De letter K komt niet voor in het Gaelic, dus Kodi is zeker geen Gaelic sch ...
Oh ja ik lees het. Ik heb het nog een keer opgezocht en het is inderdaad Iers. Dat niet gealic perse haha. Goed om te weten!! 🙌🏻

gisteren

Cody
Cody!
Cody. Zo heet onze kat, vernoemd naar Cody, Wyoming in ons lievelingsland 🇺🇲

gisteren

Ik vind Cody eerder een Amerikaanse naam, in Ierland was het tot voor kort alleen een achternaam (en dan uiteraard anders gespeld). Het komt in de VS best veel voor dat immigranten hun achternaam gebruiken als voornaam en zo zal Cody daar zijn ingeburgerd door Ieren die zijn geëmigreerd. Hoewel ik Cody beschouw als de gangbare schrijfwijze, zou ik hier niet teveel waarde aan hechten als je Kodi mooier vindt. De naam lijkt wel steeds populairder te worden in Nederland, maar ik denk dat je zoontje alsnog zijn naam veel zal moeten spellen/verbeteren, ook al ga je voor Cody. Het is wel een lekker korte naam dus ook al moet hij het telkens uitspellen is het zo gebeurd 🤪

gisteren

Cody leuker
Ik zou voor ‘kodi’ gaan! Erg leuk
Ik vind Kodi mooier geschreven en voelt minder ‘tokkie’ aan voor mij haha, sorry als ik er iemand mee kwets 🤣

Reactie op VurigeDennenappel635751

Ik vind Kodi mooier geschreven en voelt minder ‘tokkie’ aan voor mij haha, ...
Oh haha ik heb bij Cody echt totaal geen Tokkie associatie, ik denk dan meer aan namen als Jayvano enzo.

gisteren

Cody

18 uur geleden

Ik zou voor Kodi gaan! Uniek en leuk. En wat betreft dat naam uitleggen; mijn naam is Nikkie, heeft nog nooit iemand in 1x goed geschreven, rare irritant maar je wend er aan!

18 uur geleden

Rare=rete

18 uur geleden

Cody

17 uur geleden

Ik zou voor Kodi gaan!
Ik heb er mijn hele leven zo'n hekel aan gehad dat ik altijd mijn naam moest spellen of uitleggen hoe je het uitspreekt. Daarom zou ik in dit geval voor Cody gaan. Ik kies bewust ook voor een naam waar je eigenlijk geen fouten in kan maken qua uitspraak of schrijfwijze.
Ik zou Cody kiezen, iets meer 'standaard' inderdaad

13 uur geleden

Reactie op GeordendeMaretak261020

Ik heb er mijn hele leven zo'n hekel aan gehad dat ik altijd mijn naam moes ...
Wij ook! Mijn naam gaat altijd verkeerd in spelling en uitspraak. Echt altijd.

5 uur geleden

Reactie op Annamaria97

Wij ook! Mijn naam gaat altijd verkeerd in spelling en uitspraak. Echt alti ...
Ja dank je wel! En dit is dus precies waarom ik even advies wilde inwinnen 🧡💞 keuze is nog niet gemaakt maar dit helpt wel met de plussen en minnen per spelling te maken.