20 Reacties
gisteren
De letter K komt niet voor in het Gaelic, dus Kodi is zeker geen Gaelic schrijfwijze. Klinkt eerder Duits inderdaad ;) ik zou voor Cody gaan, meest internationaal en gangbaar.
gisteren
Cody. Zo heet onze kat, vernoemd naar Cody, Wyoming in ons lievelingsland 🇺🇲
gisteren
Ik vind Cody eerder een Amerikaanse naam, in Ierland was het tot voor kort alleen een achternaam (en dan uiteraard anders gespeld). Het komt in de VS best veel voor dat immigranten hun achternaam gebruiken als voornaam en zo zal Cody daar zijn ingeburgerd door Ieren die zijn geëmigreerd.
Hoewel ik Cody beschouw als de gangbare schrijfwijze, zou ik hier niet teveel waarde aan hechten als je Kodi mooier vindt. De naam lijkt wel steeds populairder te worden in Nederland, maar ik denk dat je zoontje alsnog zijn naam veel zal moeten spellen/verbeteren, ook al ga je voor Cody. Het is wel een lekker korte naam dus ook al moet hij het telkens uitspellen is het zo gebeurd 🤪
gisteren
Ik vind Kodi mooier geschreven en voelt minder ‘tokkie’ aan voor mij haha, sorry als ik er iemand mee kwets 🤣
gisteren
Reactie op VurigeDennenappel635751
Ik vind Kodi mooier geschreven en voelt minder ‘tokkie’ aan voor mij haha, ...
Oh haha ik heb bij Cody echt totaal geen Tokkie associatie, ik denk dan meer aan namen als Jayvano enzo.
16 uur geleden
Ik heb er mijn hele leven zo'n hekel aan gehad dat ik altijd mijn naam moest spellen of uitleggen hoe je het uitspreekt. Daarom zou ik in dit geval voor Cody gaan. Ik kies bewust ook voor een naam waar je eigenlijk geen fouten in kan maken qua uitspraak of schrijfwijze.
13 uur geleden
Reactie op GeordendeMaretak261020
Ik heb er mijn hele leven zo'n hekel aan gehad dat ik altijd mijn naam moes ...
Wij ook! Mijn naam gaat altijd verkeerd in spelling en uitspraak. Echt altijd.