Vandaag de 20 weken echo gehad, helaas gehoord dat ze maar één nier kon zien. Aan de andere kant dacht ze dat er misschien hoog nog een nier verstopt zat maar ze kon geen bloedvat ontdekken aan de kant waar ze de nier ook niet goed zag dus wist dat niet zeker. We worden binnenkort naar het Erasmus doorgestuurd voor verder onderzoek.
Nu vind ik dit een eng verhaal omdat mijn broertje ook bij de 20 weken echo maar één nier bleek te hebben, naar aanleiding daarvan kwamen ze achter een chromosoomafwijking waardoor hij met vijf weken overleden is. Dezelfde afwijking kan het niet zijn (er is al dragersonderzoek gedaan) maar door die ervaring ben ik toch super bang dat er een onderliggende reden is voor de afwijkende nieren. Verder weet ik dat met 1 nier wel prima te leven valt als die ene maar goed werkt, maar mede door de ervaring met mijn broertje erg bang dat er dan toch een ernstige afwijking is die dit veroorzaakt.
Zijn er ervaringen met dat een niertje toch wel weer zichtbaar is bij een tweede echo? En bij ervaringen met 1 nier, was dit toeval of was er een onderliggend probleem?
Ik ben vooral heel erg bezorgd over de gezondheid van ons babytje en zal helaas (zei de echoscopiste) waarschijnlijk pas aan het einde van de kerstvakantie terecht kunnen, dus meer duidelijkheid zal ook nog wel even duren...