9 Reacties
17 uur geleden
Ik denk dat je het in de verkeerde groep hebt geplaatst. Maar hoort denk ik wel bij de leeftijd en wordt nog erger als ze gaat peuteren ben ik bang. 🫣
Gewoon je grens aan blijven geven komt ooit goed anders wordt het alleen erger en heftiger. Een dochter van mij (bijna 5 jaar) is gewoon een mopperaar van zichzelf en kan er enorm in blijven hangen. Ik moet dan echt duidelijk grenzen aangeven. En leg uit dat ik best wil helpen maar het wel op een fijne toon moet met geduld omdat ik anders geen zin heb om te helpen.
14 uur geleden
Ik zou er dan klaar mee zijn en niet geven nee. Want ik vind dat echt niet de manier
6 uur geleden
Haha, heel herkenbaar dit. 🤭 Hier een 2 jarige thuis die dit ook kan doen. Ik spreek haar dan aan op haar gedrag: dus ik zeg: Daisy, rustig vragen of mama kan helpen. En dan doe ik voor wat ze tegen mij kan zeggen en op welke toon. En eigenlijk herhaalt ze dat direct op die manier en dan zeg ik goed zo en geef ik het haar. Straffen heeft geen zin, want ze snappen dan niet wat ze fout doen en hoe ze het wel moeten doen.
5 uur geleden
Ik zou het gewoon rustig uitleggen en het wel geven. Want ik heb het idee dat ze het niet weten ofzo. Dat je eraan komt om ze te helpen of iets aan te geven. Dit gedrag zie ik ook bij mijn nichtje.
Ik zou niet te moeilijk doen want ze zijn nog aan het leren. Wel gewoon netjes uitleggen.
4 uur geleden
Thanxx voor de reacties. Ter aanvulling omdat jullie dit niet weten (omdat ik in de verkeerde groep postte haha), ze is 16 maanden en praat nog niet. Dus echt netjes vragen kan ze nog niet.
Maar over het algemeen zie ik dat mensen zeggen: uitleggen en wel geven. Dat deed ik al, maar lijkt de meeste van jullie dus een prima weg.
4 uur geleden
Herkenbaar! Ik merk bij mezelf ook dat ik me er soms door laat opjagen zelfs 🤭
Maar wat anderen al schrijven, leg ik ook rustig uit dat ik het niet fijn vind hoe mijn zoontje dat doet en hoe hij het op een prettigere manier kan vragen ☺️ Hij is inmiddels 4 en zegt nu soms; ‘nu vraag ik het netjes toch mama?’ of ‘oh dit was niet zo fijn voor jou of papa’. Zo leert hij langzaam ook rekening houden met anderen denk ik 😅🙏🏻