29 Reacties

3 weken geleden

Ik heb mijn dochter (nu 8) altijd gedragen in de Tula Free to Grow. Ik vond het ideaal! Zowel buikdragen als rugdragen ging makkelijk. Maar wellicht is een draagconsult een goede start, er zijn zoveel verschillende soorten, dan weet je wat je zelf lekker vindt zitten en je makkelijk vast kan maken.

3 weken geleden

Ergobaby Omni 360 hadden wij voor ons zoontje (14,5maanden nu). Die heeft ook extra opbergvakjes en een regen kapje. Ik heb destijds veel met hem gelopen en vond deze wel erg fijn en stevig. Kan ook op de rug worden gedragen.

3 weken geleden

Wij hadden er een van ergobaby toen ze waarder werden, de tula free to grow toen ze wat kleiner waren en newborns gaan hier altijd in een stretch draagdoek.

3 weken geleden

Ik wil ook graaf een draagzak gaan gebruiken, maar hoor vanuit mijn omgeving dat het voor de heupen van de baby niet goed zou zijn. Wat is jullie ervaring?

3 weken geleden

Het is belangrijk om te kijken of een draagzak wel echt voor newborns zijn. Want sommige merken (zoals Artipope) beweren het maar is niet zo. Ik weet niet welk merk wel en welke niet. Maar heb dat vaker voorbij zien komen in algemene topics hier. Is wel echt heel belangrijk want anders kan er wat gebeuren met je kindje.

3 weken geleden

Reactie op WilskrachtigeEik347816

Ik wil ook graaf een draagzak gaan gebruiken, maar hoor vanuit mijn omgevin ...
Een draagzak (als je hem goed gebruikt) is juist goed voor de stand van de heupjes. Onze jongste dochter had heupdysplasie en daar werd juist geadviseerd om haar veel in de draagzak te doen voor de stand van haar heupjes ☺️ Ik zou wel zorgen voor een goede ergonomische draagzak.

3 weken geleden

Reactie op Floraison

Het is belangrijk om te kijken of een draagzak wel echt voor newborns zijn. ...
Oh en mensen in winkels zijn ook niet altijd goed opgeleid hier in. En in de winkels hangen ook veel niet ergonomische draagzakken. Dus een draagconsulent is eigenlijk wel verstandiger om mee te laten kijken.

3 weken geleden

Reactie op WilskrachtigeEik347816

Ik wil ook graaf een draagzak gaan gebruiken, maar hoor vanuit mijn omgevin ...
Je moet echt goed op de houding van de baby letten. En zijn inderdaad draagzakken die niet goed zijn, maar je kunt absoluut niet stellen dat draagzakken in het algemeen slecht zijn! Ik vond het fijn om mijn newborn in een draagdoek te hebben. Is iets meer werk om er in en er uit te krijgen, maar went snel en die kun je heel goed aantrekken op alle punten waardoor je baby nooit gaat hangen. Maar dat is een keuze. Inderdaad draagconsult is zijn geld waard!!

3 weken geleden

Wij hebben bij de eerste onze artipoppe draagzak gebruikt en kan niet wachten om hem weer te gaan gebruiken 😊 de eerste periode wel een draagdoek gebruikt toen hij nog heen klein was

3 weken geleden

Als draagconsulent en kinderfysio kan ik zeggen dat De Hoppediz Bondolino een aanrader is! En bij goed knopen is het voor de heupen juist goed. Dan moet de draagzak wel goed zitten uiteraard.

3 weken geleden

Reactie op NoraS.

Als draagconsulent en kinderfysio kan ik zeggen dat De Hoppediz Bondolino e ...
Verder een gewezen draagdoek! Maar daar heb je wel echt een draagconsult voor nodig.

3 weken geleden

Reactie op NoraS.

Als draagconsulent en kinderfysio kan ik zeggen dat De Hoppediz Bondolino e ...
Oh fijn! Is deze ergonomisch en ook voor newborn geschikt? Ik zie zoveel draagzakken die de term ergonomisch gebruiken en het dan vervolgens niet zijn. Maar welke dan wel goed is vind ik zelf nog lastig te zien

3 weken geleden

Reactie op kim735

Wij hebben bij de eerste onze artipoppe draagzak gebruikt en kan niet wacht ...
Is dat wat die artipopp? Ze zijn heel mooi maar ook handig en fijn? Of is dat allemaal heel persoonlijk?

3 weken geleden

Wanneer kan je het beste een draagconsulent boeken? Als je kleintje er is of als je nog geen buik hebt? 😅

3 weken geleden

Reactie op Suusje_B

Is dat wat die artipopp? Ze zijn heel mooi maar ook handig en fijn? Of is d ...
Wij zijn er heel blij mee, heel gemakkelijk is gebruik en onze zoon zit er graag in. Zowel mijn man als ik hebben hem veel gebruikt. Dus zal vast persoonlijk zijn maar wij zouden hem zeker aanraden

3 weken geleden

Reactie op Suusje_B

Is dat wat die artipopp? Ze zijn heel mooi maar ook handig en fijn? Of is d ...
Hou er wel rekening mee dat die niet vanaf 3,2 kilo is zoals hun beweren. Maar pas vanaf maat 68 te gebruiken is. Anders is er kans op rebreathing.

3 weken geleden

Ergobaby omni 360. Die kun je verstellen en gebruiken vanaf newborn en op verschillende manieren dragen.

3 weken geleden

Reactie op FirstTimeAgain

Wanneer kan je het beste een draagconsulent boeken? Als je kleintje er is o ...
Als je kleintje er is

3 weken geleden

Reactie op Annamaria97

Als je kleintje er is
De meeste draagzakken zijn toch niet voor newborns

3 weken geleden

Reactie op Annamaria97

De meeste draagzakken zijn toch niet voor newborns
Maar draagconculenten hebben ook draagdoeken volgens mij. Die kunnen wel voor newborns