11 Reacties
11 uur geleden
Ik ben nu 17 weken en ga woensdag ook! Toevallig ook 2 maanden geleden nog geweest. En toen bijna alles gedaan, behalve een paar achtbanen en van die attracties waar je echt misselijk van kan worden. Voor as woensdag ga ik ook nog veel doen wat eigenlijk niet mag zoals vliegende Hollander en Dans Macabre. Of de Pirana. Ligt er denk ik ook aan hoe ver je bent en hoe groot je buik. Dat valt bij mij allemaal wel mee. Vooral doen waar je zelf het beste bij voelt! Als je stress krijgt moet je het natuurlijk niet doen. Belangrijkste is om lekker te genieten!
8 uur geleden
Ik zou liever voorzichtig zijn, als je de app download kun je per attractie bekijken waar je wel en niet in kan. Ik lees sommige mensen wel gewoon in bepaalde attracties gaan, en ieder zijn eigen keus, maar je kan jezelf beter inlezen wat er eventueel kan gebeuren als je er wel in gaat (er is natuurlijk een reden waarom het niet geschikt is voor zwangeren).
Ik denk dan maar zo, als de kleine er straks is kan je alles nog doen dus waarom nu jouw gezondheid/baby’s gezondheid in gevaar brengen?
Het is natuurlijk ieder zijn eigen keus!
Er zijn genoeg leuke dingen om te doen in de Efteling wat wel geschikt is voor zwangere vrouwen!! 🥰
Heel veel plezier in de Efteling met je ouders, geniet ervan 🩷
7 uur geleden
Het gaat met name om de schokkende bewegingen en G krachten, waardoor je placenta los zou kunnen komen. Uiteraard geen ethische mogelijkheid om dit uitgebreid wetenschappelijk te onderzoekend, maar wel bekend na bijvoorbeeld auto- ongelukken.
Het zal heel vaak goed gaan, maar ik persoonlijk zou het risico niet nemen om net die ene te zijn waarbij het niet goed gaat.
4 uur geleden
Ik ben vorige week geweest en in de app staat het inderdaad goed aangegeven. Achtbanen gaan niet. Droomvlucht, symbolica bijv. wel. Mijn dochter van 2 was ook mee dus toen de rest in de achtbanen ging sliep ze en bleef ik bij haar. Als je je erop instelt dat bepaalde attracties niet kunnen dan is het prima.