11 Reacties

13 uur geleden

Ik lees graag mee ik ga ook🥰

12 uur geleden

Ik zou de Dans Macabre niet doen denk ik. Ik vond de attractie super leuk, maar er komt wat (draaiende/licht schokkende) kracht en beweging bij kijken. Misschien kun je op de site van de Efteling al spieken wat wel en niet kan? Of via die app van het park?

12 uur geleden

Ik heb even voor je gekeken, op de website staat per attractie wat wel/niet mag als zwangere vrouw. De dans macabre mag niet als je zwanger bent (ik heb de attractie gedaan toen ik niet zwanger was).

12 uur geleden

Ik ben een maand geleden heen geweest. Gewoon de app gedownload en daar gekeken waar ik wel en niet in mocht. De achtbanen en danse macabre moest ik wel overslaan. Maar ik heb alsnog een geweldige dag gehad. Dus hopelijk jij ook!

12 uur geleden

Toevallig ben ik een paar weken geleden geweest, dance macabre mag je als zwangere helaas niet in. Wel kun je mee in de wachtrij en een filmpje gaan kijken van de attractie wanneer je gezelschap aan de beurt is, dan kom je tegelijk weer uit de attractie
Ik ben nu 17 weken en ga woensdag ook! Toevallig ook 2 maanden geleden nog geweest. En toen bijna alles gedaan, behalve een paar achtbanen en van die attracties waar je echt misselijk van kan worden. Voor as woensdag ga ik ook nog veel doen wat eigenlijk niet mag zoals vliegende Hollander en Dans Macabre. Of de Pirana. Ligt er denk ik ook aan hoe ver je bent en hoe groot je buik. Dat valt bij mij allemaal wel mee. Vooral doen waar je zelf het beste bij voelt! Als je stress krijgt moet je het natuurlijk niet doen. Belangrijkste is om lekker te genieten!

8 uur geleden

Ik zou liever voorzichtig zijn, als je de app download kun je per attractie bekijken waar je wel en niet in kan. Ik lees sommige mensen wel gewoon in bepaalde attracties gaan, en ieder zijn eigen keus, maar je kan jezelf beter inlezen wat er eventueel kan gebeuren als je er wel in gaat (er is natuurlijk een reden waarom het niet geschikt is voor zwangeren). Ik denk dan maar zo, als de kleine er straks is kan je alles nog doen dus waarom nu jouw gezondheid/baby’s gezondheid in gevaar brengen? Het is natuurlijk ieder zijn eigen keus! Er zijn genoeg leuke dingen om te doen in de Efteling wat wel geschikt is voor zwangere vrouwen!! 🥰 Heel veel plezier in de Efteling met je ouders, geniet ervan 🩷

7 uur geleden

Het gaat met name om de schokkende bewegingen en G krachten, waardoor je placenta los zou kunnen komen. Uiteraard geen ethische mogelijkheid om dit uitgebreid wetenschappelijk te onderzoekend, maar wel bekend na bijvoorbeeld auto- ongelukken. Het zal heel vaak goed gaan, maar ik persoonlijk zou het risico niet nemen om net die ene te zijn waarbij het niet goed gaat.

7 uur geleden

Maar de Efteling is zo mooi en leuk! Lijkt me zeker in de winter echt prachtig om mee te maken. Er is vast genoeg te zien en te beleven zonder de meest- heftige attracties ❄️🧚🏼‍♀️🍄

4 uur geleden

Ik ben vorige week geweest en in de app staat het inderdaad goed aangegeven. Achtbanen gaan niet. Droomvlucht, symbolica bijv. wel. Mijn dochter van 2 was ook mee dus toen de rest in de achtbanen ging sliep ze en bleef ik bij haar. Als je je erop instelt dat bepaalde attracties niet kunnen dan is het prima.

4 uur geleden

Danse macabre mag helaas niet als je zwanger bent. Vond ik ook jammer toen ik er pas was. Maar symbolica, jokie en jet, droomvlucht, fata morgana enzo wel. Staat goed aangegeven. Helaas mag je in geen achtbaan. Maar het is er prachtig nu helemaal! Veel plezier!