14 Reacties
3 dagen geleden
Dit heb ik ook… Alhoewel ik betwijfel of ik het recht heb om te zeggen dat ik fysiek zwaar werk heb, want zie velen wel doorwerken tot 34/36 weken… Ik werk in de kinderopvang en merk nu gewoon al dat ik na het werken pijn heb aan mijn buik, bekken en rug. Het ergste vind ik dan wel de buikpijn, omdat ik bang ben dat de kleine het ook merkt. Veel tillen en hurkend/bukkend werk. Me ziekmelden of half ziekmelden voelt dan weet te overdreven ofzo…
3 dagen geleden
Reactie op Bl0em050
Dit heb ik ook… Alhoewel ik betwijfel of ik het recht heb om te zeggen dat ...
Aha Jaa snap ik! Nou mijn werk lijkt een beetje op een kinderdag opvang, alleen dan met diertjes. Veel lopen, auto in en uit stappen. Tillen/bukken veel lopen. Precies dat als je je dan ziek meld heb ik het idee dat ik dan weer een aansteller ben 🫣
2 dagen geleden
Ik heb fysiek absoluut geen zwaar werk, en ik sta grotendeels ziekgemeld. Ik heb al twee kindjes, en ik kon de zorg voor hen (en mezelf) niet meer fatsoenlijk die door de fysieke uitputtingsslag. En dat van een 'gewone' individuele kantoorbaan.
Ik wil jullie aanmoedigen om in gesprek te gaan met leidinggevende, en je wel ziek te melden als je merkt dat je buiten werk om dingen niet meer doet door hoe je thuiskomt van werk.
Je lijf is keihard aan het werk om een mensje te groeien, en je werk is niet belangrijker dan je priveleven?
2 dagen geleden
Weet dat je als zwangere super goed beschermd bent en dat is niet voor niets. Bedrijfsartsen zijn vaak echt goed hierin en voor je werk is een vangnet.
Ik sta vanaf het begin van mijn zwangerschap volledig ziekgemeld omdat ik mijn eigen functie helaas niet meer kan doen. Ik doe vervangend werk (32u), maar dat werd, mede door mijn medische dingen die er meespelen icm de zwangerschap, ook teveel. In overleg met de bedrijfsarts ga ik nu terug naar 24u (2u per dag minder) en naar 50% thuiswerken. Ze denken vaak echt heel goed met je mee en je bent absoluut geen aansteller. Je bent een mensje aan het maken en dat is elke dag een marathon lopen!
2 dagen geleden
Reactie op Bl0em050
Ik werk ook in de kinderopvang, nu 18 weken zwanger en ben ook 50% ziekgemeld. Ons werk is fysiek echt zwaar hoor. Goed je grens blijven aangeven.
2 dagen geleden
Reactie op Lissss!
Helaas is mijn leidinggevende/baas niet zo meedenkend. En een klein team , ...
Misschien helpt het als je leidinggevende hier helemaal niets van hoeft of mag vinden.. ze moet je naar de bedrijfsarts sturen en die moet adviseren. Grofweg gezegd mag een leidinggevende niet eens vragen waarom je ziek bent. Ik snap je buikpijn wel hoor, want ze proberen het vaak toch zo te sturen dat jij je er naar bij gaat voelen en dat het jou probleem is om op te lossen. Maar je bent echt goed beschermd!
2 dagen geleden
Reactie op Monique1991!
Misschien helpt het als je leidinggevende hier helemaal niets van hoeft of ...
Klopt vind ik ook idd… ik heb vanmorgen ook even de verloskundige gebeld. Gaan woensdag met mijn 20 weken echo even een plan van aanpak maken wat er veranderd moet worden zodat het voor mij beter lichamelijk beter te dragen word. Erg fijn dat ze zo goed mee denken. Dus dan leg ik dat voor aan mijn baas. 🤞🏻dan zou ze veel kunnen vinden maar staat het wel op papier
gisteren
Ik werk 36 uur (4 volle dagen) op het kinderdagverblijf op een baby dreumes groep. Ik wil heel graag tot mijn verlof (ik ga met 31 weken al met verlof ivm vakantie opname) mijn werkweken afmaken. Bij mijn eerste kindje ben ik er na 20 weken al uitgegaan en was heel teleurgesteld in mezelf. Die prestatiedrang is heel hoog bij mij, maar ik denk dat het voor mezelf goed zou zijn als ik gewoon een dagje minder zou werken, dus misschien nog iets om te overwegen denk ik.
gisteren
Je hebt veel extra rechten als je zwanger bent 🙏🏻 bijvoorbeeld extra pauzes op een dag. Hier kan je ze lezen;
https://www.fnv.nl/werk-inkomen/zwanger-ouderschap/rechten-regels-verlof/bij-zwangerschap
Ik lees dat het heel spannend voor je is om het met je leidinggevende te bespreken. Is er misschien een fijne collega die je in vertrouwen kan nemen zodat die je kan ondersteunen om dit aan te gaan? Het is voor jezelf en de baby echt belangrijk denk ik 🙏🏻❤️ Veel succes en liefs!
gisteren
Reactie op Bl0em050
Is wel zwaar en eigenlijk degene die doorwerken doen zichzelf geen plezier. In andere landen mag je in de kinderopvang al vroeg in de zwangerschap niet meer werken, in Nederland wordt er zo moeilijk over gedaan als je klaagt. Ben blij daar niet meer te werken.
16 uur geleden
Ik zit echt met hetzelfde. Ik ben paraveterinair en loop heel de dag rond en ben heel de dag druk. Ik werk in België en ga met verlof met 39 weken. Maar het valt me nu al super zwaar. Het is mijn tweede zwangerschap, onze dochter is 15 maanden. Heb zoals de vorige zwangerschap al veel Bekkenpijn maar nu al zo vroeg 😔 ben pas 19 weken. Ik kan na het werk nog amper lopen en kan de trap niet meer op. Best lastig omdat ik natuurlijk na het werk nog voor mijn dochtertje moet zorgen. Ik heb ook al vanaf 12 weken lage bloeddruk en vaak het gevoel dat ik ga flauwvallen. Dat maakt het allemaal heel zwaar. 😔