32 Reacties
5 dagen geleden
17 weken van 84 naar 91 kg ik ben best lang dus begon al zwaarder maar de verloskundige vond t te snel
5 dagen geleden
Reactie op Madoria
Nuchter ook, of verschillende weeg momenten?
Yes nuchter
5 dagen geleden
Ik ben 20 weken en nu 2 kilo aangekomen, MAAR, ik begon al met overgewicht en heb mijn hele eerste trimester niks binnen kunnen houden/leefde van paprika want dat ging dan nog een beetje. Volgens mijn gynaecoloog is het heel erg bepalend wat je startgewicht is hoeveel je idealiter aan 'mag' komen. Zo is het bij mij wenselijk dat ik maar rond de 5 á 10 kilo aankom terwijl dat voor iemand met een lagere BMI een stuk meer mag zijn. Als je, je echt zorgen maakt zou ik het aan je verloskundige vragen.
5 dagen geleden
Hier morgen 18 weken en al 5Kg erbij… het is wat het is, ben er wel onzeker over. Is men tweede kindje
5 dagen geleden
Volgens mij is het vrij normaal. Als je twijfelt, zou ik even contact opnemen met de verloskundige. Ik ben bijna 21 weken en tot nu toe 2 kilo aangekomen (van 64 naar 66)
5 dagen geleden
Mocht je je afvragen wat ongeveer normaal is:
https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/aanbevolen-toename-op-basis-van-bmi
En dit zijn 'ideale' gewichtstoenames. Vorige zwangerschap 20kg aangekomen, wat boven het ideaal is, maar wat er na een jaar ook weer af was, zonder dieet of sport, maar gewoon door het leven an sich.
5 dagen geleden
Ter voorbeeld vanuit die curve, gerekend met een start bmi van 20-25:
18 weken zwanger = tussen de 0 en 9,5kg
20 weken zwanger = tussen de 1 en 11 kg
Zoals je kunt zien, alles wat daartussen ligt is het aanbevolen spreidingsgebied. Het kan natuurlijk voorkomen dat je door omstandigheden meer of minder aankomt.
5 dagen geleden
Ik ben morgen 19 weken en ben 5 kg aangekomen :) volgens mij is je gewichtstoename gewoon normaal!
gisteren
Elke zwangerschap is anders en dat is echt niet erg!
Bij de eerste ben ik 18 kilo aangekomen. Nu bij de tweede 1 kilo aangekomen tot nu toe.