44 Reacties
3 weken geleden
ik ben in het eerste trimester ook 5 kilo afgevallen door de misselijkheid en eetlust die heel laag was. Ik zit nu net in het tweede trimester en voel me ook een stuk beter dus die kilo’s zullen stilaan wel terugkomen naarmate mijn buik ook gaat groeien natuurlijk
3 weken geleden
Het slingert bij mij enorm tussen 61.5 en 62.5
Heb er moeite mee eerlijk gezegd ik wil zo min mogelijk aankomen! Startgewicht was 60.4
3 weken geleden
Ik ben 15 weken en 3kg aangekomen. Van 54 naar 57 en het schommelt een beetje natuurlijk. Hou me er verder niet te veel mee bezig, was eerst bang om heel snel veel aan te komen omdat ik ZO veel honger had, vanaf begin juist veel eetlust en niet misselijk. Maar het is wat het is, we zijn een mens aan het maken!! 😌
3 weken geleden
Vorige zwangerschap 25kg aangekomen, waarvan 20kg tijdens de zwangerschap, en 5kg daarvoor door hormonen (fertiliteitstraject)
Ik ga ervanuit dat ik nu weer die kant op ga.
Na 1,5jaar was ik alles weer kwijt, en een beetje meer, geen dieet of sport gedaan, maar je beweegt nu eenmaal wat meer met een kleintje en ruim de tijd nemen om te eten (of uit eten te gaan) heb ik niet meer 😅, elk nadeel heeft zn voordeel zegmaar 😂
Mijn start bmi ligt rond de 21.
3 weken geleden
Ik ben nu met 15 weken 1,5 tot 2 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Ben dit tot week 10 afgevallen en nu al een aantal weken stabiel. Bij mijn vorige zwangerschap kwam ik in week 18 boven het gewicht van boven de zwangerschap en was in totaal alsnog 16 kilo aangekomen, dus dat verwacht ik nu ook!
3 weken geleden
Reactie op Madoria
Eet je wel voldoende dan? Snap dat je op je gewicht wilt letten, maar je ba ...
Ik doe hard me best om het aan te voelen wanneer ik vol zit, wil niet overeten want dat vind k ook niet gezond.. ik eet veel fruit en groenten en volkoren producten voor me darmen.. en neem ook vitamines
3 weken geleden
14 weken en 2,5 kilo aangekomen. Lijkt mij normaal. Meer trek ook en kan moeilijk naar het toiletb
3 weken geleden
Ik was erg afgevallen voor de zwangerschap vanwege oa stress in het traject en enkel gezonde voeding. Ik woog toen ik zwanger werd 54,5 kilo (bmi 18,5) en nu met bijna 13 weken ongeveer 56,5. Ik wil graag wat extra aankomen dus probeer ondanks soms weinig eetlust wel voedingstoffen- en kcal-rijk te eten (soms met enorme tegenzin 🥹)
3 weken geleden
Ik ben ook nog bijna niets aangekomen. Ik moet wel zeggen dat ik al 78 kg weeg en de afgelopen jaren iets ben aangekomen. Dus voor mijn gevoel had ik al wel een beetje ‘extra’. Ik maak me er geen zorgen over, want ik eet best gevarieerd en het zal vanzelf wel komen.
3 weken geleden
Ongeveer 16 weken en bijna weer op gewicht van voor de zwangerschap. Ik was 3kg afgevallen in het eerste trimester.
Vorige zwangerschap was ik pas bij 20-21 weken weer op gewicht maar toen tot aan week 39 13kg aangekomen. 😂
Dat was bijna een kilo per week erbij.
Uiteindelijk zegt het dus niet zo veel hoeveel je wanneer aankomt.
3 weken geleden
13 weken en tot nu toe 3kg aangekomen waarvan de afgelopen week 1 hele kilo🫣
Ben niet misselijk geweest het eerste trimester dus ook niet afgevallen toen, ik hoop dat de toename een beetje binnen de perken blijft.
3 weken geleden
Reactie op Magenta
Ik ben met 15 weken 4-5 kg aangekomen. Meer dan ik zou willen. 🫣 maar heb ...
4-5 kilo rond deze termijn is toch nog gewoon hartstikke gezond?
Ik ben vannacht zelfs nog voor een nachtelijke snack mn bed uit gegaan. Mn maag deed pijn van de honger en werd er helemaal misselijk van.
3 weken geleden
Reactie op Magenta
Ik weet niet wat precies gezond is. Maar ik voel me echt mega dik/mollig. � ...
Ik ben bijna 17 weken en 6 kilo aangekomen. Heb precies hetzelfde gevoel, voel me echt een chubby hahah. Onderzoek gedaan en navraag bij vk. En wordt gewoon aangegeven dat het normale toename is voor deze termijn.