9 Reacties
13 uur geleden
Een harde buik voelt alsof er een harde bal in je buik zit en duurt vaak seconden tot enkele minuten.
13 uur geleden
En die steken herken ik ook wel. Maar weet eigenlijk ook niet precies wat dat is, misschien wel iets met je banden inderdaad, die hebben wel wat de verduren.
13 uur geleden
Ik ben nu 18 + 4 en herken me er helemaal in. Heb dit bij 14/15 weken ook gehad en de vk gaf toen aan dat het bandenpijn was 茅n dat ik rustiger aan moest gaan doen.
Rust nemen en een goede kruik! En als je twijfelt; altijd bellen!
13 uur geleden
Ik heb dit inderdaad ook als ik iets te snel doe, maar ook bij niezen of zo. Bij mij is het bandenpijn. Maar als je twijfelt , kan je beter de verloskundige vragen. Die heeft er een diploma voor gehaald! 馃尭
4 uur geleden
Het is bekkenpijn en banden pijn. Mijn advies : maak snel een afspraak bij de bekkenfysio. Dan kan je het snel onder controle krijgen. Met mijn eerste kindje had ik heel erg last van bekkenpijn en met 3 behandelingen en oefeningen thuis heb ik een pijnloze zwangerschap gehad. Als je hier niks aan doet en wel denkt dat het over gaat, kan je daar altijd last van blijven houden
3 uur geleden
Ik heb het soms ook als ik me omdraai in bed, moet me dan echt even concentreren tot het wegtrekt 馃樀 een harde buik is als de spieren van je baarmoeder zich aanspannen, je buik voelt dan hard aan ipv soepel.
1 uur geleden
Ah dankje voor jullie fijne reacties! Ik wilde de VK gisteren niet op het spoednummer bellen, en vanochtend was het ineens weer weg. Dus ik kijk het even aan en bel wanneer het terugkomt. Ik heb inderdaad wel een erg druk weekend achter de rug, dus misschien toch teveel gedaan en daardoor extra last!
De bekkenfysio wil ik zeker gaan benaderen. Ik ga even uitzoeken waar een fijne zit hier in de buurt.
Dankjewel voor jullie reacties! Heel fijn, kan ik mee verder 馃槉 fijne dagen alvast! 馃巹
1 uur geleden
Klinkt zeker als bekken en banden pijn, zoals firstbaby al zei. Ik heb op het moment precies hetzelfde namelijk, bekkenpijn zaait echt uit naar je onderrug. Al met al is het sowieso een teken van je lichaam om rustiger aan te doen en echt te bellen met de bekkenfysio.
Wat voor mij helpt met opstaan uit bed, draaien in bed en aankleden is om je benen bij elkaar te houden en zittend aankleden. Als je zit, houd dan je voeten plat op de grond, rechte rug, en niet je benen over elkaar slaan. Slapen met een kussen/zwangerschapskussen tussen je benen. Zorg ook vooral dat je voet niet gaat hangen maar ook kan steunen op het kussen. Op YouTube staan ook veel oefeningen die je kunt doen om je bekken even te stabiliseren gedurende de dag of juist voor bed.