35 Reacties
gisteren
Ik heb hem 2 weken geleden gehad. Het enige waar ik last van had was spierpijn in mijn arm, maar wellicht kwam dat ook mede omdat ik zowel de kinkhoest- als griepvaccinatie in dezelfde arm moest laten zetten.
Verder 0 bijwerkingen gehad!
20 uur geleden
Ik heb hem 2 weken geleden gehad en heb er 3 dagen wel lichte spierpijn vab gehad en was de dag erna niet helemaal fit. Maar dat kan toeval zijn of van de griepprik die ik ook heb gehad. Ik heb er nog steeds een blauwe plek van maar dat komt waarschijnlijk door mijn bloedverdunners 😆
18 uur geleden
Alleen kinkhoest hier. Was wat meer moe en kreeg even last van mijn bijholten (2 dagen). Verder niks!
12 uur geleden
Van de kinkhoest prik kun je los van een stijve arm. Geen ziekteverschijnselen krijgen, gezien het een kant en klare vaccinatie is 😊. Je bent direct beschermd. Waarbij je bij de griepprik deeltjes krijgt waar je immuunsysteem op moet reageren en zelf moet werken om het vaccin werkzaam te laten worden 😊.
12 uur geleden
Ik krijg m pas in maart, vind dat echt heel raar.. iemand een idee of dat kwaad kan?
11 uur geleden
Reactie op SoepeleEik118821
Ik krijg m pas in maart, vind dat echt heel raar.. iemand een idee of dat k ...
De kinkhoest vaccinatie? Met mijn andere twee kreeg ik de prik met ongeveer 30 weken in mei en juni. Kan geen kwaad.
11 uur geleden
3x kinkhoest vaccinatie gehad zonder klachten. 1x de griepprik gehad en 2 dagen last gehad van alle bijwerkingen. Heel intens.
11 uur geleden
Reactie op SoepeleEik118821
Ik krijg m pas in maart, vind dat echt heel raar.. iemand een idee of dat k ...
Nee, mag vanaf 22 weken en ze adviseren zo vroeg mogelijk vanwege bescherming bij vroeggeboorte, maar minimaal 2 weken voor de bevalling.
Ze zeiden hier dat het in de meeste gevallen voldoende is, behalve als je kindje alsnog veel te vroeg geboren wordt of veel te licht dat er dan soms alsnog een herhaling nodig is na de bevalling (maar dat is ongeacht het moment van halen, ook bij 22 weken).
10 uur geleden
De kinkhoest prik deed geen pijn tijdens het zetten, maar daarna wel 2 dagen wat spierpijn op die plek. Griepprik prikte wat meer tijdens het zetten maar geen pijnlijke arm. De ochtend erna voelde ik me wel grieperig zonder koorts.
De verpleegkundige zei trouwens nog dat in de kinkhoestprik ook de tetanus bescherming zit, dus als de komende 10 jaar hiernaar gevraagd wordt, scheelt dat weer een prik. Vond ik wel een fijne bonus!
8 uur geleden
Ik ben helaas wel ziek geworden. Beide vaccinaties gehad en grieperig / verkouden geworden dit weekend (hele winter nog niet geweest).. en idd spierpijn, succes. Hopelijk valt het mee.