16 Reacties

11 uur geleden

Ik zou de huisarts bellen! Schijn je sneller last van te hebben als je zwanger bent. Die kan meedenken met een oplossing.

11 uur geleden

Na mn vorige zwangerschap wel deels gehad. Roosvicee pruim, elke dag een paar glazen, walnoot olie (dippen of ook lekker met een broodje kaas ) en evt lijnzaad(olie) door je yoghurt, kan al veel helpen tegen de obstipatie!

10 uur geleden

Hoi hoi, bekend verhaal. Hoewel er bij mij nog niet echt bloed bij kwam. Bel de huisarts even. Ik kreeg zakjes mee voor tegen de obstipatie, heel normaal bij zwangerschap gaf ze aan. De hormonen spelen met je darmen. Zelf erg blij met de zakjes(ookal zijn ze smerig 馃あ)

10 uur geleden

Ja, ik heb hier op dit moment ook last van. Obstipatie met elke keer bloedverlies. Weet niet of het van een aambei komt of van een scheurtje. Zou me beide niet verbazen want het doet veel zeer om naar het toilet te gaan. Probeer veel te drinken, meer vezels te eten en voldoende te bewegen, maar het hielp nog niet. Ik heb het aangegeven bij de verloskundige en die heeft inderdaad ook zakjes met extra vezels voorgeschreven (molaxole). Ben er net mee begonnen dus weet nog niet of het gaat helpen. Hoop het!

9 uur geleden

Reactie op MarijePandq

Hoi hoi, bekend verhaal. Hoewel er bij mij nog niet echt bloed bij kwam. Be ...
Ik heb ze ook maar kreeg de tip van een vriendin om er een beetje limonade siroop er doorheen te doen. Dit doe ik nu en is een stuk makkelijker weg te drinken

9 uur geleden

Reactie op HarmonieuzeRoos538730

Ja, ik heb hier op dit moment ook last van. Obstipatie met elke keer bloedv ...
Bij mij werken de zakjes echt goed. Dus hoop bij jou ook

6 uur geleden

Hier ook veel last gehad. Bloed komt waarschijnlijk door aambeien. Even de huisarts bellen. Ik heb nu zakjes en een cr猫me en eigenlijk nergens meer last meer van, na een aantal dagen! Echt top!

5 uur geleden

Ik heb heel erg last van obstipatie heb gister een zetpil bisacodyl gebruikt en heeft mij redelijk geholpen. Ik heb door zofran medicatie heel erg last van obstipatie.

3 uur geleden

Hier ook heel erg last van. Maar vind het moeilijk in te schatten wanneer ga je hiervoor wat innemen? Vorige keer wel wat bloedverlies bij ontlasting (ik denk door een scheurtje of wellicht toch aambei maar geen idee)馃槄

2 uur geleden

Reactie op Anoukk98

Hier ook heel erg last van. Maar vind het moeilijk in te schatten wanneer g ...
Bij mij zei de verloskundige toen ik vertelde dat mijn ontlasting lastig ging en hard was. Dat ik dan beter aan de zakjes kon ipv nog langer afwachten en dat je dan aambeien zou kunnen krijgen. Ze zei als je aambeien eenmaal heb dat hou je, je hele zwangerschap er last van. En de zakjes konden geen kwaad. Je darmen worden er niet lui van ofzo

2 uur geleden

Reactie op BM08

Bij mij zei de verloskundige toen ik vertelde dat mijn ontlasting lastig gi ...
Ah ok茅 dankjewel! Het gaat hier idd lastig en soms met pijn. Denk dat ik dan morgen even ga bellen voor die zakjes! Kan ik dat beste via de VK of de huisarts doen?馃檲 sorry hierin nog al onwetend hierin de vorige zwangerschappen niet z贸 veel last van gehad (gelukkig!)

2 uur geleden

Reactie op Anoukk98

Ah ok茅 dankjewel! Het gaat hier idd lastig en soms met pijn. Denk dat ik da ...
Ik moest ze uiteindelijk bij de huisarts aanvragen die schreef het recept uit. Geeft niet hoor alleen maar fijn als je elkaar zo een beetje kan helpen. ik had bij mijn eerste zwangerschap hier ook totaal geen last van en nu ineens wel.

2 uur geleden

Nog een tip naast de zakjes, vezels en voldoende water; naar de wc gaan met een krukje onder je voeten. Je darmen krijgen dan een natuurlijkere vorm waardoor ontlasting makkelijker naar buiten kan en dus minder druk legt 馃檹馃徎

40 minuten geleden

Ja hier ook alle zwangerschappen tot nu toe last van. Van de zakjes kreeg ik de hele dag een misselijk gevoel. Hier helpt ook het eten van kiwi's.
Bedankt allemaal voor de reacties en de tips! Zo fijn om jullie aan mijn zij te hebben en jij je toch niet alleen voelt hierin. 馃挄