13 Reacties
3 weken geleden
Ik had pas sushi besteld en toen zag ik letterlijk mini stukjes zalm en viseitjes zitten op een verschillende sushi met avocado (denk van het snijden met een vies mes), dus ik zou het voor de zekerheid even aangeven. Heb uiteindelijk die avond er niks van durven eten haha
3 weken geleden
Ik heb regelmatig kip sushi besteld. Wel aangegeven dat ik zwanger ben en dus sushi in apart bakje. Ook even goed opletten wat ze gebruiken, viseitjes gebruiken ze wel eens als deco maar die vermijd je ook liever ☺️
3 weken geleden
Kun je voor jezelf niet beter een pokebowl bestellen?
Ik heb gister toevallig een aantal sushi met gefrituurde garnaal gegeten. Mag ‘officieel’ natuurlijk niet, maar die 3 mini stukjes overleven we wel ☺️ net als de gamba pasta van een paar weken geleden. Maar ik ben dan ook wat makkelijker.
Maar doen waar je je goed bij voelt!
3 weken geleden
Reactie op Stempel
Kun je voor jezelf niet beter een pokebowl bestellen?
Ik heb gister toeva ...
Zo hebben wij laatst zelf sushi gemaakt. Dan heb je helemaal alles in de hand. En dan met tonijn uit blik. (Verder kip, avocoado, komkommer) Zo heel af en toe eet ik dat ook, toch een beetje variatie in de sushi :)
3 weken geleden
Reactie op Lott e
Zo hebben wij laatst zelf sushi gemaakt. Dan heb je helemaal alles in de ha ...
Maar ze adviseren toch om tonijn te mijden? Zowel vers als uit blik begreep ik
3 weken geleden
Reactie op Monique1991!
Maar ze adviseren toch om tonijn te mijden? Zowel vers als uit blik begreep ...
Klopt, daarom reageerde ik ook op stempel ivm de garnalen.
Beide producten (garnalen en tonijn beide volledig gaar/doorgekookt) worden sinds kort afgeraden ivm hoeveelheid vervuiling in de zee en dus in de vis. (Mocht het bij mn zoontje nog onbeperkt eten...) Maar enkele keer eten kan weinig/geen kwaad. Dus is een eigen keus dit.
3 weken geleden
Crispy fried sushi bij Mr. Sushi 😮💨 Die kun je gewoon eten want die wordt verhit 🙌🏾 en dan kun je dus ook gewoon de zalm sushi eten. Verder kun je het allemaal hebben op de rauwe vis enz na. Ligt er een beetje aan waar je besteld, de ene heeft er foto’s bij staan zodat je weet wat je krijgt en dan zit er vaak ook geen poespas op zoals kikkervisjes.
Maar goed, ik ben zelf niet zo super moeilijk als je het per ongeluk toch hebt gegeten overleef je dat ook wel 🙈
3 weken geleden
Je hebt bij een aantal zaken ook 'zwanger' boxen. Dan krijg je dus een assortiment dat je allemaal mag hebben. Misschien wel zo makkelijk!
Ik maak voor mijzelf nu (2e zwangerschap) vaak het onderscheid tussen 'dingen waar je ziek van kan worden' (dus rauwe vis/vlees/ei etc) en 'dingen die een heel klein beetje vervuiling bevatten' (dus garnalen, gare tonijn, etc). Ik eet wel af en toe een pizza met tonijn of garnalen in de curry, maar sterk met mate. Maar dat moet je voor jezelf afwegen waar je comfortabel mee bent. Bij mijn 1e was ik ook veel strikter.
3 weken geleden
Reactie op xMara
Kikkervisjes 😂 bedoel natuurlijk die viseitjes #pregnancybrain
Grappig, want ik las je bericht en het is mij niet opgevallen, ik las automatisch viseitjes denk ik, totdat ik dit bericht zag en dacht oh wacht ik heb ook wat anders gelezen dan 😂
3 weken geleden
Reactie op Lott e
Klopt, daarom reageerde ik ook op stempel ivm de garnalen.
Beide producte ...
In de VS wordt het eten van tonijn tijdens de zwangerschap zelfs aangeraden. Ik eet het ook maar inderdaad met mate :-)