15 Reacties

18 uur geleden

Bij ons hetzelfde, zij lieten het destijds via een appje weten en wij een half jaar later ook. En nu weer gewoon geappt 馃槉

18 uur geleden

Sommige vertelt toen ik ze zag op straat en een praatje maakte. En sommige niet die zien het vanzelf en dan vragen ze het of zeggen ze gefeliciteerd zo was het ook bij de vorige.

18 uur geleden

Ik werd vlak nadat wij hier zijn gaan wonen zwanger. Was een nieuwbouw straat dus iedereen was nieuw. Heb het toen niemand verteld, uiteindelijk gingen mensen het wel zien. Toen hij geboren was een appje in de buurt groep en een geboortekaartje naar de directe buren. Nu hebben we met veel mensen uit de straat goed contact dus hun persoonlijk of via de app verteld. Ik zou in jullie geval gewoon een appje sturen.

18 uur geleden

We hebben ook elkaar nooit geappt oid, dus dat vind ik ook wat awkward馃槄.

17 uur geleden

Reactie op BlijeSchat965594

We hebben ook elkaar nooit geappt oid, dus dat vind ik ook wat awkward馃槄.
Wij ook verder niet hoor, maar vooral doen waar jij je goed bij voelt 馃槉

17 uur geleden

Toevallig van het weekend met de buurman gepraat en het gezegd, maar wij spreken de buren alleen af en toe op straat. Ik voel niet de behoefte om het via een kerstkaart of berichtje in de straatapp aan te kondigen. Andere buren zien het vanzelf wel aan mijn buik of uiteindelijk een geboortebord in de tuin. Overigens wonen we ook nog maar sinds augustus in deze buurt. Bij onze oudste hebben we het ook zo gedaan en uiteindelijk bij onze naaste buren een geboortekaartje door de brievenbus gedaan

17 uur geleden

Reactie op Schildpad2399

Toevallig van het weekend met de buurman gepraat en het gezegd, maar wij sp ...
Ja, wij spreken ze eigenlijk ook alleen op straat wanneer het zo loopt. Hebben jullie uiteindelijk ook echt kraamvisite gehad van de naaste buren? Ik twijfel namelijk ook om een geboortekaartje tzt te doen, ik zie dat eigenlijk niet per se als uitnodiging, daarom hebben we toen ook na het geboortekaartje te hebben ontvangen van onze buren een felicitatie kaartje in hun bus terug gedaan. Overburen zijn geloof ik wel een keer op kraamvisite geweest, maar die kennen elkaar geloof ik wel wat beter (wonen al lang in het dorp, naaste mensen zijn ook opgegroeid in het dorp).

17 uur geleden

Reactie op BlijeSchat965594

Ja, wij spreken ze eigenlijk ook alleen op straat wanneer het zo loopt. Heb ...
E茅n van de buren is toen wel langsgeweest, maar dat was ook een ouder echtpaar. Van de andere buren hebben we wel een cadeautje gekregen en ze zouden ook langskomen, maar dat is er nooit van gekomen. Ik vond dat zelf toen prima. Hou er wel rekening mee dat mensen een geboortekaartje als een uitnodiging kunnen zien om langs te komen, maar dat zal vast niet in de eerste weken al zo zijn. Dit keer twijfel ik nog om onze buren een geboortekaartje te geven, aangezien we hier nog maar een paar maanden wonen
Wij hebben het nog niet vertelt aan ze, maar weten toevallig dat de mensen schuin onder in ons portiek ook een kindje verwachten. Wij gaan het voor het geluid en dergelijke binnenkort wel delen zodat zij er ook rekening mee kunnen houden!

16 uur geleden

Reactie op Schildpad2399

E茅n van de buren is toen wel langsgeweest, maar dat was ook een ouder echtp ...
Ahh ja, dat is wel lief. Ik weet dat onze naaste buren het niet zo als uitnodiging op de kaart hadden omschreven, meer van naam is geboren etc..en daaronder hun namen en tel.nummers..maar verder geen uitnodigende tekst oid.. Mss doen we uit beleefdheid wel een kaartje ook op die manier met tel. Nummer alleen. Of toch alleen een geboortebord in de tuin. Lastig lastig, iets met hormonen 馃槄馃槄.

16 uur geleden

Wij hebben ook niet veel contact met de buren. Een aantal spreken we zo af en toe op straat. Elk jaar worden er wel kerstkaartjes gestuurd over en weer. Wij hebben het dan ook laten weten op de kerstkaart.

16 uur geleden

Een van de buren spreken we regelmatig omdat onze dochter graag met die van hun buitenspeelt dus die weten het al! Dat is nogal een kletskous dus verwacht dat de rest van de buren met jonge kinderen het ook weet haha! Onze naaste buren spreken we niet veel buiten het normale hai doei en heb ook niet de behoefte om echt aan te bellen om het te melden oid! Komt vast een keer een goed moment en anders zien ze het vanzelf 馃檲 we hebben de vorige keer aan beide kanten de 4 buren een kaartje in de bus gedaan na de geboorte, dit vonden ze destijds super leuk en eigenlijk van iedereen een kaartje teruggehad! Alleen de directe buren zijn super lief op kraamvisite gekomen. De rest is gewoon even komen spieken toen we buiten liepen met de kinderwagen 馃槉

15 uur geleden

Ik heb het op de kerstkaart gezet!馃グ

15 uur geleden

Denk dat we toch maar kerstkaartje doen, voelt wat laagdrempeliger. Niks doen vind ik ook zo wat.馃槄

12 uur geleden

Als het ter sprake komt meld ik het, en anders zien ze vanzelf een geboortekaartje verschijnen馃き