9 Reacties

19 uur geleden

Is bij mij niet bekend.. dat is enkel als je placenta voor de uitgang zit ?

Reactie op kimberrley

Is bij mij niet bekend.. dat is enkel als je placenta voor de uitgang zit ? ...
Dus niet als je een voorliggende placenta hebt ? Echt pas als die in de weg zit word het een keizersnee ? Ben echt bang namelijk

19 uur geleden

Reactie op DoelgerichteVuurvogel962378

Dus niet als je een voorliggende placenta hebt ? Echt pas als die in de weg ...
Ja, Neehoor placenta kan gewoon voor liggen. Als die echt bij de uitgang zit of gedeeltelijk dan moet er idd gekeken worden. Geen zorgen!

19 uur geleden

Dat is alleen als je placenta voor de uitgang ligt

19 uur geleden

Hey! Ik heb dezelfde twijfel gehad. Bij de echo werd tegen mij gezegd dat ik een voorliggende placenta heb. Achteraf bleek dit verkeerd te zijn gezegd: de ligging van mijn placenta ligt aan de voorkant van de buik. Het blijkt dat deze termen in de praktijk veel door elkaar worden gebruikt. Een placenta aan de voorkant (anterieure placenta) betekent dat de placenta vastzit aan de voorwand van de baarmoeder, wat een normale positie is en veel voorkomt.. Een voorliggende placenta (placenta praevia) betekent dat de placenta (gedeeltelijk of volledig) over de baarmoedermond ligt, wat de geboorte inderdaad kan blokkeren. Ik zou even bellen naar je verloskundige om na te vragen wat er werd bedoeld. Lieve groetjes

19 uur geleden

Ik had met mijn vorige zwangerschap ook een voorliggende placenta inderdaad niet voor de uitgang dus kon gewoon bevallen. Enige dat ik jammer vond is dag ik mijn zoon niet gevoelt heb.
Ik heb een placenta aan de voorkant maar die ligt niet voor de uitgang. Veel zwangeren hebben dat en geeft geen complicaties (tenzij die dus wel voor de uitgang ligt). Mijn schoonzusje had hem ook aan de voorkant en is in 9 uur thuis in bad bevallen, alles soepel gegaan daar. Dus het zegt niks over je bevalling!

17 uur geleden

Reactie op syllie89

Ik had met mijn vorige zwangerschap ook een voorliggende placenta inderdaad ...
Huh, helemaal niet? Ik had vorige zwangerschap ook voor(nu weer trouwens), en de 1e keer dat ik haar voelde is paar weken later dan bij achter, maar heb haar veel gevoeld hoor! Ook ruim voordat je het vanaf de buitenkant kon voelen (en later zien).

15 uur geleden

Ik had dit bij mijn eerste kindje ook, maar uiteindelijk is de placenta ver genoeg ‘omhoog’ gegaan en ben ik gewoon natuurlijk kunnen bevallen. Dit keer weer de placenta aan de voorkant, maar nu is er niets gezegd over dat de placenta voor de baarmoedermond ligt.