9 Reacties
2 dagen geleden
Ik zou zeker wel vernoemen. Al is het maar voor het kind dat de oudere twee niet kunnen zeggen: wij zijn wel vernoemd en jij niet ofzoiets haha.
Wij hebben hier ook de eerste vernoemend naar beide oma’s. Nu is tweede een jongen en de namen van de opa’s zijn verschrikkelijk om naar te vernoemen maar we gaan toch iets doen met vernoeming. Wij doen 2 namen (buiten de roepnaam) en denken dan 1 naar m’n man en 1 combi van de opa’s ofzo. Maar ik wil sowieso vernoemen ook al is het nu veel moeilijker dan bij de eerste.
2 dagen geleden
Een vriendin van mij heeft vernoemd naar een zeer goede vriendin die veel voor haar gezin betekent. Geen familie, maar minstens net zo dierbaar. Dus als je graag wil vernoemen kan je overwegen om ook buiten de familie om te denken: welke perso(o)n(en) zijn nog meer belangrijk voor jullie?
2 dagen geleden
Mijn eerste zoontje is niet vernoemd, mijn broer is recent overleden waardoor ik er nu sterk aan denk om de 2e wel te vernoemen.
Ik vind vernoemen ook wel echt een eerbetoon waardoor het mij zou tegenstaan om maar opzoek te gaan wanneer het dus niet direct goed voelt.
Succes met de keuze❤️
2 dagen geleden
Wij willen onze baby ook vernoemen naar mijn overleden broertje. Maar ik zou bij eventuele kinderen hierna niet meer gaan voor vernoemen, verder niet echt namen binnen de familie die me aantrekken. Zelf zou ik er geen enkele moeite mee hebben als de ene wel vernoemd is en de ander niet. Lekker doen wat je zelf wilt en mooi vind
2 dagen geleden
Lastig he vernoemen. Kan je niet een combinatie maken van beide kanten? Jonah en Johanna liggen best in het verlengde van elkaar vind ik.
Wij gaan ook vernoemen. Onze dochters zijn vernoemd naar de opa’s. Nu heten de oma’s hetzelfde maar krijgen een jongetje. En de mannelijke variant is niet zo sexy vind ik. Maar het is wat het is. Bij ons wordt het de derde naam en zo vaak gebruiken we de namen niet.
gisteren
Ik zou het niet zo gek vinden als de derde niet vernoemd wordt, zeker als je ernaar moet gaan "zoeken". En daarnaast is samen een naam vinden al moeilijk genoeg soms. Waarom zou Sam niet goed zijn?
Mijn dochter heeft gewoon de naam die we mooi vonden (niet vernoemd) maar haar 2e naam is een combinatie van peetoom en penetrante en de derde is de naam van mijn oma (vond ik heel belangrijk). Nu had ik bij deze baby niets wat ik qua vernoemen belangrijk vond, maar mijn huidige partner is zn ouders verloren eentje toen hij 8 was en eentje een jaar geleden. Nu had hij daar een combi van gemaakt waar ik echt niet vrolijk van wordt😂 teminste niets als voornaam, dus we nemen deze ook als 2e of 3e.
gisteren
Natuurlijk is niet vernoemen een optie! En dat hoeft niet te betekenen dat je kindje maar één naam krijgt. Een hint naar julie eigen namen kan ook, of gewoon een extra naam die jullie allebei leuk vinden maar niet de roepnaam wordt
17 uur geleden
Hier lopen we tegen hetzelfde probleem aan, met als uitzondering dat mijn man niet zo strikt wil vasthouden aan de originele namen/schrijfwijze. Maar dat maakt het denk ik wel net ietsje makkelijker... Onze oudste is vernoemd naar zijn oma, de jongste naar mijn moeder. Maar wat doen we nu dan? 😅 Wij willen denk ik toch wel vernoemen, dan worden het waarschijnlijk de opa's (vader van mij en/ of vader van mijn man). Want mijn schoonmoeder heeft zo'n lelijke naam (sorry, haha) daar kunnen we ook niks mooiers van maken.
Ik kom zelf ook uit een nest van drie en was als enige, de jongste, wel vernoemd, mijn oudere broer en zus beide niet. Maar dat was toch altijd een beetje gek, waarom ik wel en zij niet? Ik heb dus ook als enige twee voornamen. Dus wij hebben besloten onze derde ook een tweede, vernoemde voornaam te geven, net als de oudste twee.