51 Reacties

2 weken geleden

Hoihoi! Ik ben vandaag ook 16.3 weken zwanger. Ik ben tijdens de 13 weken echo er achter gekomen dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dus dan kan het sowieso langer duren voordat ik de baby voel. Ben met smart aan het afwachten 🥰
Ik ben 16+5 ook van mijn eerste kindje en ik voel de baby sinds deze week wel heel duidelijk (in de ene houding meer dan de ander), en de afgelopen 2 weken al heel licht. Maar ik weet dat dat relatief erg vroeg is voor een eerste zwangerschap en dat sommige vrouwen het pas met 20+ weken voelen. Het is zo verschillend!

2 weken geleden

Reactie op ZonovergotenVlucht866873

Ik ben 16+5 ook van mijn eerste kindje en ik voel de baby sinds deze week w ...
Ja dat is wat ik ook heb gehoord van mijn verloskundige. Voor mij is het ook mijn eerste kindje. En vanwege dat mijn placenta aan de voorkant ligt kan het zijn dat ik het pas voel met 20+ weken.

2 weken geleden

Ik ben 18 weken en voel nog niks. Placenta ligt achter. Volgens mijn VK kon het ook nog een tijdje duren

2 weken geleden

Ik ben 17 weken. Ik voelde wat met 15.5 , mijn placenta ligt achter. Niet de hele tijd, maar in sommige houdingen

2 weken geleden

Ik ben nu 18 weken en voel de baby al zo'n 2 weken duidelijk. Wel mijn tweede zwangerschap. Wat opvalt is dat de baby niet reageert op mijn hand, maar wel sterk reageert als mijn man zijn hand op mijn buik legt. Hij voelt de schopjes nog niet, maar ik des te meer 😅 hier zou je ook nog mee kunnen experimenteren.

2 weken geleden

Heel soms! Nu bijna 18 weken
Ik ben 14+4 weken zwanger en begin nu heel af toe iets te voelen, vooral als ik op bed lig of in bad. Mijn placenta ligt aan de achterkant en we krijgen een heel beweeglijk kindje 😅

2 weken geleden

Ik ben nu 16+3 dagen zwanger van de tweede. Mijn placenta ligt aan de achterkant, maar ik voel nog weinig tot niks. Heel af en toe voel ik een klein tikje onderin mijn buik en een wat zwaar gevoel op de plek waar de kleine zit. Ik verwacht dat het niet al te lang meer gaat duren voordat ik haar vaker ga voelen

2 weken geleden

Ik ben nu 18+3, maar voel al een week wat plopjes! Voel er steeds meer, m’n vriend heeft het ook al gevoeld. Eerste kindje en placenta ligt aan de voorkant, dus had t niet zo snel verwacht!

2 weken geleden

Ik ben bijna 16 weken in verwachting van de eerste. Weet ook niet goed wat ik dus moet voelen en of je het alleen eerst zelf van binnen voelt of ook vanuit de buitenkant. Tot op heden af en toe groeipijn, zeurend getrek in de onderbuik. Maar geen plopjes, vlinders etc. Nu weet ik dat het best nog wel wat weken kan duren voordat je dat voelt. Maar hoop het binnenkort mee te maken, zodat het toch wat meer echt voelt. Merk dat ik er nog steeds nog niet zo bewust van ben dat ik echt zwanger ben en er heel wat staat te veranderen.
Ik ben 17 weken zwanger en heb vorige week plopjes gevoeld. Maandag en dinsdagochtend heeft hij de hele dag in mijn ribben geschopt en kon ik het ook aan de buitenkant voelen. Sinds dinsdagmiddag voel ik niks meer. Hij is denk ik verplaatst. Ben zo benieuwd wanneer hij weer tevoorschijn komt.

vorige week

Ik voelde wat met 17 weken. Niet elke dag nu bijna 19 weken en voel ik me kleine meid elke dag🥰

vorige week

Ik ben 18+4 en heb gisteren (denk ik) de eerste beweging gevoeld. Placenta ligt aan de bovenkant. Wel gek, want het is mijn derde kindje en de eerste twee voelde ik al veel eerder. Maar heb het momenteel erg druk met een nieuwe baan en een dreumes en peuter dus misschien voel ik het wel maar heb ik het niet zo in de gaten 😁. Wel vorige week bij de geslachtsecho een heeeel bewegelijk kindje gezien.

vorige week

Ik ben 16+3, eerste kindje dus geen idee wat je moet voelen. Maar ik zou zwéren, toen ik net stil op mijn rug lag, ik een heel licht, klein, plopje voelde. Geen idee of dat onze kleine meid was, maar was zo gek!

vorige week

Bij mijn eerste zwangerschap duurde het ook lang voordat ik iets voelde. Bij deze zwangerschap voelde ik al snel plopjes en vegen. Sinds 2 weken voel ik duwtjes op mijn blaas, gisteren werd hij gebruikt als springkussen... Dat was verre van comfortabel met een wat vollere blaas😅 Ik denk dat ze even aan de andere kant wilde liggen en zich een paar keer afzette op mijn blaas. Ik ben nu 17+5 weken.

vorige week

Vorige week hier gereageerd dat ik nog niets gevoeld had en nog geen dag later voelde ik wel wat 😅 Ik merk dat na het avondeten ik zo vol zit en dat er veel spanning op m'n buik staat. Dan lekker rustig op de bank aan het 'uitbuiken' en als ik er dan goed op let voelde ik enkele zachte tikjes van binnenuit. En een paar vegen alsof ie aan het draaien was tegen de zijkant. Heb dit maar kort gevoeld en moet er dan ook echt op focussen en stil voor zitten. De dag erna ook weer gevoeld, in de avond na het eten met een volle buik. Afgelopen dagen dan weer niets gevoeld. Maar dat komt vast nog wel dat het meer gaat zijn.

vorige week

Nu 19+3, en heb nu sinds 1,5 week het gevoel dat ik haar voel… lichte plopjes onder me navel
Ik ben donderdag 17 weken en voel heel sporadisch iets. Had gehoopt dat het een stijgende lijn zou zijn qua hoe goed ik hem voel, maar soms heel goed en dan weer drie dagen niks.. placenta ligt achter dus hopelijk snel wel consistent!
Ik ben nu 17+3 en voel sinds een aantal dagen heel duidelijk plopjes/duwtjes in de avond, maar wel alleen als ik met m’n handen voel en wat druk geef in m’n buik. Denk dat hij me dus ook ontzettend vervelend vindt want het moment dat ik ga voelen duwt hij me weg als het ware haha. Placenta ligt hier achter! Eerste kindje