8 Reacties
gisteren
Je begint met lange mouw rompers, truitje/broek en sokken. Zelfs in de zomer, dus ook voor ons. Dit zeg maar voor maat 50. Al doende ga je zien of je kind het te warm heeft en ga je voor korte mouw rompers, shirt i.p.v. trui, etc. Dus je wilt niet te ver vooruit kopen, want het maakt nogal uit of je kind een bepaalde maat in de zomer of de winter heeft, want dan dragen ze andere kleding. Hopelijk kun je hier wat mee!
gisteren
De kraamzorg zal je veel vertellen passend bij de temperatuur op dat moment.
Maar over het algemeen kunnen ze beter te koud zijn dan te warm, dat kan gevaarlijk zijn. Dus lekker aankleden op gevoel, bijvoorbeeld een laagje meer dan jijzelf en tussendoor een keer voelen in het nekje
gisteren
Reactie op ZonovergotenVogel042575
De kraamzorg zal je veel vertellen passend bij de temperatuur op dat moment ...
De eerste week hebben ze best veel aan vond ik bij mijn augustus baby. Lange mouwen romper en een mutsje terwijl het echt niet koud was. Maar de kraamzorg helpt daar dus bij en je leert dat heel snel
gisteren
Ik heb echt nooit lange mouwen rompers gebruikt. Vond dat onhandig. Bij mij eerste eind mei geboren romper korte mouw en dan truitje lange mouwen en broekje met sokken. Ook muts alleen in ziekenhuis op gehad maar hoefde als snel niet meer. Maar ligt er ook echt aan of de kleine zichzelf als snel warm kan houden ja of nee tweede week dat ze geboren was lag ze zelfs in romper korte mouw met hydrofiele doek op haar omdat het toen heel warm was. Dus zou idd niet te veel kleding in slaan
gisteren
Ik heb deze vandaag gekocht en is ook afneembaar en in de korting van Nijntje ☺️

gisteren
Dat hangt helemaal af van de temperatuur bij jullie in huis.. een newborn kan nog niet zelf de warmte regelen. Vaak begin je met een opgemaakt bedje met deken. Slaapzak als ze wat ouder zijn. Dit is voor iedereen misschien anders. Ons eerste kindje is van juli, daar was het bedje alleen voorverwarmen met kruik voldoende, kruikgebruik leer je zo met de kraamzorg. Verder kleertjes volgens TOG schemaatje, verder nekje af en toe checken en beetje spelen met mutsje eerste dagen dat hangt echt af van de omgevingstemperatuur. Komt helemaal goed! Je moet de eerste periode ook vaak temperaturen bij het verschonen waardoor je ook een beeld krijgt. Ene kindje heeft van nature een hogere lichaamstemperatuur dan een ander.
15 uur geleden
Ik heb mij bij ons zoontje echt verbaasd wat hij allemaal aan had in de zomer, hij is geboren in juni toen het heel warm was. Had toen een lange romper aan en lange kleding er overheen. In de nacht zelfs een laken, zomer én dikke deken. Allemaal op advies van kraamzorg. Dit is ook wel een tijdje zo geweest. Korte rompers heb ik in het begin helemaal niet gebruikt. Hij was toen altijd mooi op temperatuur. Je kraamzorg zal je vast goed begeleiden, en het tempen is natuurlijk een hele mooie indicatie hoe het gaat! Afbouwen ging heel natuurlijk, op de een of andere manier voel je dat dan allemaal wel aan :-) En elk kind verschilt natuurlijk!