19 Reacties
11 uur geleden
Alleen partner. Wij vinden het gewoon ONS momentje als gezin. Ik hoef daar niemand bij te hebben. 1e was keizersnee.
11 uur geleden
Alleen mijn vriend (buiten al het ziekenhuis personeel om vanwege medische bevalling). Wij vinden het ons moment en willen de eerste tijd samen besteden. Wij lichten ook daarna pas onze families in als het allemaal oké gaat met mij en de baby (bevallen we ‘s avonds laat of ‘s nachts zal dit in de ochtend pas zijn).
11 uur geleden
Mijn vriend en mijn moeder. Mijn partner is geemigreerd en beheerstnog niet
Volledig de nederlandse taal. Daarom lijkt het mij fijn dat mijn moeder er ook bij is
10 uur geleden
Ik ben zwanger van een tweeling. Mijn vriend is erbij en mijn moeder is in de buurt. Zodra de eerste geboren is en evt. meegenomen wordt, dan kan mijn moeder met baby 1 mee. Mijn vriend kan dan bij mij blijven - zonder dat ik hoef te stressen dat baby 2 zonder hem erbij geboren gaat worden.
10 uur geleden
Bij mn eerste bevalling waren mn man, mn zus, mn vriendin en de oudste dochter van mn zus erbij haha. Het maakt mij niet uit wie er allemaal bij zijn.
Bij deze bevalling gaat denk ik alleen mn man en mn (andere) vriendin erbij zijn voor foto's.
Maar mochten er meer zijn die erbij willen zijn.. dan vind ik het prima
prima. 😅
10 uur geleden
Enkel mijn partner! Desondanks ik wil dat we de eerste momentjes echt met z’n drietjes doen, vind ik het ook wel spannend in geval ik of de baby mee wordt genomen voor eventuele verdere zorg. Bij dat idee zou ik graag mijn moeder in de buurt willen, maar dat zal het moment ook wel veranderen als er niks aan de hand is…
10 uur geleden
1e bevalling was in coronatijd en ik had toen een medische indicatie, dus naast mijn partner mocht er niemand anders mee. Tweede bevalling was thuis, toen waren mijn partner, moeder, kraamzorg en verloskundige erbij. Komende bevalling is dat weer het plan, mijn moeder heeft de vorige keer hele mooie foto's gemaakt en dat vond ik echt heel waardevol (eerste bevalling waren bijna alle foto's helaas mislukt...)
9 uur geleden
Sowieso mijn partner maar ik overweeg nog om ook mijn moeder erbij te hebben. Ik twijfel nog of ik haar aanwezigheid heel fijn en rustgevend ga vinden omdat ze super zorgzaam is, of dat ik me juist ga irriteren omdat ik niet te veel vertroeteld wil worden hahah.. Het zou mijn hart achteraf breken als ik gemeen/lelijk uitval tegen haar door alle pijn of wat dan ook.
9 uur geleden
Vorige bevalling:
We wouden graag samen, partner en ik. En mijn moeder op de gang voor het geval ik bedacht dat ik haar nodig had. Uiteindelijk duurde mijn bevalling heel lang en is ze er bij komen zitten en liep het zo dat ze bleef, ze heeft ook foto’s en filmpjes gemaakt waar ik nu (verwerking omdat het heftig was) veel aan heb. Ook was ze erg steunend voor mijn partner.
Deze keer willen we het weer zo doen. Eigenlijk samen maar als het zo uitkomt dat ze erbij is prima. Maar hoop dit keer een andere bevalling te hebben.
9 uur geleden
Mijn man is erbij en mijn moeder. Ze is er dan wel bij als “medisch personeel”. Ze is verpleegkundige op de verloskamers dus pakt dan ook een combinatie van die rollen op. Natuurlijk heel bijzonder maar ook fijn dat zij niet alleen bij ons geplakt op de kamer zit “te wachten” maar ook afstand kan nemen door gewoon even andere dingen te doen. Voor mijn man wel heel fijn want zij heeft alle ervaring en kennis en heeft ons al 2x eerder super fijn begeleid 🥰 tot nu toe iedere keer bevallen in haar vakantie, ook deze keer weer toevallig haar vakantie rond de uitgerekende datum, dus hopelijk kan ze er ook deze keer bij zijn! we hebben een hele fijne band waardoor ik me ook niet verplicht voel “lief” te zijn oid en gewoon streng ben tegen haar tijdens de bevalling en andersom 😊
6 uur geleden
Alleen mijn vriend en wij laten ook niemand naar het ziekenhuis komen. De weken erna ook lekker samen in een bubbel. Eerst even samen uitvogelen hoe en wat
5 uur geleden
Bij de vorige bevalling was mijn man en mijn zus erbij. We zijn allemaal heel close dus dat was heel fijn. Daarnaast zijn we alledrie arts (wel in andere vakgebieden), dus kunnen ook goed meedenken als ik door pijn etc minder aanspreekbaar ben. Mijn zus heeft ook hele mooie foto's gemaakt. Zo konden mijn man en ik in het moment blijven, maar hebben we wel mooie foto's.
5 uur geleden
Mijn vriend. En de verloskundige etc. Geen extra aanwezigen.
De vorige keer was ik ook alleen met mijn vriend, de verloskundige en een verpleegkundige of assistente, ik weet eigenlijk niet wie wat was omdat ik al hele heftige weeën had toen ik in het ziekenhuis kwam.
Ik vond het heel fijn dat we al snel met zn drieën waren na de bevalling, echt cocoonen. We moesten toen een nacht blijven, want medisch ivm medicatie.
Deze keer zou ik graag ook één of twee dagen/nacht(en) met zn drieën doorbrengen, dus hopelijk is er plek in het geboortehotel (deze keer gebruik ik (nog) geen medicatie).
Onze eerste blijft dan bij mijn ouders logeren.