12 Reacties
gisteren
Ik heb ook zoiets meegemaakt 2 jaar geleden. 2 miskramen, burnout en depressie etc., reïntegreren tijdens mijn goeie zwangerschap, gepusht worden etc.
Ik heb voor mezelf gekozen, "nee het lukt niet" is "nee het lukt niet". Accepteer het.
Heb echt maling gekregen aan mensen die me pushen en dus niet het beste met me voor hebben, daarvoor zet ik geen stap meer harder.
Moeilijk in het begin, maar het wordt makkelijker en heel fijn als het je lukt.
Nu bij de zwangerschap van mijn 2e zoontje, voelde ik al snel aan "werken gaat niet, ik ben te moe". Ben dus ook weer gestopt en het maakt me helemaal niks uit wat andere daarvan vinden. En geloof me, mensen vinden heel wat. Er wordt gepraat achter me rug om, wordt genegeerd etc. 0 felicitaties met mijn zwangerschap door mijn collega's. Maar voor dat soort mensen wil je toch ook geen stap harder zetten, bewijst alleen maar dat ik het juiste doe door voor mezelf te kiezen, zij zijn toch niet aardig.
Hoop dat mijn verhaal je steun geeft. Scheit aan andere en kies voor jezelf aub.❤️❤️❤️
gisteren
Ik doe ook 100% kantoorwerk, 32 uur per week. Met 6 weken ging ik volledig de ziektewet in. Misselijk, ziek, geen energie. Met 16 weken trok de misselijkheid en ziek gevoel weg. Ben uit mezelf weer begonnen met 2x per week 2 uur werken. Inmiddels begin ik meer energie te krijgen dus probeer verder op te bouwen en nu fluit mijn lichaam me terug. Zwaar gevoel in de buik tijdens werken, harde buiken, kramp de rest van de dag en de dag erna… ik baal echt, nu 23+5 en hoopte nog weer volledig op te bouwen maar dat begin ik op te geven. Ik heb donderdag weer een afspraak met de gynaecoloog en wou haar dan ook om advies vragen.
Gelukkig wel veel steun vanuit het werk en de bedrijfsarts dus dat is heel fijn.
Maar ja, ook kantoorwerk kan te zwaar zijn dus wat je werkgever zegt is echt onzin. Niet over grenzen gaan hoor en goed naar de bedrijfsarts luisteren!
gisteren
Mijn verloskundige zei over mijn kantoorbaan: elke baan kost energie. Dus ook een kantoorbaan kan te veel zijn.
Wat jouw bedrijfsarts zegt is sowieso leidend. Dus als hij adviseert rust te nemen, dan zou ik dat ook zeker doen. Een leidinggevende of werkgever moet het advies van de bedrijfsarts over nemen.
Verder vooral goed aanvoelen wat jij aan kan. En daar naar handelen. Hoe lastig het pushen van een werkgever ook kan zijn.
Vooral bedenken, als je nu over je grenzen gaat bestaat er een kans dat je helemaal uitvalt en daar heeft niemand wat aan.
Heel veel succes en sterkte! Heel vervelend als je werkgever pusht.
gisteren
Ik heb ook een kantoorbaan en ben in het eerste trimester 5 of 6 weken volledig ziekgemeld geweest, daarna weer langzaam gaan opbouwen, ik zit nu op 6 van de 8 uur per dag en dat voelt in balans. Ik hou dan nog wat rek over om ook bijvoorbeeld te kunnen koken in de avond, een les zwangerfit te kunnen doen of boodschappen te halen. Ik krijg door het vele zitten bekkenklachten en ik heb gewoon niet 100% energie, ik ben van plan om op deze manier door te gaan zo lang dat goed in balans voelt!
Ik voel me gelukkig 0 gepusht door mn manager maar vond het alsnog lastig vanwege een tijdelijk jaarcontract waarvan ik hoop dat het wel verlengd gaat worden.. gezondheid is t belangrijkste en alleen jij (in overleg met arts) kan aangeven tot waar het wel of niet lukt!
gisteren
Hoi,
Wij zitten in een soortgelijke situatie, alleen zit ik nu op 24 uur van mijn normale 40 uur en die bouw ik gewoon nog op. Ik heb gelukkig een fijne leidinggevende die mij hierin vertrouwt en vrijlaat. Dit wel in overeenstemming met de BA die aangaf dat ik dit laatste stuk op eigen inzicht mag doen.
Ik zou dit even met de BA afstemmen, zijn hebben hier een begeleidende en adviserende rol in. Als jij nog geen 8 uur aan kunt en de BA is het daar mee eens, dan kunnen ze je daar niet toe pushen.
Ik weet niet alle ins and outs juridisch gezien, maar weet wel dat als je nog niet helemaal betergemeld staat voor je verlof, je verplicht 6 weken van te voren met verlof moet gaan. Houd hier dus wel rekening mee!
gisteren
Mijn vraag is meteen, wat levert het jezelf op om je te pushen voor je verlof weer volledig te werken?
Er kunnen heel veel redenen zijn om wel of niet te pushen, maar mij lijkt de gezondheid van jou en je baby en het belangrijkste en je lichaam geeft duidelijk aan dat het niet lukt. (Ik weet het, is makkelijk praten want het is gewoon frustrerend).
Maar tenzij er een belangrijke reden is om weer terug te komen op de 8 uur, zie ik geen reden om dit te pushen (behalve de goedkeuring van je manager, die naar mijn mening niet belangrijk is, ook al voelt het soms zo).
gisteren
De grens ligt waar hij ligt. Ook al komt dit minder goed uit voor een ander, jij voelt het zelf het beste.
gisteren
Je hoeft jezelf niet tot het uiterste te pushen. Als jij nu al merkt dat je na 5 uur zitten op kantoor meer pijnklachten hebt, dan zou ik het jezelf niet moeilijker maken door meer te gaan werken.
Laat je ook niet tegen je gevoel in pushen door je manager. De bedrijfsarts heeft je al geadviseerd om voldoende rust te nemen, en je manager moet dat advies serieus nemen.
7 uur geleden
Reactie op DeniseV91
Ik heb ook zoiets meegemaakt 2 jaar geleden. 2 miskramen, burnout en depres ...
Dit heeft mij gisteren echt aan het huilen gebracht. Ik probeer deze week zoveel mogelijk af te ronden en mij ziek te melden, ik kan eigenlijk niet meer... lichamelijk en emotioneel niet. Dit heeft ook te maken met wat ik heb doorgemaakt voor mijn zwangerschap/ in mijn vorige relatie en wat nu nog steeds loopt om het af te ronden. Ik ben opgebrand.
7 uur geleden
Jezelf zeker niet moeilijk maken, je hebt een verantwoordelijkheid naar je kleine baby en jezelf, dat is wat telt. Als zwangere ben je enorm goed beschermd ook.
Hier vanaf begin oktober al 100% ziekgemeld, deed vervangend werk maar sinds gisteren alles neergelegd, ook iom gynaecoloog op medische gronden.
Hou er wel rekening mee dat ze je ziekmelding om moeten zetten naar zwangerschap (val je sowieso onder het vangnet) maar je verzuim gaat wel doorlopen helaas.
Ook moet je 6 weken van te voren met verlof, maar je gezondheid staat vind ik altijd voorop.
Juridisch ben je goed beschermd.