47 Reacties

3 weken geleden

Ik zou vooral eens berekenen hoeveel kosten je daadwerkelijk verwacht te hebben aan je zwangerschap, want dat hoeft niet eens zoveel te zijn dat het opweegt tegen een hele uitgebreide zorgverzekering. Als je de verwachtte kosten hebt kan je kijken hoeveel de pakketten kosten die dingen voor zwangerschap vergoeden, hoeveel ze dan vergoeden en of dat opweegt tegen elkaar.

3 weken geleden

Reactie op Karen90

Ik zou vooral eens berekenen hoeveel kosten je daadwerkelijk verwacht te he ...
Hier ben ik het alleen deels mee eens, want ik kan achteraf zeggen dat ik heel veel zorg niet voorspeld had vooraf. Een aantal x bekkenfysio voor mezelf bijvoorbeeld want ik ben super fit en gezond, een paar keer osteopaat met de baby die veel kramp had en hier echt meer geholpen was, lactatiekundige (oke die had ik wel verwacht), etc. Ik vond het juist prettig in het eerste jaar dat er zoveel in zat, want dan loop je ergens tegenaan en houden de kosten je niet tegen om snel ondersteuning te zoeken. Je noemde al bevalling, kraamzorg en borstvoeding. Ik zou ook even goed kijken of je wel/niet vrije keuze hebt van ziekenhuis (dat is niet altijd, soms zit het ziekenhuis naast de deur er niet bij en dat wil je juist wel als je er met spoed heen gaat, je weet het nooit. Dus even goed die gecontracteerde lijsten doornemen), ik had ook 200 euro voor een bevallingscursus, en dus fysio en osteopaat (dat is vaak nog alternatieve zorg). En vergoeding eigen bijdrage kraamzorg.

3 weken geleden

Reactie op barbzz

Hier ben ik het alleen deels mee eens, want ik kan achteraf zeggen dat ik ...
Waar zit/zat jij?

3 weken geleden

Reactie op Amber xo

Waar zit/zat jij?
Nationale Nederlanden, volgens mij met wat uitbreidingen. Voor 2026 nog niet nader onderzoek gedaan!

3 weken geleden

Ik ben me ook aan het oriënteren en kwam voor komend jaar op Nationale Nederlanden uit. Zat nu bij CZ. Voordelen die ik vond: zwangerschapscursus (ook yoga/sport): 200, Veel fysio voor mijn bekken, alternatief voor osteopathie baby en geen eigen bijdrage betalen aan kraamhulp per uur (grootste winst!).

3 weken geleden

Reactie op FantasievolleUil243792

Ik ben me ook aan het oriënteren en kwam voor komend jaar op Nationale Nede ...
En vergeet de lactatiekundige niet! Ook erg waardevol als je bv wil gaan geven.

3 weken geleden

Ik ben ook uitgekomen op nationale Nederlanden, had ohra maar die scoort nu net lager

3 weken geleden

Mijn kraamzorg raad zilveren kruis aan dus dat gaan we maar doen denk ik!

3 weken geleden

Reactie op Chocolade Verslaafde

Mijn kraamzorg raad zilveren kruis aan dus dat gaan we maar doen denk ik!
Ik zit al mn hele leven bij zilveren kruis. Nooit verzekeringstechnisch problemen gemerkt.

3 weken geleden

Ik ga naar IZZ, maar dat kan je alleen afsluiten als je in de zorg werkt volgensmij. CZ en VGZ hebben ook wel prima vergoedingen
Ik ben overgestapt naar CZ, erg goed als je zwanger bent!

5 dagen geleden

Ik zit voor komend jaar bij Menzis! Ga 195.- in de maand betalen. Wordt veel vergoed!

5 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Ik zit voor komend jaar bij Menzis! Ga 195.- in de maand betalen. Wordt vee ...
Ik ook!

5 dagen geleden

Ik heb 1 eis: volledige vergoeding kraamzorg voor de meest voordelige prijs. Daarnaast natuurlijk goed om te checken welke contracten ze hebben (ik ben medisch en wil naar een kraamhotel, dus die contracten moeten er wel bij zitten) CZ: 184,30 en ook nog 100 euro vergoeding op zwangerschapscursus :) ZEKUR. 194,25 alleen geen vergoeding op de cursus…

5 dagen geleden

VGZ met collectieve korting met UC Moet ook nog kraamzorg aanpassen maar heb globaal Gekeken ik ga dan na €205 per maand alles vergoed van kraamzorg. Basis €149,90,- + aanvullende verzekering : zorg beter 3 = €46,75,- + tand basis €8,50,- = totaal per maand €205,15,-

5 dagen geleden

Reactie op Chocolade Verslaafde

Ik ben overgestapt naar CZ, erg goed als je zwanger bent!
Welke aanvullende verzekering heb je bij cz?

Reactie op Loves x

VGZ met collectieve korting met UC Moet ook nog kraamzorg aanpassen maar ...
Ik heb precies dezelfde verzekering! Extra nog gebeld omdat ik sowieso in het ziekenhuis wil bevallen (ook zonder medische indicatie) en dat werd gewoob vergoed gelukkig! Ook kraamzorg en fysio is goed verzekerd met dit pakket. 😊

5 dagen geleden

Ik heb ze vergeleken en ben duurder uit qua verzekering dan de maximale eigen bijdrage aan kraamzorg, dus ik kan het beter zelf betalen en alleen een basisverzekering nemen.

5 dagen geleden

Reactie op BerouwvolleDolfijn345359

Ik heb precies dezelfde verzekering! Extra nog gebeld omdat ik sowieso in h ...
Ja ik moet hem Nog aanpassen maar kreeg mail van UC en daar vind ik het makkelijker omschreven als bij VGZ zelf dus denk dat ik het even bij UC regel. Wat in principe denk gewoon kan ?.

Reactie op Loves x

Ja ik moet hem Nog aanpassen maar kreeg mail van UC en daar vind ik het mak ...
Ja dat lijkt me ook, is toch uiteindelijk "een pot nat"🤭