19 Reacties
gisteren
Reactie op FantastischeBries140954
Menzis basis vrij; extra verzorgd 2
Hier hetzelfde! Nou heb ik ook het geluk dat ik met deze verzekering collectief verzekerd ben vanuit mijn werkgever en ook een werkgeversbijdrage krijg. Dat kan voor mij wel uit
gisteren
Menzis basis vrij; extra verzorgd 2. Daar zit volledige vergoeding voor ziekenhuisbevalling en kraanzorg bij!
gisteren
Reactie op 2ndPregnancyInMy30's
Menzis basis vrij; extra verzorgd 2. Daar zit volledige vergoeding voor zie ...
Ja ben ook overgestapt naar deze combi. Ga dan een jaartje wat meer betalen (betaalde bij ASR 152 geloof ik en wordt nu bij Mensis 181), maar meer vergoed specifiek voor zwangeren.
gisteren
CZ Top aanvullend met tandarts.
Betaal €250 in de maand maar alles wordt vergoed en 20 fysio per jaar, wat je niet gebruikt neem je mee naar het jaar erop, fysio was voor Mij sws heel belangrijk ivm bekkenklachten. Worden verder ook veel andere dingen vergoed zoals osteopaat, lactatiekundige hulp (is trouwens ook helemaal gratis via het consultatiebureau bureau te krijgen), zwangerschaps cursus. Dit is mijn 2e zwangerschap, ik heb in ieder geval niks anders hoeven betalen het afgelopen jaar op mijn eigen risico na!
De beste zorgverzekeraars voor een zwangerschap en daarna zijn Menzis, CZ en Zilveren Kruis. Dit is volgens ChatGPT en veel andere vergelijkingssites 😉
gisteren
Reactie op xMara
CZ Top aanvullend met tandarts.
Betaal €250 in de maand maar alles wordt ...
Ik zit bij cz plus hier zit ook alles bij voor zwangerschap betaal 205 per maand, ben collectief verzekerd via m’n baan
gisteren
Ik heb hier gekeken super handig verschillende Zorgverzekeringen allemaal op een rij in een pdf. Het is gratis.
https://bellyguide.nl/2025/12/11/zorgverzekering-zwangerschap-2026/
gisteren
Hier is ook een mooi overzicht; https://www.24baby.nl/zwanger/zorgverzekering/zorgverzekering-zwanger/
gisteren
Ik ben overgestapt naar unive, iets duurder (geloof 205, basis/aanvullend best/tand goed). Maar zit wel 20x fysio bij, niet medische ziekenhuisbevalling, eigen bijdrage kraamzorg. Zo uit mn hoofd ook 100 euro voor iets van cursus zoals zwangerfit, 80 voor een borstkolf, iets van 200 voor lactatiekundige, echt veel!
gisteren
Ik zit ook bij menzis basis: extra verzorgd 2.. ik ben overgestapt van Anderzorg naar Menzis. Menzis vergoed veel….
3 uur geleden
Reactie op Demitro
Ik zit bij zilveren kruis maar weet niet welk pakket nu het beste voor me i ...
Ik heb hetzelfde, ik heb sowieso 1 ster aanvullend maar ik weet niet zo goed of een 2e ster nodig is. De verloskundige zei dat het eraan ligt of ik o.a fysio nodig zal hebben maar dat vind ik lastig inschatten.