41 Reacties
3 weken geleden
Oh jeetje, wat vreselijk voor je! Ik kan je niet helpen hierbij, maar ik weet dat er veel moeders hier zijn die instanties e.d. kennen.
Dit zou een rustige en blije periode voor je moeten zijn. Ik hoop dat je alle hulp krijgt die je nodig hebt lieverd❤️
3 weken geleden
Wat ontzettend heftig… ❤️
Je staat er niet alleen voor, echt niet. Je kunt Veilig Thuis bellen of chatten; zij helpen je direct en kunnen zorgen voor een veilige plek voor jou en je baby.
Je verdient rust, veiligheid en afstand van iemand die agressief is. Je kunt jouw leven opnieuw opbouwen, stap voor stap. Jij bent sterk, en je doet precies het juiste door hulp te zoeken. 💛
3 weken geleden
Reactie op Naizz
Wel eens van gehoord maar weet er niet veel van
Ik ook niet, maar denk dat het in jouw situatie de eerste stress wel weg kan nemen.
3 weken geleden
Nog twee opmerkingen:
Iemand kan je niet uitschrijven zonder jouw toestemming. Je moet namelijk inloggen met bijvoorbeeld DigiD. Beschikt hij over jouw DigiD?
Daarnaast: stond je op het huurcontract? Dan heb jij net zoveel recht op het huis als hij. Middels een kort geding bij een gratis advocaat kun je dan vragen de woning aan jou toe te wijzen.
3 weken geleden
Jeetje, wat een heftige situatie voor je! Je gemeente heeft echt wel een bepaalde zorgplicht voor je. Laat je niet zomaar afwimpelen. Ze kunnen/zullen waarschijnlijk niet een huis voor je regelen, maar wel helpen bij het vinden van (tijdelijk) onderdak (opvang), een mogelijke urgentie aanvraag afhankelijk van je situatie, enz. Ze kijken vaak ook wat (tijdelijk) mogelijk is in je eigen netwerk dus denk daar nog eens overna… Je hebt ook recht op zorg, dus ik zou ook zeker met je huisarts contact opnemen. Je kindje is sterk, het belangrijkste is dat je nu zorgt voor een veilige plek voor jou en je kindje 😘
3 weken geleden
Ik wens je heel veel kracht en sterkte❤️
Moeder-kind huis, Leger des Heils of een fijne lokale kerk met lieve mensen kunnen je vast helpen. In welke omgeving verblijf je nu? Wellicht kan ik in mijn netwerk iemand vinden die je verder kan helpen!
3 weken geleden
Reactie op Nooz88
Jeetje, wat een heftige situatie voor je! Je gemeente heeft echt wel een be ...
Dankjewel, ik had mijn gemeente gevraagd over urgentie maar daar deden ze niet aan omdat het een kleine gemeente is. Kan ik het alleen bij de gemeente doen waar ik ben ingeschreven? Misschien een domme vraag hoor
3 weken geleden
Reactie op Natural_mommy
Ik wens je heel veel kracht en sterkte❤️
Moeder-kind huis, Leger des Heils ...
Dankjewel❤️ ik was in omgeving Enschede en nu ben ik tijdelijk in Rotterdam kan hier niet lang blijven. Al mijn afspraken voor de baby zijn ook in Enschede wat erg vervelend is.
3 weken geleden
Helaas kan ik je niet helpen maar wat een ellendige situatie wordt er gewoon naar van om dit te lezen.. wil je heel veel sterkte wensen :( . Ik lees dat je geen werk hebt door de zwangerschap wat erg pittig is wat ik helemaal begrijp.
dus misschien kan je qua financiën niet heel veel. Mocht je wel geld hebben voor iets dan kan je tijdelijk misschien iets goedkoops boeken via Airbnb. Zie vaak wel goedkope opties met een zolder kamer of iets . Misschien een idee waar je niks aan hebt maar wou toch een beetje met je meedenken .
Ben je nu wel op een veilige plek ? 😘