16 Reacties

één jaar geleden

Ja, lees het nog 😅 De school waar mijn dochter heen gaat hebben een groep 1/2 groep dus werkt iets anders. Ze gaat wel naar de groep 2 taken na de vakantie en staat ook gewoon op de weg naar groep 3 in september 2023. Nu weet ik dat op haar school ze de grens bij de kerstvakantie leggen dus kinderen die voor het nieuwe kalender jaar in groep 1 beginnen mogen door naar de volgende groep eind van het schooljaar, maar uiteraard wordt hierin ook gekeken naar het kind en of dit qua ontwikkeling gaat... Als ik jou was zou ik gewoon even navraag doen hierover want zelf zie ik nooit een reden om groep 1over te doen. Laat lekker naar groep 2 en zijn ze daarna nog niet toe aan groep 3 dan kan 2 nog een keer over lijkt mij... Succes ermee iig... Scholen kunnen soms heel erg regel gek zijn met dit soort dingen...

één jaar geleden

Reactie op Mariko Akera

Ja, lees het nog 😅 De school waar mijn dochter heen gaat hebben een groep ...
Mijn dochter zit nu ook in 1/2 dus al haar vrienden gaan volgend jaar naar groep 2. Ik zie nu de bui al dat zodra groep 2 apart gaat voor hun taken en zij niet mee mag dat het een groot probleem gaat word dan niet op school maar thuis wel. En om nou te zeggen dat ze het slecht deed op school maar dit is niet het geval. Ze staat er goed voor met gemiddeld een voldoende. Ze heeft letterlijk maar 1 matig en dat is voor haar uitspraak maar goed madam heeft waarschijnlijk al een half jaar oorontsteking en gaat na de vakantie naar logopedie dus lijkt mij geen reden om haar niet over te laten gaan

één jaar geleden

Reactie op riette97

Mijn dochter zit nu ook in 1/2 dus al haar vrienden gaan volgend jaar naar ...
Heel apart inderdaad... Al is dat vriendjes stukje hier ook een issue... M'n dochter speelt bijna alleen maar met groep 2 kindjes en die gaan na de zomer allemaal naar groep 3........ Ze raakt op 2 kindjes na al haar speel maatjes kwijt 😓 vind het zo sneu... Ga gewoon echt het gesprek aan met school of met de docent. Misschien kan je dochter alsnog gewoon mee doen met de groep 2 opdrachten. Heb je al een rapport gesprek gehad? Want dan kan je ook vragen waarom deze beslissing genomen is...

één jaar geleden

Reactie op Mariko Akera

Heel apart inderdaad... Al is dat vriendjes stukje hier ook een issue... M' ...
Ja ik heb dat gesprek al gehad het 10 min gesprek wat zo voorbij is voor je over zoiets kan beginnen.

één jaar geleden

Reactie op riette97

Ja ik heb dat gesprek al gehad het 10 min gesprek wat zo voorbij is voor je ...
Wat naar... Hier werd er uitgebreid de tijd genomen en gevraagd of er nog dingen zijn die onduidelijk waren of waar ik me zorgen om maakte mbt volgend jaar... Toen dus het vriendjes ding aangekaart en de juf meteen een aantekening gemaakt dat ze dit in de gaten zou houden (dat m'n dochter niet eenzaam is oid)... Wat een verschil toch per school (en per docent gok ik ook)...

één jaar geleden

Reactie op Mariko Akera

Wat naar... Hier werd er uitgebreid de tijd genomen en gevraagd of er nog d ...
Ja nu hebben wij al sterk het vermoeden dat onze docent toe is aan vakantie op de school app is ze ook heel kortaf met informatie sturen zullen volgend jaar nog wel ff aan kaarten na de vakantie is ze vast beter te pas

één jaar geleden

Reactie op riette97

Ja nu hebben wij al sterk het vermoeden dat onze docent toe is aan vakantie ...
Docenten lopen op hun laatste adem inderdaad... Hopen dat het na de vakantie weer beter te bespreken is dan 😊

één jaar geleden

Reactie op Mariko Akera

Docenten lopen op hun laatste adem inderdaad... Hopen dat het na de vakanti ...
Laten we het hopen. Ik zal duimen dat je dochter volgend jaar weer nieuwe vriendjes maakt (en dan niet alleen met kindjes van groep 1 😉)

één jaar geleden

Wat bijzonder! Mijn dochter gaat ook naar groep 2, ondanks dat ze van november is. Ze was daar ook duidelijk aan toe en er was geen twijfel over. Wat is dan precies hun onderbouwing dat ze nog een keer naar groep 1 moet? Hier kijken ze voornamelijk naar waar het kind zelf aan toe is en waar het nu staat. Vroeger gingen ze inderdaad een extra jaar "kleuteren" maar dat is tegenwoordig niet de standaard..

één jaar geleden

Reactie op LiefsvanFelice

Wat bijzonder! Mijn dochter gaat ook naar groep 2, ondanks dat ze van novem ...
Wij hebben eigenlijk geen idee waarom ze nog een jaar moet kleuteren. Ze hebben niet echt uitleg gegeven over der rapport. Kan ook nergens op de site vinden wat hun norm is 🤔

één jaar geleden

Reactie op riette97

Wij hebben eigenlijk geen idee waarom ze nog een jaar moet kleuteren. Ze he ...
Gek hoor! Ik zou dan eventueel toch opnieuw in gesprek gaan...

één jaar geleden

Reactie op LiefsvanFelice

Gek hoor! Ik zou dan eventueel toch opnieuw in gesprek gaan...
Ja denk dat ik de eerste week van school af wacht en dan een gesprek aanvraag. Voor nu het is de laatste week dus ga nu er geen probleem van maken.

één jaar geleden

Pfff zojuist op gesprek geweest bij de juf. (Lekker op de eerste dag van school 🥳😅). Hadden toch eind van de vakantie een berichtje gestuurd voor meer uitleg want we snapten het niet. Nou juf liet een werkje wat ze vandaag gemaakt heeft zien. Madam wou graag binnen de lijntjes teken en kwam daardoor niet uit in de tijd en ging het afraffelen. En zei dit is typisch iets voor kinderen uit groep 1. Later vertelde ze dat madam in de kring niet kan stilzitten en dat ze moeite heeft met concentreren en dat wees er allemaal op dat ze toch echt nog in groep 1 hoorde. Nou de dingen die ze op noemt zijn allemaal dingen waar ik mezelf helemaal in herken. Zelf heb ik autisme en wij ( mijn man en ik) denken dat madam ook autismen heeft. En denken dat de juf daar geen rekening mee houd en haar niet op juiste niveau les geeft. Wij geven namelijk aan dat we merken dat ze graag meer gestimuleerd word. Maar dan komt ze weer aan met dat ze echt in groep 1 thuis hoort.

één jaar geleden

Reactie op riette97

Pfff zojuist op gesprek geweest bij de juf. (Lekker op de eerste dag van sc ...
Is er iemand in de school waar je mee kan praten obv je vermoeden over het autisme? Of anders dit via je HA regelen dat er een soort van officieel iets wordt afgegeven? Als zoiets er is kan de school er ook echt wat mee (hopelijk)... Lastig hoor...

één jaar geleden

Reactie op Mariko Akera

Is er iemand in de school waar je mee kan praten obv je vermoeden over het ...
Geen idee. Hebben het bij de intake wel verteld dat het veel voorkomt in de familie. Tegelijkertijd willen we niet dat ze anders behandeld gaat worden. Bij mij is het pas vastgesteld toen ik 17 jaar was. En heb der geen last van. Ja vind het wel fijn om te weten want alles valt op zijn plek en ik kan nu beter met situaties omgaan. Ik wil gewoon dat school luistert als wij aan geven dat onze dochter meer gestimuleerd moet worden. Wij irriteren ons aan hoe langzaam de juf zeg maar met ons praat en kunnen ons goed voorstellen dat onze dochter daar moeite mee heeft. En ik kan me niet voorstellen dat zoals de juf het tegen over ons laat voorkomen de kindjes van groep 2 perfect stilzitten en luisteren. Tis gewoon een beweeg klaas

één jaar geleden

Reactie op riette97

Geen idee. Hebben het bij de intake wel verteld dat het veel voorkomt in de ...
Heb tot nu toe nog geen 1 kind in de klas van m'n dochter gezien die braaf stil zit en luistert de hele dag... Het zijn kleuters, die zij hyper en enthousiast en snel afgeleid 😅