24 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 13 maanden staat wel en kan een stapje zetten maar wil zelf nog niet lopen. Heb het idee dat hij er niks aan vind. Ik maak me er geen zorgen om, wat jij zegt als we hem vasthouden dan zie ik wel dat ie wil lopen maar zelf denkt ie nou kruipen gaat sneller dag mama. Ieder kind is anders maar ik snap je wel alleen nogmaals denk niet dat je je druk moet maken.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje loopt sinds ze 11,5 maand is... Maar in tegenstelling tot de twins heeft zij nooit een loopkarretje willen gebruiken.. sommige kindjes zijn gewoon een beetje later 馃槈 De twins liepen ook heel snel maar die hebben wel kin茅 gehad

5 jaar geleden

Hier een dochter van bijna 14 maanden(donderdag as) en zij loopt ook nog niet zelfstandig. Langs de tafel/bank enzo wel, maar voor de rest nog niet. Ze is er ook echt nog niet sterk genoeg voor. Alles zijn tijd. Sowieso is onze dochter qua grove motoriek(rollen/kruipen/staan) geen vlugge dame. Komt vanzelf goed. Alles op zijn eigen tijd. Hoewel het moeilijk is hoor. Als je dan om je heen hoort dat kindjes al heel snel lopen en jouw kindje maakt nog geen aanstalten.

5 jaar geleden

Ieder kind heeft zijn eigen schema, mijn zoon van 13,5 maand loopt ook nog niet, hij begint nu een beetje met los staan. Zijn neefje liep al met 11 maand, maar heeft ook 2 broertjes en wilt met alles meedoen.

5 jaar geleden

Onze dochter van 15-11 loopt ook nog niet zelfstandig. Ze wil het nog niet. Komt wel wanneer zij zich er zelf klaar voor voelt.

5 jaar geleden

Mijn dochter van 3-11 loopt ook nog niet zelfstandig. Wel langs de bank en de tafel, dat doet ze al een tijdje. Denk dat ze nog te onzeker is om helemaal los te lopen.

5 jaar geleden

Heel normaal volgens mihlj toch? Volgens google eerste losse stapjes rond de 14/15 maanden... Sommige kindjes zijn vroeg, andere wat later, komt helemaal goed!

5 jaar geleden

Heb je een loopwagen al geprobeerd?

5 jaar geleden

Sem (6-11) loopt ook nog niet los hoor, alleen langs de tafel/bank. Zelf liep ik ook pas bij 21 maanden zelfstandig en mijn mam met 17 maanden, dus als hij op ons lijkt moeten we nog even geduld hebben 馃檲

5 jaar geleden

Volgens mij totaal niet gek! Eerder bijzonder als ze dan al los kunnen lopen volgens mij. Hier ruim 13 maanden en kan ook nog niet los staan of lopen. En lijkt ook nog niet te gaan gebeuren maar daar maak ik me totaal geen zorgen om. Komt wel :)

5 jaar geleden

Mijn dochter ging met 11 maanden wat lopen, maar na een week was dat ineens over en ging ze heel veel kletsen. Ieder kindje ontwikkelt zich weer op andere manier. Misschien loopt jouw kindje nog niet, maar doet hij andere dingen weer wel. Mijn dochtertje liep ineens weer met 12 maanden en 2 weken en blijft dit nu doen. Maar volgens mij is dat ook wel snel. Overigens hoorde ik pas een grappig weetje: hoe langer kindjes kruipen, hoe beter dat schijnt te zijn voor het vermogen om goed te rekenen. Zo gek dus nog niet om lang te kruipen 馃槈

5 jaar geleden

Reactie op maxime

Heb je een loopwagen al geprobeerd?
Nee nog niet! Mss wel een goed idee!:)

5 jaar geleden

Mijn dochter is van 5-11 en loopt zelfstandig alle kanten op, ze rent zelfs als een beetje. Daarentegen zegt ze alleen papa en mama en komt er verder geen 1 woordje uit, heeft ze alleen 4 ondertanden (niets bovenin) en ze snapt nog steeds niet wat Nee betekend (Haha of wel) Ieder kindje ontwikkeld zich zo op zijn eigen manier. Ik zou je geen zorgen maken!

5 jaar geleden

Mijn dochter is net 14 maanden (was wel 6 weken te vroeg). Ze staat stevig als ze zich vast houdt, kan dingen met 1 hand oppakken van de grond. Stappen doet ze echt nog niet; per toeval een paar stapjes langs de box. Sinds een week kruipt ze ipv alleen tijgeren. Ze is erg druk met de fijne motoriek dingetjes, dus het lopen zal later komen.

5 jaar geleden

Mijn dochter is van 11-11 loopt ook niet zelfstandig, wel aan de hand, langs de meubels en loopkar. Volgens mij niets raars. De een is snel met lopen de ander met iets anders. Mijn dochter zegt gigantisch veel woorden. Ik maak me er niet druk om 馃槉

5 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 13 maanden en kruipt pas sinds ze 12 maanden is en heeft zich vandaag voor het eerst opgetrokken aan de box en blijft dan een paar seconden staan. Ze is lichamelijk wat langzamer maar is met haar spraak en doen en laten weer een stuk verder als alle andere kindjes om haar heen. Het kan ineens mega snel gaan dus komt goed 馃グ馃槃

5 jaar geleden

Onze dochter ging met 8 maanden staan en langs de tafel lopen en ze liep met 11 maanden los. Best vlot, maar met communiceren (woordjes en gebaren) is ze dan bijvoorbeeld weer wat minder bezig. We hebben het lopen nooit heel actief gestimuleerd maar hebben wel (zodra ze ging staan en langs de tafel ging lopen) een loopwagen gekocht en in de kamer gezet om te kijken wat ze ermee ging doen. Uiteindelijk gebruikte ze die dus niet direct (ze schoof 'm liever de kamer door terwijl ze erachter kroop). Wij lieten dat gewoon zo gaan en op een dag (maanden daarna) ging ze zelf erachter staan/lopen. Het is belangrijk om ze niet teveel te stimuleren qua lopen; ze gaan het doen zodra ze er klaar voor zijn en dat moment is heel verschillend per kind. Soms gaan ouders het uit enthousiasme onbewust teveel stimuleren maar dan heb je dus kans dat ze schade oplopen (is slecht voor de heupjes) en een verkeerde manier van lopen ontwikkelen.

5 jaar geleden

Reactie op Karm_a

Nee nog niet! Mss wel een goed idee!:)
Eentje waar ze achter lopen is beter dan waar in ze in kunnen ziiten.

5 jaar geleden

Onze zoon kan vandaag 3 seconden los staan. Met de loopwagen sjeest hij het hele huis door. Wanneer hij los kan lopen versus met hulp kan maanden tijd tussen zitten. Heb geduld ieder kind is anders.

5 jaar geleden

Reactie op LVM2019

Onze dochter ging met 8 maanden staan en langs de tafel lopen en ze liep me ...
Hier begon ze met stappen op 11 maanden, na 2 weken liep ze echt al vlot... Maar inderdaad net zoals bij jullie is ze niet zo met communicatie bezig.. Ik heb haar ook gewoon laten doen, een beetje in het achterhoofd dat ze dan langer klein zou blijven omdat het de laatste baby is 馃檲