28 Reacties
5 jaar geleden
Wij laten haar af en toe naar DVD kindergebaren kijken. We vinden het heel leuk (en ook handig 😉) als ze leert gebaren, dus voelt het wel een soort nuttig om haar te laten kijken. We zingen de liedjes mee en doen de gebaren mee. Ze heeft er nog niet echt erg in dat ze het zelf ook kan, maar vindt de kindjes op tv zien al heel erg leuk!
5 jaar geleden
Mijn kindje vindt het super. Hij kijkt elke dag een momentje. Z9 heb ik even tijd om mezelf klaar te maken 's morgens ;-)
5 jaar geleden
Mijn dochter is nummer 3 in de rij. Dus geen tv kijken zit er hier niet in. Ze is helemaal gek van de openingstune van zin in zappelin en de liedjes die ze daar zingen. Gelukkig is ze er verder niet heel erg mee bezig en vindt haar speelgoed en alles wat er om haar heen te vinden is tot nu toe nog een stuk interessanter 😊
5 jaar geleden
Oh joh, nu voel ik mij ineens een loedermoeder 😂🙈 mijn dochter kijkt wel langer dan 10min per dag naar babytv. We kunnen Billy en Bam Bam al dromen, Nijntje (kleuren, cijfers en vormen) vindt ze ook geweldig. Muziek is hier ook een hit! Papa en mama zingen zelfs na bedtijd nog kinderliedjes. Vooral die van Monique Smit blijven goed hangen.
5 jaar geleden
Hier niks vooralsnog. Is ook kind nummer 1, dus da's makkelijk praten 😆 Heb gelezen dat ze tot een bepaalde leeftijd alleen maar een soort gehypnotiseerd worden door alle kleuren en geluid en dat het slecht voor hun spraakontwikkeling zou zijn? Ik denk meer zolang ze er niet om vraagt hoeft het van mij ook niet.
5 jaar geleden
Hier kijkt de mijne ook babyTv. En vaak ook echt wel meer dan 10 minuten hoor. Ze vindt heerlijk. Ze heeft ook echt haar favorieten. Idd Charlie en de getallen. Als ik dat voor haar zing als ze moet huilen is ze gelijk stil en begint vaak te "mee te neuriën". Tis toch ook best educatief. Vind mezelf echt geen slechte moeder daardoor hoor. Tis idd weleens makkelijk. Als ik moet gaan koken ofzo. Mijn man komt tegenwoordig binnen en doet of ie Momento de meesterkok is. Onze dochter zit ons net aan te kijken of we gek zijn🤣
5 jaar geleden
Hier geen tv voor onze dochter. Zelf kijken we ook geen tv als zij wakker is. Ze was eerst super gefocust op de tv als die aanstond wanneer wij keken en zij aan het spelen was, dus besloten de tv uit te laten wanneer zij wakker is. Het komt nog wel denken we. Ze gaat er vanzelf om vragen 😊
5 jaar geleden
Reactie op Niki81
Hier kijkt de mijne ook babyTv. En vaak ook echt wel meer dan 10 minuten ho ...
Mijn zoontje vind het ook geweldig als we het liedje van Charlie en de getallen voor hem zingen 😊😊
5 jaar geleden
Ik laat mijn zoontje 'the wheels on the bus' en 'old MacDonald had a farm' (beide van Cocomelon) kijken via YouTube. Als ik een ander filmpje aanzet gaat ie jengelen. Wanneer ik dan toch één van de eerder genoemde liedjes aanzet is meneer intens gelukkig.
Overigens maken de filmpjes mij op momenten ook ontzettend blij...met name op de momenten dat ik de nagels van mijn beweeglijke ventje probeer te vijlen. Filmpje aan (en op repeat) = geen worstelpartij tussen mama en baby 😅
5 jaar geleden
Mijn dochtertje van 8 maanden is helemaal gek van juf roos met alle kinderliedjes. Elke ochtend als ik me eigen moet aankleden dan zet ik haar in haar eetstoel voor de tv en heb ik even een rustig moment om alles even te doen. Daarna is het even klaar en gaan we andere dingen doen. maar hier staat best vaak de tv aan (muziek op youtube) ze is het eigelijk al gewend dat ze niet eens meer kijkt maar affentoe wel mee danst met de muziek. :p