4 Reacties

vorig jaar

Goedemorgen mama, ik lees net je verhaal en het is alsof ik mijn eigen verhaal lees! Mijn dochtertje gaat ook sinds eind november naar school en wil eigenlijk nooit. Huilbuien, schreeuwen, mijn hand heel hard vasthouden met naar binnen gaan en zodra de school in zicht is veranderd ze in een timide meisje. Terwijl ze normaal gesproken één grote clown is die altijd maar gek doet en nergens bang voor is. Ik had gehoopt dat het een kwestie van een paar weken zou zijn, voordat ze gewend zou zijn. Maar het duurt nu al 2 maanden en vanmorgen heeft ze bijvoorbeeld buiten heel de straat wakker geschreeuwd met “ik wil niet naar schoooollll” 🙈 Je mag me altijd even een berichtje sturen 😘

vorig jaar

Och mama dat is niet fijn. Haal je haar elke dag op van school of is er een BSO ritme bijv? Hier merk ik dat m’n kindje vooral wil weten waar het aan toe is, en helpt een kalender met dagen waarop je met plaatjes aangeeft welke dag het is of dat het school dag is. Misschien is het de bevestiging dat je er echt weer bent na school voor je kindje groter dan dat school niet leuk ervaren wordt? Dat vertrouwen is heel moeilijk te bouwen bij je kindje als het dat moeilijk vind. Misschien helpt het om thuis verstoppertje te spelen (net als kiekeboe met je baby) en misschien heel duidelijk te benoemen bij dingen dat je -belooft- dat iets goed komt, straks mag, etc om het begrip van het woord beloofd te leren? Geen idee of het helpt maar bij m’n zoontje hielp dit erg. Ik hoop dat de verdrietige dagen snel mogen wisselen naar blijere momentjes hoor. Veel sterkte 😘

vorig jaar

Wat sneu voor je meisje! Mijn oudste gaat ook sinds begin november. Ook hier is het wegbrengen nog steeds een ding. Ze worden ook geacht zelf naar binnen te gaan en dat is natuurlijk hartstikke spannend. Bij het kdv moest ze ook altijd nog huilen als ik haar wegbracht, maar daar wilde ze nooit mee naar huis als we haar kwamen halen dus wist ik dat ze het er naar haar zin had. Na een gesprek met de juf geloof ik ook wel dat ze het op de basisschool naar haar zin heeft en ze is ook vrolijk als we haar ophalen. Wegbrengen is nog moeilijk, maar gaat ook steeds ietsje beter. Bij mijn beste vriendin heeft het een jaar geduurd. Ook tot spugen in de auto aan toe. Maar ook dat werd uiteindelijk beter. Hoe sneu ook, ze moeten er toch naartoe. Als je het idee hebt dat het aan de school zelf ligt kun je natuurlijk proberen van school te wisselen, maar anders zal ze (en jij) er vrees ik toch doorheen moeten. Het is natuurlijk ook sowieso al een hele verandering om ineens 5 dagen naar school te moeten, en om te starten in de periode voor Sinterklaas/kerst brengt ook nog extra spanning met zich mee. Helaas dus geen tips, wel een zekere mate van herkenning. Sterkte!

vorig jaar

Reactie op sarah638276

Goedemorgen mama, ik lees net je verhaal en het is alsof ik mijn eigen verh ...
Precies het zelfde hier. Hopelijk zijn ze snel meer gewend