14 Reacties

6 jaar geleden

Ik gebruik voor mijn zoontje deze Weleda skin food! Het is natuurlijk, dus geen rotzooi. Helpt bij hem tegen lichte eczeem & droge plekken.

6 jaar geleden

Lanette crème met vaseline! Hebben wij ook!

6 jaar geleden

Reactie op Qqsss

Ik gebruik voor mijn zoontje deze Weleda skin food! Het is natuurlijk, dus ...
Ik heb zelf ook erge eczeem, maar koel zalf helpt echt tegen de jeuk en droge plekken.

6 jaar geleden

Wij hebben dit ook bij ons zoontje. De natte plekjes hebben wij eerst ingesmeerd met zinkzalf. De droge plekken ingesmeerd met uierzalf, badderen in haverzemelen en nu is het meeste verdwenen.

6 jaar geleden

Reactie op SuzanneKwakman

Wij hebben dit ook bij ons zoontje. De natte plekjes hebben wij eerst inges ...
Zinkzalf helpt ook super ja!

6 jaar geleden

Ok super.. Ik blijf nog even volhouden met de koelzalf dan.. Die vaseline heb ik ook gehad, maar de dokter die ik de laatste keer had was beter te spreken over koelzalf.. Die v weleda kan ik ook 's proberen, heb er alles voor over dat het minder wordt. Thanks voor jullie tips 😊

6 jaar geleden

Mijn dochter heeft van die grote droge plekken ook. Ik gebruik nu balneum olie in bad, en smeer elke dag 2 keer ofzo met neutral bodycreme. Is al een stuk minder!

6 jaar geleden

Bepanthem baby zalf help hier goed! Als er nieuwe plekjes zijn, smeer ik ze in bij elke verschoning-zijn ze binnen een dag of twee weg!

6 jaar geleden

Mijn dochter heeft niet zeker weten eczeem, maar lijkt er wel erg op. Wij zijn begonnen met schapen crème, tot nu toe erg tevreden over het effect. Ik heb het wel in een plaatselijk boerderij winkeltje gekocht, maar oorspronkelijk komt t van Texel. Misschien op internet wel te bestellen?

6 jaar geleden

Onze zoon heeft ook erge last van eczeem over zijn hele huidje maar het begint vaak ook in de plooitjes. Alle zalfjes al geprobeerd maar toch echt bij de huisarts terecht gekomen. Alleen hormoonzalf helpt om het weg te krijgen. En cetomacrogol/vasalinecreme om 3/4 keer daags volledig in te smeren om het weg te houden.

6 jaar geleden

Onze dochter heeft er met dit weer ook last van. de huisarts zegt dat het niet perse echte eczeem is, maar komt door het broeierige weer een vocht. Ze heeft het dan ook vooral in haar nekje onder haar kin. Doordat ze veel kwijlt is het daar ook erg vaak vochtig. Bij ons hielp het al enorm om de plekken bij verschonen regelmatig in te smeren met bepanthen. Ben dan toch al bezig dus kost weinig moeite. Binnen een dag of 2 was het bijna helemaal weg en toen we stopte binnen 1 dag terug. Dus nu blijven we smeren.

6 jaar geleden

5 weken geleden heb ik het over eczeem gehad; je kan het doorlezen maar goed om even terug te koppelen. We zijn naar de dermatoloog geweest en ze adviseerde: Eerst: Eucerin atopicontrol producten te gebruiken. Dat werkt echt goed: Eucerin AtopiControl Acute Care Cream https://www.eucerin.nl/producten/atocontrol/acute-care-cream Eucerin AtopiControl Balsem https://www.eucerin.nl/producten/atocontrol/balsem Tweede: Fucidin zalf (soort antibacteriële zalf) naast hormoonzalf. Dat mix je met je vingers en je smeert het lichaam in maar niet masseren. Maar goed die moet je toch van de arts krijgen. Nu smeren we haar lichaam tijdens de dag in met Lannette en 's nachts voor het slapen of hormoonzalf of Eucerin. En nog een paar tips: • In plaats van koelzalf, Lannette of Cetomacrogol met 10% vaseline gebruiken. Enet koelzalf is het beter om koelzalf zonder rozenolie te smeren. • Met elke verschoning, het lichaam met basis zalf (zoals Lannette) insmeren en ook oppassen dat je kind het niet te warm krijgt (even de crème geabsorbeerd laten worden en daarna aankleden). • Max 2 keer per week en elke keer niet langer dan 10 min in bad doen en gebruik geen zeep en shampoo maar badolie (Eucerin); en temperatuur van het water tussen 36 en 37 is het beste. • Alle kleding moet van katoen zijn en haar/ hem niet te warm aankleden (NIET zweten: echt belangrijk) • Kleding met wasmiddel voor baby's en gevoelige huid (van Neutral is goed) wassen en extra laten spoelen en daarna strijken. • Vaker haar bed verschonen. • Stof maakt het eczeem erger, je moet thuis vaker stofzuigen en schoon maken.

6 jaar geleden

Mijn zoontje en ikzelf hebben een atopische huid. Ik gebruik steeds de producten van la roche posay. Sinds ik deze gebruik, heeft hij nergens nog last van .

6 jaar geleden

Ik had van de arts hydrocortison gekregen maar dat heeft in het begin alleen eventjes geholpen. Moest daarmee stoppen ivm hormonen. Nu gebruik ik voor mijn zoontje van vsm tegen eczeem en dat helpt echt goed!